• Anonym (Lena)
    Wed 20 Nov 2019 15:52
    378 visningar
    2 svar
    2
    378

    MA, vad händer nu? :-(

    Har gjort en insättning med en blastocyst som blev plus, och lyckan var ju total.

    När det tidiga VUL skulle göras var jag i 7+3 och inga hjärtslag fanns. Läkaren såg bara en tom hinnsäck. Idag var jag tillbaka till kliniken och det var samma nu, ingenting.

    Imorgon ska jag träffa en läkare för sk abortplanering. Jag är så rädd

    Gör cytotec ont? Eller är skrapning värre?

  • Svar på tråden MA, vad händer nu? :-(
  • Wed 20 Nov 2019 16:04
    #1

    Jag har behandlats med Cytotec två ggr vid MA. Första gången gick det bra, gjorde ont och jag blödde en del men helt överkomligt. Andra gången trodde jag att jag skulle förblöda men det stillade sig när jag var på väg och ringa sjukhuset. Men jag hade rester kvar och fick två störtblödningar innan jag fick tid till gyn. Då beslutade jag mig för att jag vill skrapas. Det var ett bra beslut. När jag sedan fick mitt tredje MA 5 månader senare valde jag direkt att skrapas och det ångrar jag inte. Jag slapp blödningen (hade bara blodiga flytningar i 2 veckor efter), jag slapp ha ont i flera timmar och helt ärligt var det skönt att bli uppassad på uppvaket istället för att våndas och ha ont hemma. Jag skulle aldrig ta Cytotec om jag skulle råka ut för MA igen. Jag fick två barn efter den senaste skrapningen.

    Du ska ju känna efter själv vad du vill välja att göra, du kan också vänta och se om missfallet kommer ut av sig själv. Men det kan ta lång tid. Men enligt mig är skrapning det bästa. Andra tycker Cytotec.

  • Wed 20 Nov 2019 16:05
    #2

    Beklagar missfallet förresten, det är tungt!

Svar på tråden MA, vad händer nu? :-(