• Sun 1 Dec 2019 18:56
    1009 visningar
    21 svar
    21
    1009

    IVFare-Se hit!

    Varning för bild!

    Hej alla som kör IVF. Jag vet inte vart jag ska börja. Jag är ny på sidan. Jag har gjort mitt första IVF inne på ruvardag 10 idag. Blödde ljusrosa ruvardag 7, sen övergick det till mer brunt och lite färsk blod. Idag ruvardag 10 är det mest röda klumpar som kommer ut, klumpar efter gelén som jag tar Corinne 8% 22 ggr per dag. Jag har även tjuvtestat mig två gånger senaste var det på du på ruvardag 8 och det va negativt.

    Jag gick på toa idag och såg en slemmig rosa/hudfärgade slemm? Eller är det klump? Jag misstänker att det är embryot och jag kommer få missfall. Jag har inte ont. Vad tror ni?

  • Svar på tråden IVFare-Se hit!
  • Mon 2 Dec 2019 14:04
    #11

    Åh så härligt att höra att du har lyckats få två änglar! ????Så glad för dig skull!!

    Jag skulle vilja vara med i ivf grupper som är aktiv? Man lär sig alltid något nytt. Lärde mig en del av dig. Skulle du kunna ta mig in på aktiva grupper?

    Kraaam

  • Mon 2 Dec 2019 15:11
    #12
    Suckxxx skrev 2019-12-02 14:03:35 följande:
    Åh så härligt att höra att du har lyckats få två änglar! ????Så glad för dig skull!!

    Jag skulle vilja vara med i ivf grupper som är aktiv? Man lär sig alltid något nytt. Lärde mig en del av dig. Skulle du kunna ta mig in på aktiva grupper?
    Kraaam
    Det känns alltid bra om jag kan hjälpa nån. Glad Jag försöker ju inte längre få barn och just IVF är många år sen jag lämnade. Ska kika lite om jag hittar nån aktiv grupp.
  • Mon 2 Dec 2019 15:12
    #13

    IVF hösten 2019 heter en tråd som verkar aktiv. Finns i forumet under Svårt att få barn.

  • Mon 2 Dec 2019 18:58
    #14

    Tusen tack!!!

    Kram

  • Fri 6 Dec 2019 14:19
    #15

    Hur går det för dig?

  • Fri 6 Dec 2019 19:24
    #16

    Det tog sig inte denna gång tyvärr, men bättre lycka nästa gång ????

    En fråga, jag håller på att läsa en hel del om barn som blivit till med frysta ägg. Det sägs att chansen är större att bli gravid då kroppen oftast är mer i balans än vid färsk på grund av alla hormoner vi får. Jag håller verkligen tummarna.

    Hur fick du dina barn? Färsk eller frys embryo? Stämmer det att barn efter frysta embryo oftast är större kroppasstorkelen än vid färsk/naturlig. Vilket kan ibland leda till komplikationer. Vad händer om man blir gravid med tvillingar med två frysta embryo. ?

  • Tue 10 Dec 2019 16:05
    #17
    Suckxxx skrev 2019-12-06 19:24:38 följande:
    Det tog sig inte denna gång tyvärr, men bättre lycka nästa gång ????

    En fråga, jag håller på att läsa en hel del om barn som blivit till med frysta ägg. Det sägs att chansen är större att bli gravid då kroppen oftast är mer i balans än vid färsk på grund av alla hormoner vi får. Jag håller verkligen tummarna.

    Hur fick du dina barn? Färsk eller frys embryo? Stämmer det att barn efter frysta embryo oftast är större kroppasstorkelen än vid färsk/naturlig. Vilket kan ibland leda till komplikationer. Vad händer om man blir gravid med tvillingar med två frysta embryo. ?
    Förlåt att jag inte svarat! Nya tag nästa gång det är rätt inställning! {#emotions_dlg.flower}

    Normalt sett är chansen att bli gravid via FET något lägre än vid färskförsök. Undantag embryon som kommer från en äggomgång man tidigare blitt gravid av. Då är chansen lika stor. FET i naturlig cykel ger inte större chans än via stimulerad cykel. Båda mina barn är FET-barn. Blivit gravid 3 ggr med FET. Satt in 2 blastisar 2 ggr, gravid med två= MA v.14, ett barn nästa gång och sen FET med ett embryo som blev andra och sista barnet.  Jag har ju dock gjort ED och chansen att bli gravid då är alltid hög såvida man inte som jag krävde lite ökad medicinering.

    Jag har aldrig hört att FET-barn skulle vara större och förstår inte vad som skulle föranleda det heller. Storleken beror på arvsanlag och hur långt man går i graviditeten. Mina har varit större än normalt, men det tror jag beror på generna. Chansen att bli gravid med tvillingar ökar ca 10% om man sätter in två embryon. Om så sker håller de extra koll på en, precis som vid en vanlig tvillinggraviditet. I extremt sällsynta fall kan man ju faktiskt få enäggstvillingar efter IVF också.
  • Thu 12 Dec 2019 07:52
    #18

    Vad är ED? ????

  • Thu 12 Dec 2019 22:10
    #19
    Suckxxx skrev 2019-12-12 07:52:23 följande:
    Vad är ED? ????
    Embryodonation.
  • Tue 21 Jan 2020 11:33
    #20

    Hej,

    Vad hade du för Nk-celler är det normalt med 12?

  • Tue 21 Jan 2020 11:33
    #21
    Jag är bara jag skrev 2019-12-12 22:10:16 följande:

    Embryodonation.


    Hej igen,

    Vad hade du för NK celler, är det normalt med 12?
Svar på tråden IVFare-Se hit!