• Anonym (Anna)
    Sat 16 Nov 2019 02:01
    6152 visningar
    235 svar
    -1 +7
    235
    6152

    "Vit jul!" då var det dags igen...

    Nu börjar kampanjer för "vit jul" dyka upp på Facebook igen...

    Och som vanligt är det bara svart eller vitt som gäller: absolut ingen alkohol eller stupfull.

    Att dricka måttligt (som de flesta faktiskt gör) är inget alternativ...

    Nej, det finns bara två läger; antingen det vita helnyktra och duktiga lägret, eller det svarta lägret, där föräldrar ligger fulla och avdeckade på golvet lagom till Kalles jul, fulla jultomtar och bråk, skrik och fylla...

    Jag tänker att resten av årets dagar är lika viktiga.

    Ligger föräldrar och tomtar redlöst berusade på golvet på julafton, så är det nog illa även resten av året.

  • Svar på tråden "Vit jul!" då var det dags igen...
  • Sat 16 Nov 2019 10:00
    #11
    +1

    Jag tillhör dem som avskyr vit jul-hetsen.. är småbarnsförälder och dricker sällan på julen.. är oftast helt nykter tom, men känner när den här kampanjen varje år.. SUCK

  • Anonym (J)
    Sat 16 Nov 2019 10:09
    #12
    +1
    IceKitten skrev 2019-11-16 09:17:15 följande:

    Nu finns det ju en hel del barn som uttryckt att de blir obekväma och otrygga av att föräldrarna är påverkade. Alltså inte stupfulla eller ens fulla utan bara förändrade till sättet vilket de flesta blir nästintill omedelbart. Högljudda, lite yviga och fokuserade... Allt väldigt obehagligt att se hos personen som ska skydda en och hos vem man har sin trygga punkt.

    Julen är den enda högtiden som verkligen är till barnen. Hur svårt ska det egentligen vara att avstå alkohol en gång om året?


    ? Julen är den enda högtiden som verkligen är till barnen.?

    Det är det inte alls.

    Samma trams varje år. Så tröttsamt.
  • Pricki­gt block
    Sat 16 Nov 2019 10:10
    #13
    +1
    Anonym skrev 2019-11-16 09:58:13 följande:
    Och så kom det... nej, julen är inte barnens högtid.
    Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
    Precis så är det.

    Vi dricker öl till maten och ett par snapsar till sillen.
    Glögg och någon irish och kanske lite vin.

    Ingen blir packad, ingen är heller spiknykter.
    Det funkar alldeles utmärkt.
  • Anonym (Ängel­)
    Sat 16 Nov 2019 10:22
    #14
    -1

    Förstår inte varför den kampanjen är så provocerande ärligt talat. I våran familj dricker vi lite glögg med alkohol i, men inte så mycket mer. Vet man med sig att man kan hantera alkohol förstår jag inte vad problemet är. Och julen är barnens högtid, så låt denna dagen bli till barnes glädje.

  • Sat 16 Nov 2019 10:27
    #15
    -1 +1
    Anonym skrev 2019-11-16 09:58:13 följande:

    Och så kom det... nej, julen är inte barnens högtid.

    Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.


    Vems är den då? Nyår, midsommar osv tillhör tveklöst de vuxna. Får barnen ingen alls? Och har du några kommentarer på det faktiskt relevanta i mitt inlägg? Att föräldrarna inte behöver bli stupfulla för att barnen ska må dåligt?

    Kan man inte ge upp alkoholen för någon annans skull en enda kväll så har man problem med alkoholen.
  • Anonym
    Sat 16 Nov 2019 10:34
    #16
    +4
    IceKitten skrev 2019-11-16 10:27:32 följande:
    Vems är den då? Nyår, midsommar osv tillhör tveklöst de vuxna. Får barnen ingen alls? Och har du några kommentarer på det faktiskt relevanta i mitt inlägg? Att föräldrarna inte behöver bli stupfulla för att barnen ska må dåligt?

    Kan man inte ge upp alkoholen för någon annans skull en enda kväll så har man problem med alkoholen.
    Julen är allas som vill fira den. Det borde även den mest svagbegåvade begripa.
    Dansar inte dina ungar runt midsommarstången?
    Det gjorde både jag och mina barn när de var små.

    Nej, jag "ger inte upp" alkoholen för någon annans skull. Jag gillar nämligen min snaps, min öl, min irish och mitt vin.
    Och det är inget alls problem kan jag lova.


  • Sat 16 Nov 2019 10:38
    #17
    -3

    Julen är barnens högtid, så denna dagen kan man gott avstå alkoholen kan jag tycka.

  • Anonym (J)
    Sat 16 Nov 2019 10:41
    #18
    +3
    Djurvän03 skrev 2019-11-16 10:38:32 följande:

    Julen är barnens högtid, så denna dagen kan man gott avstå alkoholen kan jag tycka.


    Fredag var igår. Kolla din kalender.
  • Sat 16 Nov 2019 10:43
    #19
    Anonym (J) skrev 2019-11-16 10:41:28 följande:

    Fredag var igår. Kolla din kalender.


    Vad har det med saken att göra? Jag tycker så. Förstår inte vad som är provocerande med att jag tycker man kan avstå alkohol _en_ dag på hela året för barnens skull.
  • Anonym (Ängel­)
    Sat 16 Nov 2019 10:44
    #20
    +1
    Anonym (J) skrev 2019-11-16 10:41:28 följande:

    Fredag var igår. Kolla din kalender.


    Blir man provocerad av en sån åsikt har man nog problem med alkoholen. Du borde se över ditt drickande.
Svar på tråden "Vit jul!" då var det dags igen...