• Anonym (Undra­r?)
    Tue 3 Dec 2019 19:44
    1375 visningar
    6 svar
    6
    1375

    Blir klamydiatestet för gammalt...?

    Beställde ett klamydiatest som jag skickade in i fredags. Stod inget om att jag inte fick skicka in provet på en fredag men har hört från en barnmorska en gång att klamydiaprov som skickas in på fredagar blir för gamla då de blir liggandes över helgen.. alla säger så olika så vad är egentligen sant, är ett test för gammalt om det blir liggandes över helgen utan att analyseras direkt eller inte?

  • Svar på tråden Blir klamydiatestet för gammalt...?
  • Anonym (E)
    Tue 3 Dec 2019 19:47
    #1

    Postat in?

  • Anonym (Undra­r?) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 19:48
    #2
    Anonym (E) skrev 2019-12-03 19:47:11 följande:

    Postat in?


    Ja, jag skickade det via posten.
  • Cheesc­ake
    Tue 3 Dec 2019 19:49
    #3

    Beror på hur provet hanteras och hur det blir liggande. Men ja, det kan ha blivit gör gammalt förmått få ett korrekt svar.

  • Anonym (E)
    Tue 3 Dec 2019 20:00
    #4

    Står det inget om att man inte får posta på fredagar då det blir liggande så lär de ha bedömt att provet klarar sig. Men kan vara bra att skicka in prover tidigare på veckan nästa gång så de klarar sig även om de fastnar någon dag :)

  • Anonym (Undra­r?) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 20:17
    #5
    Anonym (E) skrev 2019-12-03 20:00:05 följande:

    Står det inget om att man inte får posta på fredagar då det blir liggande så lär de ha bedömt att provet klarar sig. Men kan vara bra att skicka in prover tidigare på veckan nästa gång så de klarar sig även om de fastnar någon dag :)


    Hinner bakterierna dö i provet eller vad?
  • Anonym (E)
    Tue 3 Dec 2019 20:22
    #6

    Skicka frågan dit du beställer provet istället så får du korrekta svar.

Svar på tråden Blir klamydiatestet för gammalt...?