• Anonym (Stressad o trött)

    Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?

    Ponera att du är en stressad, högpresterande småbarnsmamma mitt i livet. Barnen är 1 och 3 år. Du är trött och slut, borde komma iväg och träna men stupar av trötthet. Känslan av att ta hand om sig själv finns inte.

    Om det öppnade sig 4 timmar i veckan som du kan göra till dina, vad skulle du då fylla de med?

    4 timmar/vecka i ett svep, dvs går ej att dela upp i 2+ 2

  • Svar på tråden Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?
  • Anonym (Trött)

    Sova. Att få sova ostört nån timme. Är så trött.

  • Anonym (E)

    Bada i badkaret och äta något gott framför en film/serie.

  • Anonym (Emelie)

    Se över dina basala behov! Troligtvis behöver du först och främst sömn. När du fått någorlunda mycket sömn, se över fysisk aktivitet. Därefter nöjen (typ Netflix/frisör osv ;). Fast ännu bättre, varva dessa. (Är du för pressad, skit i träning! Väv in fysisk aktivitet i din vardag istället och sov vid dessa tillfällen).

  • BuoBä

    Jag har en lista längre än min arm på saker jag aldrig hinner nu och skulle kunna använda den tiden till.

    Sova. Gå till frisören/tandläkaren/optikern. Få massage. Köpa kläder till mig själv. Inreda. Röja och slänga saker. Dricka kaffe under tystnad. Handarbete något mer inspirerande än att bara lappa trasiga byxknän. Planera roligare middagar och inhandla ingredienser. Duscha i mer än 5 minuter. Nämnde jag sova? ...

  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Stressad o trött) skrev 2019-12-02 21:47:12 följande:

    Ponera att du är en stressad, högpresterande småbarnsmamma mitt i livet. Barnen är 1 och 3 år. Du är trött och slut, borde komma iväg och träna men stupar av trötthet. Känslan av att ta hand om sig själv finns inte.

    Om det öppnade sig 4 timmar i veckan som du kan göra till dina, vad skulle du då fylla de med?

    4 timmar/vecka i ett svep, dvs går ej att dela upp i 2+ 2


    Ta hem en ung och snygg kille att ha sex med.
Svar på tråden Om ni fick 4 timmar egentid i veckan - vad skulle du fylla det med?