• Anonym (K)
    Mon 18 Nov 2019 08:21
    3779 visningar
    174 svar
    -5 +6
    174
    3779

    Är det ok för män att uttrycka sin sexualitet?

    Kvinnor har länge fått gömma sin sexualitet eller blivit hämmade i den. Men det håller på och vända eller redan har vänt. Idag så kan jag uppleva att kvinnor hyllas som vågar prata sex, det finns mer sexleksaker än någonsin åt kvinnor, det görs talk-shows, reklam riktas åt kvinnor, kvinnor uppmuntras att vara öppna gällandes sex osv. 

    Finns säkert någon här och där som fortfarande inte vill det men i det stora hela ser det ju ljust ut. Det är bra. 

    Jag vill gärna se saker från båda könens synvinkel. I denna frammarsch som är jättebra för kvinnornas del så kan jag även uppleva att mäns inte har samma frihet. Förstå mig rätt här, män har ofta uttryckt sin sexualitet, ibland påtvingat andra den. Men det är inte samma sak som att det varit accepterat hos andra.

    Män pratar gärna sex, ja. Men de blir lika ofta bedömda för det. De ses som snuskhummrar, deras sexualitet ses inte som lika fin, man känner inte på allvar inombords att män också ska få njuta lika mycket osv. Tänk er bara känslorna när man tänker sig kvinnan som kommer ut med en nyköpt dildo och mannen som kommer efter med en nyköpt vagina. Varför ser vi oftare ner på honom för det? Har inte han samma rätt att få njuta på samma villkor som kvinnan? 

    Så även om män uttrycker sex mer än kvinnor så betyder det inte att de ändå får göra det på samma villkor. Lyssnar vi med samma seriösitet om en man berättar vad han gillar inom sex? Vill vi på allvar att män också ska få uttrycka sin sexualitet fullt ut? 

    Kan uppleva att män idag på grund av att viss historia istället blir hämmade i sin sexualitet. De får inte prata sex eller de får men det får inte ta för mycket plats. De måste vara försiktiga med att tala om vad de tycker om osv. 

    Vad känner ni? Är det ok för en man att uttrycka sin sexualitet? Med handen på hjärtat och innerst inne? 

    Om inte vad kan vi göra för att få rätsida på detta?

  • Svar på tråden Är det ok för män att uttrycka sin sexualitet?
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Tue 19 Nov 2019 13:47
    +1
    Anonym (.....) skrev 2019-11-19 13:43:51 följande:
    På samma sätt - har en kvinna en dildo är det inget konstigt men har hon 50 st i många olika färger och former så är det rätt konstigt. 
    Anonym (K) skrev 2019-11-19 13:19:47 följande:
    Vart har du sett att kvinnor blir dömda för att ha en docka? 

    Det finns flera företag som säljer manliga dockor och där kvinnor också är kunder. Har aldrig hört någon klaga på det. För egen del så är det ju bara en docka hon använder varför vara sne på det. 
    Alla som haft/velat ha en docka som jag hört om har då blivit dömda för det. Lite konstigt och pinsamt både hur dockorna ser ut (mkt onaturliga) men även att liksom "leka" att man har sex med en riktig person som bara ligger där. Njä, det känns fånigt och pinsamt. Däremot att ha någon grej som helt tydligt är en sak - som en vibrator eller fleshlight som man onanerar med tycker jag inte är något konstigt. 
    Fast vem är vi att döma den som vill a en docka. Om du tycker det känns fånigt och pinsamt så kanske det inte gör det för den som vill ha dockan?

    Varför ska allt passa i samma ram som någon annan bestämmer vad som är ok sex och inte.
  • Anonym (C)
    Tue 19 Nov 2019 13:57
    Anonym (.....) skrev 2019-11-19 13:43:51 följande:

    Eh, var då? Det har jag då aldrig hört. Känner flera män som har fleshlights och det är inget konstigt med det. Möjligen att man tänker att män så lätt kan onanera med handen och om han då vill använda någon grej måste han antingen vara dålig på det vilket kanske ses som konstigt eller vara en väldigt "utstuderad" självsexare vilket kanske också ses lite skumt. 


    Jag vet en tjej som dumpade en kille som hon dejtat ett tag när hon hittade en fleshlight i hans byrålåda. Även hört vänninor snacka skit om en man som någon av dem hittat en sådan hos också. Så ja, det förekommer definitivt. Tyvärr.
  • Anonym (C)
    Tue 19 Nov 2019 13:59
    +1
    Anonym (N) skrev 2019-11-19 13:01:59 följande:

    Som jag sa, jag är positiv till att hjälpmedel finns, oavsett kön. Orgamsglappet finns, ja tveklöst. Men det motiverar inte varför män som köper hjälpmedel ska ses med andra ögon än kvinnor, eller hur?

    Det är bra att du inte bryr dig om någon har en lösvagina men faktum är att en hel del, både män och kvinnor, ser nedvärderande på män som har en sådan.

