• Mon 25 Nov 2019 17:42
    848 visningar
    9 svar
    9
    848

    Stephen King. Bästa bok/film.

    Vilken är din favorit bok/film av Stephen King? Min är Carrie. 
    Lägger upp en bild på en blodig Carrie. 

    Bildresultat för carrie bloody 2013

  • Svar på tråden Stephen King. Bästa bok/film.
  • Mon 25 Nov 2019 18:13
    #1

    Jag är överhuvudtaget inte så impad av King eller skräck. Har därför inte läst så mycket av honom eller sätt så väldigt många filmer. Av böckerna jag HAR läst av King så var 11/22/63 bra, och The dark Tower (filmen var dock rikigt blä). Av filmerna så ligger The Green Mile och Stand by me båda på min top-25-filmlista.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Mon 25 Nov 2019 18:17
    #2

    The shining

  • Mon 25 Nov 2019 18:23
    #3

    "Köplust" gillade jag.
    Och så... "Desperation"! Vilken bok alltså.
    Kings alter ego Richard Bachman har skrivit samma story fast ändå inte, den heter "Väktarna".

    Läs dem, speciellt de två sista. Men du måste läsa båda! 

  • Mon 25 Nov 2019 18:27
    #4
    +1

    Bästa böckerna enligt mig var jurtjyrkogården, pestens tid, sömnlös och benrangel. Bland filmerna tycker jag ingen av rysarna ens går att jämföra med böckerna. Den filmen som är klart bäst är nyckeln till frihet. Har dock inte läst boken så kan inte jämföra

  • Wed 11 Dec 2019 14:27
    #5

    The shining

  • Tuteli­tut
    Wed 4 Mar 2020 16:57
    #6
    AniieeHär skrev 2019-11-25 18:13:34 följande:

    Jag är överhuvudtaget inte så impad av King eller skräck. Har därför inte läst så mycket av honom eller sätt så väldigt många filmer. Av böckerna jag HAR läst av King så var 11/22/63 bra, och The dark Tower (filmen var dock rikigt blä). Av filmerna så ligger The Green Mile och Stand by me båda på min top-25-filmlista.


    The Dark Tower var blä, helt riktigt. Gjorde nästan fysiskt ont att se den, då bokserien är bland det bästa jag läst.
    The Stand (boken) också.
  • Wed 4 Mar 2020 17:27
    #7
    mallalala skrev 2019-11-25 18:27:25 följande:

    Bästa böckerna enligt mig var jurtjyrkogården, pestens tid, sömnlös och benrangel. Bland filmerna tycker jag ingen av rysarna ens går att jämföra med böckerna. Den filmen som är klart bäst är nyckeln till frihet. Har dock inte läst boken så kan inte jämföra


    Älskar de böckerna! Har läst så många Stephen King att jag inte kommer ihåg alla, men de tre böckerna är mina absoluta favoriter. Överlag är böckerna alltid så mycket bättre än filmerna.
  • Wed 4 Mar 2020 17:28
    #8

    IT/DET var okej i bokväg med. Föredrar att läsa de engelska versionerna för översättningen blir konstig ibland.

  • Thu 30 Apr 2020 13:16
    #9
    Överlägset bäst är "Nyckeln till frihet" ("The Shawshank redemption")!
    Den är dessutom klassad som nr 1 genom alla tider på IMDB.com
Svar på tråden Stephen King. Bästa bok/film.