• Sat 23 Nov 2019 00:39
    1382 visningar
    29 svar
    +1
    29
    1382

    Har Islam rätt om kvinnor?

    Tycker ni att Islam har rätt om kvinnor?
    Diskutera!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-23 00:42
    Håll god och städad ton!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har Islam rätt om kvinnor?
  • Anonym (Belse­bub)
    Sat 23 Nov 2019 00:53
    #1
    +2

    Islam är en saga, och ingenting annat!!!

    Allt är felaktigt!

    Precis som allt religiöst! Borde förbjudas helt!

  • Prakti­sk58
    Sat 23 Nov 2019 01:16
    #2
    -3 +1

    Islam har en del kloka leveregler när det gäller kvinnor.

    Min favorit är att du får bara våldta de slavar du äger.

  • Anonym (Miljö­partis­t!)
    Sat 23 Nov 2019 01:26
    #3
    -1 +3

    Hat, hot och förtryck sammanfattar islam ganska bra. Toppen att islam fortplantar sig som en löpeld i Sverige. Kvinnan ärver mindre än vad mannen gör, kvinnans vittnesmål har inte samma värde som mannens har, Kvinnan får ha en man medan mannen får ha fyra fruar, otrogna kvinnor stenas till döds medan mannen uppmuntras att vara otrogen osv.

  • Sat 25 Jan 2020 23:29
    #4
    +2

    Islam ser ner på kvinnor, de har enligt Koranen inte samma rättigheter som män.


    Många moderna sekulära muslimer bryr sig ju inte så mycket om det utan behandlar kvinnor som jämställda, men å andra sidan finns det ju en högljudd och inte särskilt liten grupp av muslimer som tycker att det skall vara så. Se på hur kvinnor behandlas i Iran och i Saudiarabien.

    Dessutom tycker muslimer att hundar är orena, vilket naturligtvis är helt fel.

  • Anonym (mulla­)
    Sun 26 Jan 2020 01:13
    #5
    -4

    Jag anser islam är den rätta vägen och profeten har lärt oss hur vi lever. Kvinnan står under mannen och det är rätt. 

  • Anonym (Belse­bub)
    Sun 2 Feb 2020 10:56
    #6

    Islam och all religion är idiotism, endast för att hjärntvätta korkade människor att bli ännu dummare.

  • Anonym (mulla­)
    Sun 2 Feb 2020 23:51
    #7
    Anonym (Belsebub) skrev 2020-02-02 10:56:24 följande:

    Islam och all religion är idiotism, endast för att hjärntvätta korkade människor att bli ännu dummare.


    Den där är mycket oförskämd. Kvinnan är sin mans egendom och Gud är rätt
  • Mon 3 Feb 2020 09:37
    #8
    +1
    Anonym (mulla) skrev 2020-01-26 01:13:17 följande:

    Jag anser islam är den rätta vägen och profeten har lärt oss hur vi lever. Kvinnan står under mannen och det är rätt. 


    Det är precis denna typ av åsikter, framförda av muslimer, som gör att jag anser att islam har fel om kvinnor. Även om signaturen "mulla" som skrivet detta inlägg kanske inte är muslim behöver man inte leta länge för att hitta muslimer som uttalar sig om att kvinnan ska vara underställd mannen. Helt förkastligt enligt mig.
    (Om någon undrar anser jag att islam har fel om det mesta, men kvinnosynen är en av de saker som har de allvarligaste konsekvenserna.)
  • Anonym (Belse­bub)
    Mon 3 Feb 2020 18:54
    #9
    +1
    Anonym (mulla) skrev 2020-02-02 23:51:18 följande:

    Den där är mycket oförskämd. Kvinnan är sin mans egendom och Gud är rätt


    Men jag är satan och gud är under mig, och alla islamska män bör nu lägga sig ner och gråta, och lyssna på och lyda kvinnorna från och med nu!
  • Sat 7 Mar 2020 12:20
    #10

    Islam har ingen bra kvinnosyn. Finns det någon religion som är bra för kvinnor?

Svar på tråden Har Islam rätt om kvinnor?