• Tue 26 Nov 2019 08:57
    354 visningar
    4 svar
    4
    354

    Ta bort livmodern

    Jag har en undran!

    Jag har gjort en konisiering för att jag hade carsionom in situ, ett förstadium till Cancer.

    Jag undrar ni som opererat bort livmodern , hur känns det, har ni fått problem efter operationen och livet efter det?

    Hur ser sexet ut, fungerar det som tidigare eller känns det annorlunda?

    Har ni fått inkontinens, framfall , har ni ont efter operationen ?

    Jag vet att det är många frågor , men allt har gått så fort så jag hinner inte riktigt med .

    Hoppas att ni vill dels med er av era erfarenheter.

    Ha en fin dag

  • Svar på tråden Ta bort livmodern
  • Tue 26 Nov 2019 08:59
    #1

    Finns det någon här som haft samma förändring som mig så får ni gärna berätta om det.

  • Anonym (Anony­m 666)
    Tue 26 Nov 2019 09:02
    #2
    masens690 skrev 2019-11-26 08:57:25 följande:

    Jag har en undran!

    Jag har gjort en konisiering för att jag hade carsionom in situ, ett förstadium till Cancer.

    Jag undrar ni som opererat bort livmodern , hur känns det, har ni fått problem efter operationen och livet efter det?

    Hur ser sexet ut, fungerar det som tidigare eller känns det annorlunda?

    Har ni fått inkontinens, framfall , har ni ont efter operationen ?

    Jag vet att det är många frågor , men allt har gått så fort så jag hinner inte riktigt med .

    Hoppas att ni vill dels med er av era erfarenheter.

    Ha en fin dag


    Well that escalated quickly.... Varför funderar du på att ta bort livmodern?? Det finns ingen anledning till det pga dina tidigare erfarenheter iaf.
  • Tue 26 Nov 2019 09:18
    #3

    Min läkare har sagt att jag kan vänta i ett halvår och då ta ett cellprov ocj att jag inte behöver inte vara orolig fram tills dess, eller så kan jag ta bort livmodern.

    Jag vill höra hur andra har upplevt operationen och livet efter det.

  • Tue 26 Nov 2019 09:43
    #4

    Min mamma har tagit bort livmodern. Det ända hon haft extrema problem med är humörsvängningar och att hon åldrades mycket snabbare.

Svar på tråden Ta bort livmodern