• MKD
    Fri 29 Nov 2019 17:34
    7770 visningar
    258 svar
    258
    7770

    Islam

    Varför så mycket hat mot religionen islam?

  • Svar på tråden Islam
  • Fri 29 Nov 2019 17:45
    #1
    -1 +4

    Bara titta på hur det ser ut i länder där islam är styrande, noll mänskliga rättigheter, det är en skitreligion (alla religioner är egentligen skit) helt enkelt.

  • Prakti­sk58
    Fri 29 Nov 2019 18:06
    #2
    +4

    Varför jag tycker illa om en religion som godkänner våldtäkt av krigsfångar, pedofili, slaveri, dödsstraff för homosex, tvångsgifte ...

    .

    Ja, egentligen tror jag att vi kan lära oss mycket av islam.

  • MKD
    Fri 29 Nov 2019 20:26
    #3
    -2
    Praktisk58 skrev 2019-11-29 18:06:45 följande:

    Varför jag tycker illa om en religion som godkänner våldtäkt av krigsfångar, pedofili, slaveri, dödsstraff för homosex, tvångsgifte ...

    .

    Ja, egentligen tror jag att vi kan lära oss mycket av islam.


    Var har du fått den uppfattningen ifrån? Har du träffat ens muslimer? Läst koranen?
  • MKD
    Fri 29 Nov 2019 20:28
    #4
    -1
    Praktisk58 skrev 2019-11-29 18:06:45 följande:

    Varför jag tycker illa om en religion som godkänner våldtäkt av krigsfångar, pedofili, slaveri, dödsstraff för homosex, tvångsgifte ...

    .

    Ja, egentligen tror jag att vi kan lära oss mycket av islam.


    Du har nog kollat mycket på tv, propaganda och lögner om muslimer. Väst vill ju förstöra islam de har man sett de senaste 20-30 år genom deras demokrati.
  • MKD
    Fri 29 Nov 2019 20:29
    #5
    -1
    Vargaflickan skrev 2019-11-29 17:45:38 följande:

    Bara titta på hur det ser ut i länder där islam är styrande, noll mänskliga rättigheter, det är en skitreligion (alla religioner är egentligen skit) helt enkelt.


    Japp mycket tv kollade och västvärldes demokrati.
  • Fri 29 Nov 2019 20:57
    #6
    +4
    MKD skrev 2019-11-29 20:28:20 följande:

    Du har nog kollat mycket på tv, propaganda och lögner om muslimer. Väst vill ju förstöra islam de har man sett de senaste 20-30 år genom deras demokrati.


    Islam är rätt duktigt på att förstöra sig själv och minoriteters liv. Varit FN soldat is flera muslimska länder samt även i Mali och Irak nyligen och sett den extrema destruktivtet och icke tolerans det för med sig.

    Finns väl ett handfull länder som ens fungerar drägligt och har de inte olja så är det kört med utveckling och framsteg.

    Om väst hade velat förstöra islam hade man kunnat förvandla hela Mellanöstern samt Nordafrika till en parkeringsplats på 30 minuter.
  • Boobie­sarepo­etryin­motion
    Fri 29 Nov 2019 21:12
    #7
    -3
    Liberté skrev 2019-11-29 20:57:04 följande:

    Islam är rätt duktigt på att förstöra sig själv och minoriteters liv. Varit FN soldat is flera muslimska länder samt även i Mali och Irak nyligen och sett den extrema destruktivtet och icke tolerans det för med sig.

    Finns väl ett handfull länder som ens fungerar drägligt och har de inte olja så är det kört med utveckling och framsteg.

    Om väst hade velat förstöra islam hade man kunnat förvandla hela Mellanöstern samt Nordafrika till en parkeringsplats på 30 minuter.


    Du har noll koll! Drar alla över samma kam.

    Att du blandar in religion i ditt resonemang visar bara hur obildad du är.

    Ditt resonemang skulle isåfall även gälla alla de kristna länderna...till och med Sverige där samerna och andra minoriteter fortfarande diskrimineras och förtrycks.
  • Fri 29 Nov 2019 23:05
    #8
    +3
    Boobiesarepoetryinmotion skrev 2019-11-29 21:12:03 följande:

    Du har noll koll! Drar alla över samma kam.

    Att du blandar in religion i ditt resonemang visar bara hur obildad du är.

    Ditt resonemang skulle isåfall även gälla alla de kristna länderna...till och med Sverige där samerna och andra minoriteter fortfarande diskrimineras och förtrycks.


    Nej för samer diskrimineras inte idag likt tidigare. Vi går ifrån religion och det leder till en bättre värld där utveckling och vetenskap och inte gamla idéer och låsta traditioner dikterar.

    Samerna kastas inte ned från byggnader, de bräns inte för de har annan religion, deras barn blir inte tagna till slavar eller tvingade att konvertera.

    Kristendomen har spridit extremt mycket död och förintelse omkring sig, så har islam.. hinduism och alla de religioner vi haft innan.

    Problemet är avsaknaden av utveckling, logiskt tänkande samt underkastelse till ett fantasiväsen som mest framstår som en psykopat i sina handlingar.

    Med kristna länder då menar du syd och central Amerika då eller för det är där du hittar dem.

    Religion är endast en form av idologi precis som du har kommunism, kapitalism, liberalism osv. Däremot utvecklas de andra medan religion i sin grund är bakåtsträvande då och låst då det faktiskt inte är en mätbar form utan en samlingar tolkningar från en svunnen tid.
  • Boobie­sarepo­etryin­motion
    Fri 29 Nov 2019 23:20
    #9
    -2

    Med kristna länder menar jag alla i hela världen...slaveri, kolonisering, utrotning...det är bara något av det som de kristna länderna tagit sig för...det har inget med religion att göra, och detsamma gäller för de övriga länderna och religionerna som utövas där. Det är människan som är ond, inte religionen. Jag har läst de heliga skrifterna och jag vet deras budskap. Det onda finns inte där utan hos människor.

  • Fri 29 Nov 2019 23:33
    #10
    +5
    Boobiesarepoetryinmotion skrev 2019-11-29 23:20:47 följande:

    Med kristna länder menar jag alla i hela världen...slaveri, kolonisering, utrotning...det är bara något av det som de kristna länderna tagit sig för...det har inget med religion att göra, och detsamma gäller för de övriga länderna och religionerna som utövas där. Det är människan som är ond, inte religionen. Jag har läst de heliga skrifterna och jag vet deras budskap. Det onda finns inte där utan hos människor.


    Om du tror det så borde du öppna en historiebok ... Exempelvis skapades det industriella slaveriet av afrikaner av folk från Mellanöstern.

    Kolonialism var endast en modern version av att ta över länder, men istället för att utrota ursprungsbefolkningen så fick de bo kvar.

    Kristna länder menar du hela världen och du menar du extremt fel och saknar helt utbildning eller insikt. Kristendomen var inte vanlig i Östasien men slaveri och kolonialism förekom ändå.

    De heliga skrifterna som du kallar goda är i bästa fall en något en uttjackad hemlös på plattan skulle skrika om en söndagsmorgon efter 4 dagars vakentid.

    De har stått för med död, förintelse, slaveri och fördrivning i tusentals år.

    Jag rekommenderar att du lägger ifrån till ditt propaganda häfte och faktiskt läser på lite antropologi samt historia innan du försöker diskutera.
Svar på tråden Islam