    Docka kan man diskutera, för mig är en docka em docka och inget mer, tycker man att det förstärker njutningen ser jag inget fel med det. De som inte förstår skillnaden mellan docka och människa bör hålla sig till dockan.


    Så länge män förstår skillnaden mellan docka och kvinna har jag inget emot om en man har en docka.
  • Anonym (.....­)
    Tue 19 Nov 2019 14:36
    Anonym (K) skrev 2019-11-19 13:47:21 följande:
    Fast vem är vi att döma den som vill a en docka. Om du tycker det känns fånigt och pinsamt så kanske det inte gör det för den som vill ha dockan?

    Varför ska allt passa i samma ram som någon annan bestämmer vad som är ok sex och inte.
    Jag dömer inte ut någon som person för att den har en docka men jag skulle aldrig ha sex eller relation med någon sådan för jag tycker det är enormt avtändande. Har inget emot om mina vänner etc har sexdockor, det är ju deras privata grej liksom. 
  • Tue 19 Nov 2019 15:24
    Anonym (.....) skrev 2019-11-19 14:36:54 följande:
    Jag dömer inte ut någon som person för att den har en docka men jag skulle aldrig ha sex eller relation med någon sådan för jag tycker det är enormt avtändande. Har inget emot om mina vänner etc har sexdockor, det är ju deras privata grej liksom. 
    Fast avtändande är att döma någon. Även om det inte är med flit. 
  • Tue 19 Nov 2019 15:24
    Anonym (.....) skrev 2019-11-19 14:36:54 följande:
    Jag dömer inte ut någon som person för att den har en docka men jag skulle aldrig ha sex eller relation med någon sådan för jag tycker det är enormt avtändande. Har inget emot om mina vänner etc har sexdockor, det är ju deras privata grej liksom. 
    Fast avtändande är att döma någon. Även om det inte är med flit. 
  • Anonym (N)
    Tue 19 Nov 2019 15:26
    Anonym (.....) skrev 2019-11-19 14:36:54 följande:

    Jag dömer inte ut någon som person för att den har en docka men jag skulle aldrig ha sex eller relation med någon sådan för jag tycker det är enormt avtändande. Har inget emot om mina vänner etc har sexdockor, det är ju deras privata grej liksom. 


    Du dömer visst. Du dömer ut en person som potentiell partner pga dockan.
  • Tue 19 Nov 2019 16:26
    Anonym (K) skrev 2019-11-19 07:46:09 följande:

    Jag har hört kvinnor uttrycka sig som att vad ska han med en sån till. Det är bara män som inte får till det o liknande saker. Kommer inte ihåg exakta formuleringar men uttryck som ter sig som att de inte är riktiga män eller ses som sämre män i kvinnornas ögon.

    Har förresten varit i en sexbutik som kille. Personalen blir lite rädda, tysta och vet inte vad de ska göra. Vid samma butik har man hört att tjejerna fått en väldigt bra service med både tips och hjälp att välja produkt.


    På vilket sätt har hans sexualitet blivit ifrågasatt eller sedd som ful för att han betedde sig schysst och respektfullt?

    Vilken tråkig upplevelse du hade i en sexbutik, men vad har det med det jag svarade på att göra?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (K) Trådstartaren
    Tue 19 Nov 2019 17:24
    Smecker skrev 2019-11-19 16:26:13 följande:
    På vilket sätt har hans sexualitet blivit ifrågasatt eller sedd som ful för att han betedde sig schysst och respektfullt?

    Bara män som inte får till det som har sexleksaker.


    Inte riktiga män.


    Både är ett uttryck för att nedvärdera mannen på grund av hans sexualitet att vilja ha en leksak.


    Smecker skrev 2019-11-19 16:26:13 följande:
    Vilken tråkig upplevelse du hade i en sexbutik, men vad har det med det jag svarade på att göra?

    Ytterligare ett exempel på vilken skillnad det är på synen på män och kvinnor. Jag var inte lika värd att hjälpa eller stötta. Men kvinnor i butiken går bra.

  • Anonym (123)
    Tue 19 Nov 2019 18:09
    -1 +3
    Anonym (K) skrev 2019-11-18 08:47:44 följande:
    Det handlar om varför vi ser männens sexualitet som fulare. 
    För att den är det.

    Män styrs av sina lustar på ett sätt som kvinnor inte gör. Statistiken talar sanning. MAJORITETEN av alla sexbrott begås av män. Män kan inte behärska sig. Och då talar jag generellt så ingen behöver ta åt sig personligen.

    Men ni vet ju vilket kön är överrepresenterade i fängelser. Vilka som våldtar, vilka som begår andra typer av sexuella övergrepp, vilka som är pedofiler.

    Ni kan inte argumentera emot detta. För hur ni känner angående detta gör det inte mindre sant.

    Fakta är fakta.

    Plus - er sexualitet har setts som finare i flera tusen år, låt det vara vår tid nu.
Svar på tråden Är det ok för män att uttrycka sin sexualitet?