• Anonym (K)
    Mon 18 Nov 2019 08:21
    3768 visningar
    174 svar
    -5 +6
    174
    3768

    Är det ok för män att uttrycka sin sexualitet?

    Kvinnor har länge fått gömma sin sexualitet eller blivit hämmade i den. Men det håller på och vända eller redan har vänt. Idag så kan jag uppleva att kvinnor hyllas som vågar prata sex, det finns mer sexleksaker än någonsin åt kvinnor, det görs talk-shows, reklam riktas åt kvinnor, kvinnor uppmuntras att vara öppna gällandes sex osv. 

    Finns säkert någon här och där som fortfarande inte vill det men i det stora hela ser det ju ljust ut. Det är bra. 

    Jag vill gärna se saker från båda könens synvinkel. I denna frammarsch som är jättebra för kvinnornas del så kan jag även uppleva att mäns inte har samma frihet. Förstå mig rätt här, män har ofta uttryckt sin sexualitet, ibland påtvingat andra den. Men det är inte samma sak som att det varit accepterat hos andra.

    Män pratar gärna sex, ja. Men de blir lika ofta bedömda för det. De ses som snuskhummrar, deras sexualitet ses inte som lika fin, man känner inte på allvar inombords att män också ska få njuta lika mycket osv. Tänk er bara känslorna när man tänker sig kvinnan som kommer ut med en nyköpt dildo och mannen som kommer efter med en nyköpt vagina. Varför ser vi oftare ner på honom för det? Har inte han samma rätt att få njuta på samma villkor som kvinnan? 

    Så även om män uttrycker sex mer än kvinnor så betyder det inte att de ändå får göra det på samma villkor. Lyssnar vi med samma seriösitet om en man berättar vad han gillar inom sex? Vill vi på allvar att män också ska få uttrycka sin sexualitet fullt ut? 

    Kan uppleva att män idag på grund av att viss historia istället blir hämmade i sin sexualitet. De får inte prata sex eller de får men det får inte ta för mycket plats. De måste vara försiktiga med att tala om vad de tycker om osv. 

    Vad känner ni? Är det ok för en man att uttrycka sin sexualitet? Med handen på hjärtat och innerst inne? 

    Om inte vad kan vi göra för att få rätsida på detta?

  • Svar på tråden Är det ok för män att uttrycka sin sexualitet?
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Mon 18 Nov 2019 15:23
    #81
    Wench85 skrev 2019-11-18 14:15:30 följande:
    Jag tror att en anledning att din trådstart möttes med skepsis var att den var så rörig. Du skriver att "det håller på att vända" och att män "ses som snuskhumrar" att människor som visualiserar sexleksaksköpare känner olika saker om de föreställer sig män eller kvinnor, att "vi" ser ner på män, att män "inte får prata sex" osv. Hela din trådstart baseras på dina känslor och argumentation som du inte underbygger och det är därmed svårt att diskutera seriöst. Det blir nästan halmgubbeargument när du utgår från att alla tror och tycker som du. Diskussionen blir snarare kring om det du tror och känner stämmer, snarare än att du hoppades att alla skulle köpa din världsbild och diskutera utifrån den.
    Hej,

    nej ingen behöver köpa min världsbild. 
    Oavsett om man tycker TS är rörig eller ej så ger det inte en person rätten att utöva påhopp och försöka trasha tråden för det. Eller? 

    Vad har hänt med vanligt sunt beteende och istället fråga vad som menas med eller förklara schysst vad man tycker? Men det man istället gör är att se sin chans att ge igen på män. Ytterligare trycka ned dem. Hur ska jag tolka det? Som att frågan om mäns rätt i samhället inte ens är värd att diskutera??
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Mon 18 Nov 2019 15:26
    #82
    Wench85 skrev 2019-11-18 14:15:30 följande:
    Jag tror att en anledning att din trådstart möttes med skepsis var att den var så rörig. Du skriver att "det håller på att vända" och att män "ses som snuskhumrar" att människor som visualiserar sexleksaksköpare känner olika saker om de föreställer sig män eller kvinnor, att "vi" ser ner på män, att män "inte får prata sex" osv. Hela din trådstart baseras på dina känslor och argumentation som du inte underbygger och det är därmed svårt att diskutera seriöst. Det blir nästan halmgubbeargument när du utgår från att alla tror och tycker som du. Diskussionen blir snarare kring om det du tror och känner stämmer, snarare än att du hoppades att alla skulle köpa din världsbild och diskutera utifrån den.
    Med andra ord. Jag tror inte en sekund på att TS är så rörig så att det motiverar ett sånt beteende emot mig. 

    Om man är en vuxen normalt fullt sansad person så kan man med lite vilja förstå vad jag är ute efter och vad man vill åstadkomma speciellt efter att jag förklarat att jag vill ha en seriös diskussion om det. Även om alla ordval inte är perfekta enligt någon läsare.
  • Mon 18 Nov 2019 15:30
    #83
    Anonym (What?) skrev 2019-11-18 13:31:18 följande:
    Så vad beror kvinnors lägre orgasmfrekvens i heterosexuella förhållanden på?

    Och varför får kvinnor i högre grad orgasm i homosexuella relationer?
    Vill kvinnor ha orgasm oftare så får de väl jobba för det. Ett förslag: alla moderna, självständiga, starka kvinnor kan PRATA om det med sin man. Låter märkligt, men det går faktiskt.

