• Suckxxx

    IVFare-Se hit!

    Varning för bild!

    Hej alla som kör IVF. Jag vet inte vart jag ska börja. Jag är ny på sidan. Jag har gjort mitt första IVF inne på ruvardag 10 idag. Blödde ljusrosa ruvardag 7, sen övergick det till mer brunt och lite färsk blod. Idag ruvardag 10 är det mest röda klumpar som kommer ut, klumpar efter gelén som jag tar Corinne 8% 22 ggr per dag. Jag har även tjuvtestat mig två gånger senaste var det på du på ruvardag 8 och det va negativt.

    Jag gick på toa idag och såg en slemmig rosa/hudfärgade slemm? Eller är det klump? Jag misstänker att det är embryot och jag kommer få missfall. Jag har inte ont. Vad tror ni?

  • Svar på tråden IVFare-Se hit!
  • Sodergok

    Det innebär tyvärr högst troligt att embryot inte har fäst utan det kommer en mens istället. Ibland kan progesteronet göra så att mensen skjuts upp eller blir lite mer långdragen jämfört med en vanlig mens. Fortsätt med tabletterna och gör ett test på testdagen men räkna inte med att det har fungerat denna gång. Kram och lycka till

  • Sodergok

    Eller inte tabletter utan gelé såg jag nu att du tar.. fortsätt med det i vilket fall som du fått anvisning att göra

  • Jag är bara jag

    Embryot är det inte och inte missfall heller. Om du inte blivit gravid tillbakabildas embryot och kommer ut med mensen- det syns absolut inte för det är mikroskopiskt litet. Missfall räknas det som först när man kommit till v.5 och faktiskt testat plus. I nuläget kan dock ingen av oss tvärsäkert säga att du inte är gravid. Fortsätt med progesteronet och testa på din td.

  • Suckxxx

    Om jag inte lyckas nu på första försöket skulle jag vilja veta vad det var som gick fel? Tog det sig inte eller blir det missfall? Har aldrig haft missfall, hur vet man när man fått missfall? Och om det inte tog sig betyder det att ägget inte var bra? Jag fick tillbaka en 5 dagars blasto i bra kvalite :(((((

    Testdagens är på tisdag men har redan tappat all hopp (

  • Suckxxx

    Om jag inte lyckas nu på första försöket skulle jag vilja veta vad det var som gick fel? Tog det sig inte eller blir det missfall? Har aldrig haft missfall, hur vet man när man fått missfall? Och om det inte tog sig betyder det att ägget inte var bra? Jag fick tillbaka en 5 dagars blasto i bra kvalite :(((((

    Testdagens är på tisdag men har redan tappat all hopp (

  • Suckxxx

    Om jag inte lyckas nu på första försöket skulle jag vilja veta vad det var som gick fel? Tog det sig inte eller blir det missfall? Har aldrig haft missfall, hur vet man när man fått missfall? Och om det inte tog sig betyder det att ägget inte var bra? Jag fick tillbaka en 5 dagars blasto i bra kvalite :(((((

    Testdagens är på tisdag men har redan tappat all hopp (

  • Jag är bara jag

    Om man inte blir gravid efter IVF beror det till 99,99% på att embryot inte var av tillräckligt bra kvalitet för att utvecklas vidare. Det klart vanligaste skälet till att inte alla blir gravida efter varje insättning. Äggen kan bli befruktade och börja utvecklas, men sen dör dom. Ganska vanligt vid spontangraviditet också, men då har ju kvinnan aldrig vetat om att hon haft ett befruktat ägg ett tag. Missfall är det först när man testat plus och passerat in i v.5. En misslyckad insättning där man inte blivit gravid är inget missfall.

    Chansen att bli gravid efter en insättning med en blastis ligger på mellan 25-45%. Högre chans ju yngre kvinnan är. Att du kunde långtidsodla är dock väldigt positivt. Det bådar gott inför nästa försök- om det går så långt. Man kastar nämligen inte in handduken helt förrän mensen kommit. Är du inte gravid så får du sörja, ta nya tag och göra ET- eller FET om du har i frysen. De flesta lyckas till slut!

  • Suckxxx

    Jag är bara jag- tack för din utförliga svar! ????

    Jag har endast två embryo kvar- jag får hoppas på att lyckas med någon an dem. Funderar på att ta tillbaka både embryon för att öka min chans till andra försöket.

    Läkarna pratade jämt att bra embryo vilket de konstaterade att mina embryon var ger stor chans till graviditet. Just nu är jag är orolig att det ska behöva göra om ivf några gånger till med tanke på att det inte ens gick så långt att ägget skulle fäst. Lite oroväckande. Hur vanligt är det att man inte ens bra gravid. Jag är 35 år.

    Det är säkert mens jag har nu, men det är mest stora torra klumpar som kommer ut efter crinonen. Ett tag trodde jag att blödningen kanske hade och göra med gelén då den ska tydligen irritera slemhinnan.

    En kanske mycket dum fråga! Men i vårt läge fick det egentligen inga dina frågor :)

    På embryo återförandet vilade jag mig i 2 timmar därför fick jag gå hem, men jag märkte att så fort jag reste mig upp rann det ner vätska. På kliniken säger dem att det va vätska som man använde för att föra in embryot. Idag sitter jag och funderar på att embryot kanske följde med ut därför blev jag aldrig gravid! Vad säger ni om detta? Kanske en väldigt dum fråga men jag är orolig och ledsen!

    Kraaaam

  • Jag är bara jag

    Långt ifrån alla kan odla till blastisar och runt 40% får till frysen så jag tycker du så långt lyckats väldigt bra. Om läkaren går med på att sätta in båda embryona så gör du det om du vill. Chansen att öht bli gravid på första försöket ligger nånstans runt 25%. Inte ovanligt alls att måsta göra fler försök alltså.

    Jag skulle inte tvärsäkert säga att det är mens du har. Crinone irriterar slemhinnorna och är det regelrätt mens brukar man blöda som vanlig mens. Men endast test på td och tiden får utvisa.

    Det är 100% omöjligt att embryot kan åka ut oavsett vad man än gör efter insättningen. Livmodern är inget hålrum. Sidorna går emot varann så när de sätter in embryot blir det som att lägga ett sockerkorn mellan två pannkakor. Det sitter där det sitter. Att vätskan åker ut är helt normalt.

    Jag har gjort 7 IVF-behandlingar med 2 ET som följd och 8 embryodonationer så jag vet hur jobbigt IVF:andet är och att man funderar i alla möjliga riktningar. Men jag lyckades mot alla odds få två barn så jag tror på dig också! {#emotions_dlg.flower} Kram!

  • Suckxxx

    Åh så härligt att höra att du har lyckats få två änglar! ????Så glad för dig skull!!

    Jag skulle vilja vara med i ivf grupper som är aktiv? Man lär sig alltid något nytt. Lärde mig en del av dig. Skulle du kunna ta mig in på aktiva grupper?

    Kraaam

Svar på tråden IVFare-Se hit!