• Fri 29 Nov 2019 00:17
    3296 visningar
    32 svar
    32
    3296

    Jag är äldre än honom..

    Hej

    Jag behöver era tips och råd.

    Träffade en kille som jag dejtade under några månader sen blev så kär i jag 35 och han är 26.

    Har aldrig känt mej så stabil i ett förhållande innan som du.

    Han är lugn och fin kille, inga barn sen tidigare.

    Jag har två barn sen innan en tjej som idag valt bo med mina föräldrar då hennes skola ligger i närheten av dom. Där hon fått sitt eget rum och allt funkar fint. Vi har en daglig kontakt.

    Pojken bor hos pappa i en annan stad på heltid då jag valt att flytta men har honom på alla lov.

    Jag är orolig inför framtiden då min pojkvän inte har barn sen tidigare.

    Jag vill verkligen inte förlora honom och vill att det ska vara vi länge. Idag bor vi ihop och jag har fått träffa hans familj lite snabbt, hans mamma bjöd oss på middag nångång också men då jag hade andra planer kunde jag ej följa med. Han har berättat för dom att jag är äldre men inte att jag har barn än.

  • Svar på tråden Jag är äldre än honom..
  • Sat 30 Nov 2019 18:29
    #21
    Anonym (Barn) skrev 2019-11-30 16:31:05 följande:

    Skulle du kunna tänka dig att få barn med honom


    Kanske i framtiden.
  • Anonym (Knepi­gt)
    Wed 6 Oct 2021 08:36
    #22

    Blir det alltid knepigt med en yngre pojkvän?

  • Mon 29 Nov 2021 10:35
    #23
    +1
    Anonym (Knepigt) skrev 2021-10-06 08:36:00 följande:

    Blir det alltid knepigt med en yngre pojkvän?


    Varför tror du det? Jag har varit tillsammans med min sambo i två och ett halvt år nu. Han är 32 och jag 49.

    Vi har ett kanon förhållande och har det väldigt bra tillsammans ????

    För ett halv år sedan flyttade vi ifrån Södertälje 90 mil till Norrland och startade en bondgård.

    Så nej det behöver inte alls betyda att man får problem ????
    Anonym (Knepigt) skrev 2021-10-06 08:36:00 följande:

    Blir det alltid knepigt med en yngre pojkvän?


  • Anonym (Lucia­)
    Mon 29 Nov 2021 11:26
    #24

    Så problemet är att du inte vill ha fler barn?

    Det är ändå viktigt att prata om! Ska man riva plåstret så bättre att göra det nu än sen.

    Min man är 11 år yngre än mig, vi är ett bra team och nu väntar vi vårt första barn.

    Jag var dock tydlig med honom tidigt att jag inte vill vänta länge med att skaffa barn eftersom jag är såpass mycket äldre än honom.

  • Anonym (Betta­n)
    Mon 29 Nov 2021 11:33
    #25
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-29 17:21:19 följande:

    För att jag vill att min son ska bilda en egen familj och inte överta några andras. Du har barn (vad det verkar) med två olika män, jag skulle inte önska att min son blev pappa tre... med två halvsyskon.

    Utöver det så är du för gammal för en ung kille. Oavsett hur du ser ut nu. Tiden tar ut sin rätt...


    Hur kan du ens skriva så? Det va riktigt elakt!
  • Anonym (Betta­n)
    Mon 29 Nov 2021 11:36
    #26
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2019-11-29 21:31:33 följande:

    "Pappa tre" betyder pappa nummer tre i ordningen.

    Inte att han skulle bli någon pappa åt ts redan existerande ungar, för det var ts jag kommenterade.

    Att du vill snärja in en ung kille som "pappa" till din unge gör iofs inte något bättre.

    Vad är det för fel på ungens egen pappa?


    Men va är det för fel? Många familjekonstellationer ser ut så idag. Det är dessutom killens val. Inte ditt.
  • Anonym (Tofsv­ipa)
    Mon 29 Nov 2021 11:43
    #27
    +1
    Anonym (Bettan) skrev 2021-11-29 11:33:28 följande:
    Hur kan du ens skriva så? Det va riktigt elakt
    Inte ett dugg elakt, jag tycker exakt samma sak idag. Två år senare, på dagen faktiskt.

    Varför skulle jag vilja att min son skulle fostra andras ungar?
    Ge mig en anledning.
    Anonym (Bettan) skrev 2021-11-29 11:36:00 följande:
    Men va är det för fel? Många familjekonstellationer ser ut så idag. Det är dessutom killens val. Inte ditt.

    Som tur är har mina söner bättre förstånd än så.
  • Anonym (Betta­n)
    Mon 29 Nov 2021 13:19
    #28

    Nu har de hänt nåt här så jag kan inte citera ett speciellt inlägg men svaret är till Tofsvipa.

    Om din son kommer hem och berättar för dig att han har träffat en underbar tjej och att dom passar så bra ihop och att han aldrig har varit så kär innan, sen berättar att hon är äldre än honom och har två barn, struntar du i att han är lycklig då och säger att han måste sluta träffa honom, för att du vill det ?!

  • Anonym (koev)
    Mon 29 Nov 2021 13:35
    #29
    Noraflora skrev 2019-11-29 22:35:40 följande:
    nu hör det ju inte hit, men känns det inte dumt att sonen bor hos mannen som misshandlade dig.... 
  • Anonym (Tofsv­ipa)
    Mon 29 Nov 2021 15:20
    #30
    Anonym (Bettan) skrev 2021-11-29 13:19:17 följande:
    "
    Om din son kommer hem och berättar för dig att han har träffat en underbar tjej och att dom passar så bra ihop och att han aldrig har varit så kär innan, sen berättar att hon är äldre än honom och har två barn, struntar du i att han är lycklig då och säger att han måste sluta träffa honom, för att du vill det ?!

    Jag bestämmer inte över mina vuxna söner så jag kan inte säga åt honom vad han ska göra.
    Dock skulle jag inte uppskatta det.

    Fast det kommer inte att hända, det är jag helt säker på faktiskt.

  • Anonym (Mman)
    Mon 29 Nov 2021 15:21
    #31
    +2

    Jag blir lite skeptisk till vad jag läser i trådstarten, det ena barnet bor hos en våldsam man på heltid (mer eller mindre) och dottern kommer man inte överens med så även hon bor under annat tak.

    Förlåt men att din kille är yngre än du är ditt minsta problem.

  • Anonym (Några år?)
    Mon 29 Nov 2021 15:25
    #32
    -1

    Om du är 35 år så är det inte säkert att du har några år på dig att få fler barn, sånt där är väldigt individuellt hur länge du kan få barn. Flera i min bekantskapskrets (friska sunda tjejer) har inte kunnat få fler barn efter 37-38 års ålder.

    Hans föräldrars inställning till dig lär också bero på hur många barnbarn de har i övrigt. Har han syskon som redan skaffat några barn lär de bry sig betydligt mindre än om han tex är enda barnet och ni bara planerar få 1 barn tillsammans.

Svar på tråden Jag är äldre än honom..