    Eller är kvinnor i själva verket svaga mähän?
  • Mon 18 Nov 2019 15:30
    #84
    Anonym (K) skrev 2019-11-18 15:23:42 följande:
    Hej,

    nej ingen behöver köpa min världsbild. 
    Oavsett om man tycker TS är rörig eller ej så ger det inte en person rätten att utöva påhopp och försöka trasha tråden för det. Eller? 

    Vad har hänt med vanligt sunt beteende och istället fråga vad som menas med eller förklara schysst vad man tycker? Men det man istället gör är att se sin chans att ge igen på män. Ytterligare trycka ned dem. Hur ska jag tolka det? Som att frågan om mäns rätt i samhället inte ens är värd att diskutera??
    Nej en behöver inte trasha tråden för det?
    Du skrev förut och undrade varför folk inte svarade som du trodde, jag försökte ge en förklaring till varför du inte får den diskussion du hoppades.
  • Mon 18 Nov 2019 15:30
    #85
    Anonym (K) skrev 2019-11-18 15:23:42 följande:
    Hej,

    nej ingen behöver köpa min världsbild. 
    Oavsett om man tycker TS är rörig eller ej så ger det inte en person rätten att utöva påhopp och försöka trasha tråden för det. Eller? 

    Vad har hänt med vanligt sunt beteende och istället fråga vad som menas med eller förklara schysst vad man tycker? Men det man istället gör är att se sin chans att ge igen på män. Ytterligare trycka ned dem. Hur ska jag tolka det? Som att frågan om mäns rätt i samhället inte ens är värd att diskutera??
    Nej en behöver inte trasha tråden för det?
    Du skrev förut och undrade varför folk inte svarade som du trodde, jag försökte ge en förklaring till varför du inte får den diskussion du hoppades.
  • Mon 18 Nov 2019 15:30
    #86
    Anonym (K) skrev 2019-11-18 15:23:42 följande:
    Hej,

    nej ingen behöver köpa min världsbild. 
    Oavsett om man tycker TS är rörig eller ej så ger det inte en person rätten att utöva påhopp och försöka trasha tråden för det. Eller? 

    Vad har hänt med vanligt sunt beteende och istället fråga vad som menas med eller förklara schysst vad man tycker? Men det man istället gör är att se sin chans att ge igen på män. Ytterligare trycka ned dem. Hur ska jag tolka det? Som att frågan om mäns rätt i samhället inte ens är värd att diskutera??
    Nej en behöver inte trasha tråden för det?
    Du skrev förut och undrade varför folk inte svarade som du trodde, jag försökte ge en förklaring till varför du inte får den diskussion du hoppades.
  • Mon 18 Nov 2019 15:31
    #87
    Anonym (K) skrev 2019-11-18 15:23:42 följande:
    Hej,

    nej ingen behöver köpa min världsbild. 
    Oavsett om man tycker TS är rörig eller ej så ger det inte en person rätten att utöva påhopp och försöka trasha tråden för det. Eller? 

    Vad har hänt med vanligt sunt beteende och istället fråga vad som menas med eller förklara schysst vad man tycker? Men det man istället gör är att se sin chans att ge igen på män. Ytterligare trycka ned dem. Hur ska jag tolka det? Som att frågan om mäns rätt i samhället inte ens är värd att diskutera??
    Nej en behöver inte trasha tråden för det?
    Du skrev förut och undrade varför folk inte svarade som du trodde, jag försökte ge en förklaring till varför du inte får den diskussion du hoppades.
  • Anonym (What?­)
    Mon 18 Nov 2019 15:44
    #88
    Konservativ skrev 2019-11-18 15:30:25 följande:

    Vill kvinnor ha orgasm oftare så får de väl jobba för det. Ett förslag: alla moderna, självständiga, starka kvinnor kan PRATA om det med sin man. Låter märkligt, men det går faktiskt.

    Eller är kvinnor i själva verket svaga mähän?


    Om nu kvinnor inte klarar av att kommunicera är det ju konstigt att kvinnor i homosexuella förhållanden får orgasm i högre utsträckning?

    Vad beror det på?

    Tankeöverföring?
  • Mon 18 Nov 2019 15:51
    #89
    Anonym (What?) skrev 2019-11-18 15:44:45 följande:
    Om nu kvinnor inte klarar av att kommunicera är det ju konstigt att kvinnor i homosexuella förhållanden får orgasm i högre utsträckning?

    Vad beror det på?

    Tankeöverföring?
    Antagligen. Lesbianism är förmodligen den högsta formen av feminism och leder till nirvana och telepati.

    Vad tror du själv? Är kvinnor starka, självständiga varelser som kan prata med sina män eller är de mähän?
  • Tue 19 Nov 2019 07:01
    #90
    Anonym (K) skrev 2019-11-18 10:18:52 följande:

    Men låt säga att en man sköter sig och beter sig schysst. I den situationen tror jag fortfarande att mannens sexualitet ses som mer ful än kvinnornas.


    Jag har aldrig varit med om att en man, som uppför sig schysst och respektfullt, får sin sexualitet ifrågasatt eller sedd som ful.

    Förutom möjligtvis av andra män då, som tycker att han är en fjolla som inte beter sig gränslöst.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Är det ok för män att uttrycka sin sexualitet?