• Fri 29 Nov 2019 00:17
    3300 visningar
    32 svar
    32
    3300

    Jag är äldre än honom..

    Hej

    Jag behöver era tips och råd.

    Träffade en kille som jag dejtade under några månader sen blev så kär i jag 35 och han är 26.

    Har aldrig känt mej så stabil i ett förhållande innan som du.

    Han är lugn och fin kille, inga barn sen tidigare.

    Jag har två barn sen innan en tjej som idag valt bo med mina föräldrar då hennes skola ligger i närheten av dom. Där hon fått sitt eget rum och allt funkar fint. Vi har en daglig kontakt.

    Pojken bor hos pappa i en annan stad på heltid då jag valt att flytta men har honom på alla lov.

    Jag är orolig inför framtiden då min pojkvän inte har barn sen tidigare.

    Jag vill verkligen inte förlora honom och vill att det ska vara vi länge. Idag bor vi ihop och jag har fått träffa hans familj lite snabbt, hans mamma bjöd oss på middag nångång också men då jag hade andra planer kunde jag ej följa med. Han har berättat för dom att jag är äldre men inte att jag har barn än.

  • Svar på tråden Jag är äldre än honom..
  • Anonym (Tjej)
    Fri 29 Nov 2019 09:58
    #1

    Hej, jag är i liknande situation som dig men jag har mina barn varannan vecka. Är i din ålder och min pojkvän är i din pojkväns ålder, något yngre.

    Jag har inte träffat hans föräldrar än men vet att han inte sagt till dem att jag har barn och känner på mig att det kan bli ett problem där även fast min pojkvän säger att han inte har något emot det (han har inte träffat mina barn).

    Annars känns vår relation jättebra.

    Vad är det som känns kan bli jobbigast med barnen för dig? Hur gamla är de? Vad har din pojkvän sagt om dem?

  • Fri 29 Nov 2019 10:32
    #2

    Vad är du orolig för mer exakt? Din pojkvän vet ju om läget och har accepterat det. Hans föräldrar kanske inte jublar när de får veta din ålder och om dina barn, men i såna lägen brukar de vänja sig. Det är ingalunda unikt.  Eller är du orolig för att han vill ha egna barn men du vill inte ha fler? Det kan bli problem.

  • Fri 29 Nov 2019 13:49
    #3

    Ja jag vet ju inte hur dom kommer att ta det, fattar ju att dom inte blir överlyckliga.

    Sen ser jag inte ut att va 35 dom flesta gissar att jag är mellan 24-28 så vi passar varandra väldigt bra så.

    Jo det oroar mig att han inte har egna och att det kan bli ett problem senare har egentligen sagt att jag kan känna mig klar. Men jag älskar honom så mycket att jag skulle kunna tänka mig ett till med honom i framtiden. Varken jag eller han vill ha barn nu.

  • Anonym (No)
    Fri 29 Nov 2019 13:52
    #4

    Jag kan inte riktigt se något annat problem än just barnfrågan fast där har du ju några år till att spela på om ni skulle vilja skaffa barn tillsammans.

    Just grejen att han är nio år yngre, det ser jag inte som något problem. Han är vuxen, du är vuxen.

  • Fri 29 Nov 2019 13:55
    #5

    Min tjej är 16 och killen 11

    Jag möter inga problem med den delen just nu för som sagt så bor dottern hos mina föräldrar.

    Vare sig om jag var med honom eller inte så blev det tjafs var dag mellan mig och min tonårstjej så till slut kom vi fram att vi inte kunde vara under samma tak.

    Hon flyttade direkt efter 9an.

    Nu går hon första året på gymnasiet.

  • Anonym (Tjej)
    Fri 29 Nov 2019 14:45
    #6

    Vi ska nog göra så att jag lär känna hans föräldrar först så att de tycker om mig innan jag nämner barnen, bara för säkerhets skull. De är lite traditionella av sig (religiösa) och hade nog inte uppskattat det. De vet att jag är äldre men inte exakt hur mycket äldre jag är. Jag ser också betydligt yngre ut så om man såg oss ihop hade man gissat att jag kanske var 5 år äldre och de tror nog att det är 5-7 år ungefär, fast det är ju mer än så. 

    Vi har samma barn-situation. Han säger att barn inte är så viktigt för honom, men jag tänker att om vi inte får barn så kommer han att ångra det när det är för sent och det kanske förstör vår relation då, för att han måste göra slut med mig för att skaffa barn med någon annan. Jag tänker att det är ett för stort beslut att ta om man är 25 att man är okej med att inte få några barn. Så jag vill att vi skaffar iaf ett gemensamt barn, men inte nu. Om några år.

    Dina barn är äldre än mina dock, mina är 4 och 12. Så de och speciellt yngsta kommer ju bo med mig länge än. Det är ju enklare för dig där, iom att dina barn inte bor med dig så kommer det nog inte att ställa till några bekymmer. Är han väldigt nära sina föräldrar eller varför behöver du ens berätta om dina barn för dem? 

  • Fri 29 Nov 2019 15:09
    #7

    Alltså han brukar träffa dom ibland passa hunden när det är nått käka middag. Inget mer än så.

    Nä mina tankar är bara att jag vill vara ärlig. Men det kanske inte det första man ska berätta som du säger:)

    Vet inte får bara en inre stress av tanken över att dom ej vet om det. Egentligen är det inte värsta grejen.

    För dom är ju inte ens där heller.

  • Anonym (Tofsv­ipa)
    Fri 29 Nov 2019 16:18
    #8
    +1

    Alltså, allvarligt talat så har det ingen betydelse att du ser yngre ut.
    Ingen. Alls.

    Jag har en son som är något år yngre än din kille, jag hade INTE uppskattat dig som hans "flickvän".

  • Fri 29 Nov 2019 16:38
    #9

    Ok. Tack för din åsikt, men det är tur man har olika åsikter jag har träffat hans pappa en gång och jag tycker om hans familj.

    Är lite nyfiken på varför du inte hade gjort det?

    Om jag nu skulle älska din son så mycket om skulle göra allt för att få honom lycklig och han tyckte om mig varför inte?

  • Fri 29 Nov 2019 16:41
    #10

    Absolut håller jag med om att utseende är inte allt. Innan kollade jag mycket på utseende men det har jag växt ifrån nu. Det viktigaste är hur personen är.

Svar på tråden Jag är äldre än honom..