• Anonym (Nyfiken)

    Varför bryr sig kvinnor om utseendet?

    Jag funderar lite över detta. På dejtingsiter så går kvinnor väldigt mycket efter utseendet. Killen ska gärna vara lång(185+), muskulös, mörkt hår , blåa ögon och tydliga käkben ala Fredrik Ljungberg.

    Ett fint ansikte kan jag iof förstå att det är lätt att förälska sig i... Men när det gäller sexuell attraktion så räcker det inte med en snygg kropp för de flesta kvinnor. En naken manskropp gör liksom inte så mycket alls. Att män bryr dig om kvinnors kroppar är mer logiskt då män generellt är mer visuella. Fler män tittar på porr osv.

    Men varför är kvinnor lika eller ändå mer kräsen när det gäller utseende på män? Trots att kroppen inte påverkar den sexuella attraktionen i lika hög grad som kvinnors kroppar.

  • Svar på tråden Varför bryr sig kvinnor om utseendet?
  • Anonym (öö)

    Men hallå! Detjtingsiter bygger på att du ska ha snygga bilder. inte svårare än så.

  • Anonym (H33)

    Kvinnor är tokiga. Lätt att förväxla manskroppar med plånböcker, för dom.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (öö) skrev 2019-12-03 21:18:20 följande:

    Men hallå! Detjtingsiter bygger på att du ska ha snygga bilder. inte svårare än så.


    Samma beteende kan man även de på krogen. Om än inte lika hög grad kanske.
  • Anonym (J)

    Att en kvinna vill ha någon som är lång , muskulös, har mörkt hår , blåa ögon och tydliga käkben innebär inte nödvändigtvis att det räcker med kroppen/utseendet.

    Hon vill lika gärna ha andra önskemål också.

    ( Sen det beror såklart på kvinnan i fråga hur realistiska hennes önskemål är. )

  • Anonym (J)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:16:24 följande:

    Jag funderar lite över detta. På dejtingsiter så går kvinnor väldigt mycket efter utseendet. Killen ska gärna vara lång(185+), muskulös, mörkt hår , blåa ögon och tydliga käkben ala Fredrik Ljungberg.

    Ett fint ansikte kan jag iof förstå att det är lätt att förälska sig i... Men när det gäller sexuell attraktion så räcker det inte med en snygg kropp för de flesta kvinnor. En naken manskropp gör liksom inte så mycket alls. Att män bryr dig om kvinnors kroppar är mer logiskt då män generellt är mer visuella. Fler män tittar på porr osv.

    Men varför är kvinnor lika eller ändå mer kräsen när det gäller utseende på män? Trots att kroppen inte påverkar den sexuella attraktionen i lika hög grad som kvinnors kroppar.


    Och du själv? Väljer du den kvinnan som ser minst snygg ut på bilder på dejtningsajter för att vara snäll?
  • EmberEyes

    Antar att ni inte sett alla annonser/profiler som letar efter blonda, blåögda, storbystade, vältrimmade tjejer? Eller ännu värre, kräver "myntinkast" eller "bullfitta"...

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (J) skrev 2019-12-03 21:25:42 följande:

    Och du själv? Väljer du den kvinnan som ser minst snygg ut på bilder på dejtningsajter för att vara snäll?


    Nej, jag väljer tjejer med smala kroppar och någorlunda sött ansikte. För att smala kroppar attraherar mig.

    Men för kvinnor attraktion bygger mer på känslor , omtanke och uppvaktning än det kroppsliga utseendet. Så om killen är 165 och rubd eller 185 cm och muskulös borde ju kvitta ?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:30:41 följande:

    Nej, jag väljer tjejer med smala kroppar och någorlunda sött ansikte. För att smala kroppar attraherar mig.

    Men för kvinnor attraktion bygger mer på känslor , omtanke och uppvaktning än det kroppsliga utseendet. Så om killen är 165 och rubd eller 185 cm och muskulös borde ju kvitta ?


    165 och rund.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:30:41 följande:

    Nej, jag väljer tjejer med smala kroppar och någorlunda sött ansikte. För att smala kroppar attraherar mig.

    Men för kvinnor attraktion bygger mer på känslor , omtanke och uppvaktning än det kroppsliga utseendet. Så om killen är 165 och rubd eller 185 cm och muskulös borde ju kvitta ?


    Haha det du skriver stämmer inte. Alla vill vara med någon som ser bra ut. Ingen kvinna vill ha en ful kille, om hon själv inte är ful. Kvinnor attraheras av långa män.
  • Anonym (J)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-12-03 21:30:41 följande:

    Nej, jag väljer tjejer med smala kroppar och någorlunda sött ansikte. För att smala kroppar attraherar mig.

    Men för kvinnor attraktion bygger mer på känslor , omtanke och uppvaktning än det kroppsliga utseendet. Så om killen är 165 och rubd eller 185 cm och muskulös borde ju kvitta ?


    Enligt vem?

    Låter inte särskilt troligt i alla fall just när det gäller nätdejting och krogen.
Svar på tråden Varför bryr sig kvinnor om utseendet?