• Fri 29 Nov 2019 20:07
    450 visningar
    2 svar
    2
    450

    Mående efter att slutat med preventivmedel

    Hej!

    Jag ska om några dagar sluta med p-piller efter att ha ätit dom i över tio år! Är förväntansfull över hur jag kommer att må! Har önskan om ökad sexlust.

    Märkte ni någon skillnad efter att ha slutat proppa kroppen med hormoner?

  • Svar på tråden Mående efter att slutat med preventivmedel
  • Thu 5 Dec 2019 19:43
    #1
    Roxwell skrev 2019-11-29 20:07:31 följande:

    Hej!

    Jag ska om några dagar sluta med p-piller efter att ha ätit dom i över tio år! Är förväntansfull över hur jag kommer att må! Har önskan om ökad sexlust.

    Märkte ni någon skillnad efter att ha slutat proppa kroppen med hormoner?


    Hej, jag slutade med p-piller efter att ha ätit dom i över 15 år. I samband med det så var jag singel och sexlös, så det där med sexlust vet jag inte om det påverkades.. Men följande månad kändes det som att livmodern gjorde stretch-övningar, efter påföljande mens så kändes det som vanligt Glad Har hört om många som inte fått "igång" maskineriet direkt efteråt, men min mens kom som väntad och är regelbunden. När jag nu skaffade pojkvän igen så funderade jag på att börja med p-piller igen, men efter att ha fått veta att risken för blodpropp är högre när man börjar igen så här så kände jag att vi skippar det... Funderar även på familj så kör med Natural Cycles och kondomer numera till det är dags Skrattande
    Hoppas det gått/går bra för dig!
  • Thu 5 Dec 2019 20:30
    #2

    Tack för svar!

    Jag slutade med pillerna 1 Dec. Den 4e fick jag en blödning. Men det är väl bortfallsblödning och inte vanlig mens. Så frågan är ju när den riktiga mensen kommer! Hoppas innerligt på att den kommer igång direkt. Planerar inte att bli gravid just nu, men gärna efter sommaren.

    Har inte märkt några förändringar än, har ju bara gått några dagar. Men väntar förväntansfullt på eventuella nya välmåenden :D

Svar på tråden Mående efter att slutat med preventivmedel