• Thu 21 Nov 2019 18:00
    2075 visningar
    10 svar
    10
    2075

    Slutat med minipiller - vill bli gravid

    Jag har gått på cerazette i ungefär 7 år och under alla dessa år så försvann min mens helt.

    Men för några dagar sedan slutade jag med minipiller och undrar nu hur snabbt mensen kommer tillbaka?

    Jag har gått på preventivmedel sen jag var 14 år gammal och jag har aldrig blivit gravid. Kan jag ha svårare för att bli gravid eftersom jag har gått på preventivmedel så länge? Jag är 28 år idag.

  • Svar på tråden Slutat med minipiller - vill bli gravid
  • EaL
    Sun 24 Nov 2019 16:30
    #1

    Har inga egna barn själv men har pratat med mamma om olika typer av preventivmedel. Hon hade använt preventivmedel (p-piller) i ca 20 år innan hon skulle skaffa barn med pappa, hon vart gravid så fort han nästan visa hans paket ???? för dem gick det fort efter att de slutade med p-piller men tror det är ganska individuellt. ??

  • Mon 25 Nov 2019 18:09
    #2

    Hahah år herregud;D

    Ja det är nog ganska individuellt. Jag tycker det är skönt att få höra andra som har gått på p-piller/minipiller lika länge som jag. För mig känns det som att jag kommer att ha svårt för att bli gravid eftersom jag aldrig blivit gravid förut. Man har ju slarvat mycket med sina piller i sina unga dar lixom ändå inte blivit gravid

  • EaL
    Mon 25 Nov 2019 18:46
    #3
    Frisko skrev 2019-11-25 18:09:06 följande:

    Hahah år herregud;D

    Ja det är nog ganska individuellt. Jag tycker det är skönt att få höra andra som har gått på p-piller/minipiller lika länge som jag. För mig känns det som att jag kommer att ha svårt för att bli gravid eftersom jag aldrig blivit gravid förut. Man har ju slarvat mycket med sina piller i sina unga dar lixom ändå inte blivit gravid


    Jag har också slarvat med p-piller och lyckats att undvika graviditet, så känner samma, tänk om det inte går eller tar tid innan min kropp kommer igång. Slutade nu med mina den 22 idag kom mensen vilket va förväntat. Så nu får vi se. Håller tummarna för dig !
  • Mon 25 Nov 2019 20:45
    #4
    EaL skrev 2019-11-25 18:46:01 följande:

    Jag har också slarvat med p-piller och lyckats att undvika graviditet, så känner samma, tänk om det inte går eller tar tid innan min kropp kommer igång. Slutade nu med mina den 22 idag kom mensen vilket va förväntat. Så nu får vi se. Håller tummarna för dig !


    Ja okej!:)

    Slutade du 22 nov och fick mensen idag? Fick du någonsin mellanblödningar eller något under tiden du gick på piller?
  • Mon 25 Nov 2019 20:55
    #5

    Jag var i samma sits för drygt ett år sen. Slutade med cerazette 10 december efter 11år med piller utan mens. fick mens den 21e, blev gravid direkt på nästa ägglossning och sitter nu med min lilleman på drygt 2 månader. :)

    Individuellt men här gick det nemas problemas. Lycka till!

  • Mon 25 Nov 2019 21:21
    #6

    Ätit cerazette i 8 år.. slutade i februari med dem.. första mensen i april. Ännu inte gravid trots försök sen dess..

  • EaL
    Tue 26 Nov 2019 08:23
    #7
    Frisko skrev 2019-11-25 20:45:56 följande:

    Ja okej!:)

    Slutade du 22 nov och fick mensen idag? Fick du någonsin mellanblödningar eller något under tiden du gick på piller?


    Precis 22 november, och inga mellan blödningar alls, fick mensen 1 gång i månaden, kunde klocka den. Den kom alltid under natten till söndagen eller exakt klockan 12.00 på dagen.
  • Tue 26 Nov 2019 18:41
    #8
    LyckeLiten skrev 2019-11-25 20:55:38 följande:

    Jag var i samma sits för drygt ett år sen. Slutade med cerazette 10 december efter 11år med piller utan mens. fick mens den 21e, blev gravid direkt på nästa ägglossning och sitter nu med min lilleman på drygt 2 månader. :)

    Individuellt men här gick det nemas problemas. Lycka till!


    Wow, vad härligt!! Stort grattis :D
  • Tue 26 Nov 2019 18:42
    #9
    Lili158 skrev 2019-11-25 21:21:40 följande:

    Ätit cerazette i 8 år.. slutade i februari med dem.. första mensen i april. Ännu inte gravid trots försök sen dess..


    Okej, jag märker att det är väldigt individuellt! Hoppas det går bra för er, all lycka till er!
  • Tue 26 Nov 2019 18:44
    #10
    EaL skrev 2019-11-26 08:23:05 följande:

    Precis 22 november, och inga mellan blödningar alls, fick mensen 1 gång i månaden, kunde klocka den. Den kom alltid under natten till söndagen eller exakt klockan 12.00 på dagen.


    Oj på pricken alltså, häftigt:D all lycka till dig, hoppas det går för er!
Svar på tråden Slutat med minipiller - vill bli gravid