• Wed 13 Nov 2019 16:46
    915 visningar
    6 svar
    6
    915

    Tidigt ultraljud hur stor är risken för dåliga besked?

    Enligt graviditetstest är jag gravid (V6-7)har gjort ivf med en fryst blastocyst. På fredag ska jag till min ivf läkare för tidigt ultraljud. Jag är superorolig,har ett par missfall bakom mig. Jag har inte supermycket symtom mer än onda/ömma bröst och lite mensvärk känningar.

    Hur stor är risken att det är ?dåligt? på ett tidigt ultraljud?

  • Svar på tråden Tidigt ultraljud hur stor är risken för dåliga besked?
  • Wed 13 Nov 2019 17:10
    #1

    För mig va det olika besked. Första vul jag gjorde efter en hastighet återföring visade inget mer än en gulesäck och en hinna. Läkaren sa att jag skulle vänta mig en blödning och dom boka in mig på nytt vul 1 vecka senare. Den läkaren hitta ett litet embryon med pickande hjärta . Åhå vilken lycka. 3 veckor senare på nästa vul så så läkaren att den inte va i livet mer.

    Jag hoppas du inte har sådan otur som Jag hade. om hjärtat pickar är chansen God att den lever vidare lycka till ????

  • Wed 13 Nov 2019 17:11
    #2

    För mig va det olika besked. Första vul jag gjorde efter en hastighet återföring visade inget mer än en gulesäck och en hinna. Läkaren sa att jag skulle vänta mig en blödning och dom boka in mig på nytt vul 1 vecka senare. Den läkaren hitta ett litet embryon med pickande hjärta . Åhå vilken lycka. 3 veckor senare på nästa vul så så läkaren att den inte va i livet mer.

    Jag hoppas du inte har sådan otur som Jag hade. om hjärtat pickar är chansen God att den lever vidare lycka till ????

  • Wed 13 Nov 2019 17:28
    #3

    Tack för ditt svar. Lider med dig. Vilken hemsk upplevelse och sorg.

    Jag har kommit så långt till ett tidigt ultraljud förut men då hade jag blött ganska mycket innan och hade en del misstankar om att det inte hade gått vägen-å så var det tyvärr.

    Men hoppet finns ju när jag inte blött denna gång samtidigt läser jag om ganska många enligt mig som det inte gått vägen för fast de hade graviditetstecken.

    Hur ska man orka....?

  • Wed 13 Nov 2019 17:57
    #4

    Jag vet inte hur man orkar man lixom bara går. Rätt som.det är så sitter man där. Jag själv undrar hur man ska orka men jag tror man är anvisade än man tror längtan efter barn gör att man genomlider alla hemskheter och sorgsna stunder. Själv fick jag precis min mens efter ett återhörande. Nu ska vi vänta till januari tills vi får börja med en ny behandling. Mitt hjärta värker av sorg.

    Jag håller alla tummar för dig. För er denna gången är det eran tur att få lyckan. Du kommer se den lilla sitta där i livmodern som.en liten Alien med ett stort lockande hjärta. När ska du göra vul?

  • Wed 13 Nov 2019 20:06
    #5

    Håller tummarna för er också.

    På fredag är det dags....

  • Wed 13 Nov 2019 20:19
    #6

    Åhå lycka till berätta hur det gick. Vilken klinik är du då? Jag är på Sahlgrenska reproduktipnsmedicin

Svar på tråden Tidigt ultraljud hur stor är risken för dåliga besked?