• Anonym (.)
    Mon 25 Nov 2019 17:38
    9631 visningar
    92 svar
    92
    9631

    Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?

    Hej!
    Jag tänker om någon ringer en och personen är full. Telefonsamtalet är trevligt/personen är trevlig emot en på telefonen. Skall man då känna sig speciellt? Liksom räkna med att personen tänker på en då och då kanske, även vid nyktert tillstånd. Kan man räkna med det? Skall man kanske råka känna sig speciell?

    Blir alla glada om en full person ringer en och pratar och är trevlig rent allmänt. Liksom att man känner sig speciell för personen. Man betyder någonting för människan i alla fall? Är det här någonting som alla vet, som har erfarenhet om berusning vid alkohol. Blir alla glada? :)

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?
  • Anonym (H)
    Mon 25 Nov 2019 17:46
    #1
    +1

    Nja, svårt att svara på.. Har själv hört av mig till folk på fyllan som jag ångrar dagen efter. Man skäms, slår sig för ansiktet och tänker varför i helvete ringde jag honom?! Klart personen kanske tänker på dig, men risken finns ju att hen ångrar sig också..

  • Anonym (A)
    Mon 25 Nov 2019 17:50
    #2
    Anonym (H) skrev 2019-11-25 17:46:43 följande:
    Nja, svårt att svara på.. Har själv hört av mig till folk på fyllan som jag ångrar dagen efter. Man skäms, slår sig för ansiktet och tänker varför i helvete ringde jag honom?! Klart personen kanske tänker på dig, men risken finns ju att hen ångrar sig också..
    Håller med
  • Anonym (N)
    Mon 25 Nov 2019 17:51
    #3
    +1

    Nej . Det är nog snarare motsatsen...

  • Anonym (ace)
    Mon 25 Nov 2019 17:51
    #4
    +3

    Ett fyllesamtal är 1/3 högre upp på stegen över ass-dialing.
    Inget att hänga i julgranen och stor tvekan till att vederbörande ens kommer minnas det hela nästa dag.

  • Anonym (...)
    Mon 25 Nov 2019 17:51
    #5
    +1

    Ringer inte personen som nykter, så nej...

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Mon 25 Nov 2019 18:04
    #6
    Anonym (N) skrev 2019-11-25 17:51:00 följande:

    Nej . Det är nog snarare motsatsen...


    Vadå snarare motsatsen?
    Anonym (ace) skrev 2019-11-25 17:51:25 följande:

    Ett fyllesamtal är 1/3 högre upp på stegen över ass-dialing.
    Inget att hänga i julgranen och stor tvekan till att vederbörande ens kommer minnas det hela nästa dag.


    Vad är ass-dialing?
    Anonym (...) skrev 2019-11-25 17:51:55 följande:

    Ringer inte personen som nykter, så nej...




    Men om det är något som är förhinder att personen ringer nyktert. Liksom att det är någonting som är ''i vägen'' helt enkelt.

    Kan man inte alls känna sig speciell överhuvudtaget även om personen säger saker så som ''Jag saknar dig'' eller någonting?
  • Anonym (Hjk)
    Mon 25 Nov 2019 18:15
    #7

    Nej. I fyllan säger och gör många saker som känns bra för stunden, eller så kan man helt enkelt få för sig att göra något random bara för att senare ångra sig. Fyllesamtal är inte trevliga för de menar sällan vad de säger.

  • Mon 25 Nov 2019 18:18
    #8

    Nej, inte ett dugg speciellt.

  • Anonym (Na)
    Mon 25 Nov 2019 18:31
    #9
    +1

    I 20-års åldern var det många som fylle-smsa eller fylle-ringde och då var det ofta för att få ett skjut.

    Jag minns en kompis till min bror som jag var väldigt förälskad i. Och jag vet att han var det i mig också men han vågade inte göra något för att han var min brors kompis. Jag var off limit liksom. Men när vi var fulla så försökte vi alltid luska vart den andre skulle festa så vi råkade hamna på samma ställe. Vi flirtade hej vilt och han följde alltid mig till bussen hem. Men han vågade inget mer. Bjöd honom till privat fest en gång och han tackade ja i fyllan, men sen kom han till mitt jobb och stod utanför tills jag såg honom och då sa han att han inte kunde komma, och bara gick. Jag blev ledsen och tänkte skit i honom. Tiden gick.

    Sen träffade jag en kille som jag blev tillsammans med och då började hans fylle-samtal. Jag förstod att han hade ganska starka känslor för mig men det skulle aldrig bli något.

    Idag är det 17år sedan men jag kan fortfarande tänka på honom och undra hur han har det och hur det hade varit om vi hade vågat ta steget. Jag minns inte hans efternamn och vågar inte fråga min bror. De är inte kompisar på fb heller.

    Min poäng är att det klart kan vara intresse som ligger bakom, men det kan även vara att personen vill knulla. I vilket fall som helst så är du intresserad tillbaka så gör inte samma miss som jag. Ring upp igen i nyktert tillstånd och kolla läget.

  • Mon 25 Nov 2019 18:33
    #10

    Håller med hen som skrev att det snarare är tvärtom. De som ringer för att prata bara när de är på fyllan har slut på vänner att ringa till för inga tidigare vänner svarar längre. Och du är troligen en i listan på tjugo personer som hen inte bryr sig så mycket om och därför kan ringa när som helst utan risk för att få negativa följder. Så tolkar jag det.

Svar på tråden Om någon ringer en under fyllan - Skall man känna sig speciell då?