• Anonym (Ts)
    Sat 16 Nov 2019 17:21
    1140 visningar
    54 svar
    -1
    54
    1140

    Sitter bara i soffan...

    Nu har jag suttit i min soffa och kollat på tv dygnet runt sedan i torsdag. Bortsett från ca 10 minuter idag då jag gick till mataffären och handlade bröd. Vill helst bara sova men kan inte ens det. Äter enbart toast och dricker kranvatten.

    Hur länge står man ut med detta liv? Enda gången jag GÖR något är när jag jobbar, vilket tyvärr är rätt sällan. Haft det såhär rätt länge nu och undrar om jag är på väg in i en djup depression pga detta.

    Längtar tills lön så jag åtminstone kan gå till nån pub eller café och titta på eller prata med folk. Eller i alla fall kunna köpa mat.

  • Svar på tråden Sitter bara i soffan...
  • Sat 16 Nov 2019 18:02
    #1

    Känns som en väldigt billig livsstil så pengar borde du ju ha...

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 18:07
    #2
    Drottningen1970 skrev 2019-11-16 18:02:03 följande:

    Känns som en väldigt billig livsstil så pengar borde du ju ha...


    Absolut om jag tjänade pengar så hade jag haft det. Som jag skrev så jobbar jag för lite och har därav väldigt låg inkomst, men du missade den detaljen antar jag. Söker alla jobb jag kan.
  • Sat 16 Nov 2019 19:45
    #3
    Anonym (Ts) skrev 2019-11-16 18:07:52 följande:

    Absolut om jag tjänade pengar så hade jag haft det. Som jag skrev så jobbar jag för lite och har därav väldigt låg inkomst, men du missade den detaljen antar jag. Söker alla jobb jag kan.


    Var skrev du det?

    Hursomhelst så kan du ju söka försörjningsstöd om du har för lite inkomst. Då har du garanterat råd med mat hela månaden.
  • Anonym (Ab)
    Sat 16 Nov 2019 19:48
    #4

    Låter som att du möjligtvis redan är i en depression? Har du saker i ditt liv som känns meningsfulla?

  • LukeSt­airwal­ker
    Sat 16 Nov 2019 19:59
    #5
    -1

    Du har en soffa, tv, inkomst och verkar vara frisk i övrigt. Det finns dom som har det värre om det nu är en tröst.

    Livet är ju upp och ner för de flesta under någon period i livet. Är det inte ekonomi, ensamhet eller sjukdom så är det separation eller andra familjetragedier.

    Tänk dig hur livet kommer vara sen när du får ett jobb med bättre inkomst. Du är ju på väg dit :)

    Det blir bättre, håll ut ett tag till bara. Passa på att träna din kropp under tiden så du är fit for fight i ditt nya jobb.

    Du är grym!

  • Anonym (närin­g)
    Sat 16 Nov 2019 20:05
    #6

    klart du inte orkar något om du bara äter toast och dricker vatten? 

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 20:15
    #7
    Drottningen1970 skrev 2019-11-16 19:45:29 följande:

    Var skrev du det?

    Hursomhelst så kan du ju söka försörjningsstöd om du har för lite inkomst. Då har du garanterat råd med mat hela månaden.


    "Enda gången jag GÖR något är när jag jobbar, vilket tyvärr är rätt sällan."

    Nej försörjningsstöd funkar inte. Fick avslag med motiveringen att jag kan låna eftersom jag kommer få lön iaf denna månad, nästa vet jag inget om än. Förra månaden fick jag 2800kr i lön. Jag har ingen att låna av och kan ej ta lån. Att överklaga tar för lång tid och när jag själv arbetade med försöjningsstöd på soc vann ingen av våra klienter någonsin en överklagan. Så jag vet av erfarenhet att det är omöjligt.
  • Anonym (SMART­)
    Sat 16 Nov 2019 20:30
    #8
    -1 +1

    Om du inte gillar det du håller på med...
    SÅ GÖR NÅGOT ANNAT DÅ!Tungan ute

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 20:36
    #9
    -1
    Anonym (SMART) skrev 2019-11-16 20:30:29 följande:

    Om du inte gillar det du håller på med...

    SÅ GÖR NÅGOT ANNAT DÅ!


    Ja om jag kunde det så.
  • Anonym (SMART­)
    Sat 16 Nov 2019 20:43
    #10
    -1 +1
    Anonym (Ts) skrev 2019-11-16 20:36:39 följande:
    Ja om jag kunde det så.
    Du väljer själv vad du ska göra, hela tiden.
    Du kan göra vad du vill.
Svar på tråden Sitter bara i soffan...