• Fri 29 Nov 2019 11:19
    473 visningar
    6 svar
    6
    473

    Kände buffar för en vecka sedan, nu inget mer

    Hej!

    Är nu gravid i vecka 16+0 och kände i vecka 15+0 som att någon petade på mig inifrån magen. Efter det har jag inte känt den rörelsen igen. Jag har känt lite rörelser som att det är någon son skvalpar runt där inne, som en fisk men inte de där petandet som jag kände för en vecka sedan och inte alls så tydliga rörelser. Är det normalt tror ni? Det är mitt andra barn och jag är oroligare denna gången.

  • Svar på tråden Kände buffar för en vecka sedan, nu inget mer
  • Sommar­skugga­n
    Fri 29 Nov 2019 12:04
    #1

    Jag känner buffar hela tiden och jag är inte ens gravid! Så min gissning är att det du kände var tarmrörelser.

    Vecka 16 är tidigt. Då är det vanligt att det kan gå flera dagar mellan rörelserna. Sen är de så svaga så om du är aktiv under dagen så känner du det inte lika lätt

  • Fri 29 Nov 2019 12:07
    #2

    Det är inte alls ovanligt att känna sporadiskt i början. Det kallas för spökveckor första halvan av andra trimestern då graviditetssymptomen försvinner en period.

    Är själv i vecka 32 nu, andra graviditeten, och bäbis är ALDRIG still! Det är både obehagligt och svårt att vila och sova. Mannen börjar funderar på om det är nåt fel på bäbis för att hon är så livlig och oroar sig för att hon är på väg ut redan.

    Är du orolig så kontakta mvc och be att få lyssna på hjärtat.

  • Inezzz­en
    Fri 29 Nov 2019 12:08
    #3
    Sommarskuggan skrev 2019-11-29 12:04:12 följande:

    Jag känner buffar hela tiden och jag är inte ens gravid! Så min gissning är att det du kände var tarmrörelser.

    Vecka 16 är tidigt. Då är det vanligt att det kan gå flera dagar mellan rörelserna. Sen är de så svaga så om du är aktiv under dagen så känner du det inte lika lätt


    Samma här. Känns precis som bebissparkar men är inte heller gravid.
  • Fri 29 Nov 2019 15:46
    #4

    Jag började känna rörelser i v.16+0, det svar som små knackningar. Sen blev det lugnt i ca 1-1.5 vecka och sen dess så kände jag rörelser minst 1 gång om dagen. De regelbundna rörelserna för mig började komma runt v.23+0. Nu i v.33+1 så tumlas det runt konstant.

    Än så länge är det så tidigt så barnet har mycket plats att röra sig runt på.

    Vet du om du har moderkaka i framvägg eller bakvägg?

  • Mon 2 Dec 2019 21:03
    #5

    Jag kände också små ryckningar i v16 någonting och sen kände jag inte mer på två veckor, nu i v20 börjar jag känna lite buffar ett par gånger om dagen flera dagar i rad :) har moderkakan i framvägg och är andra barnet! Var också mer orolig denna gång, känns som de är för att nu mer ?letade? jag efter tecken på rörelse då man har en hum om hur det ska kännas, med första hade man ju ingen aning om hur rörelserna kändes :)

  • Tue 3 Dec 2019 15:44
    #6

    Det är inte alls ovanligt att inte känna något på ett tag så tidigt. Finns så mycket yta för bebis att röra på sig där inne så om den sparkar och rör sig mot ex moderkakan så blir det en stötdämpare som gör att du inte känner den.


    Snart har du rul och då får du se den leva loppan där inne ska du se Glad

Svar på tråden Kände buffar för en vecka sedan, nu inget mer