• Anonym (Ledse­n partne­r)
    Tue 3 Dec 2019 23:08
    17684 visningar
    116 svar
    -2
    116
    17684

    Min sambo kollar på porr

    Hej! Behöver verkligen lite support..

    Detta kan vara löjligt för vissa men sårade mig därför ber jag att snälla hålla elaka kommentarer borta tack.

    Den 25 november runt 20.00 ber jag min sambo låsa upp toalettdörren då jag behövde låna hans telefon (min var urladdad) Han står i duschen och säger att han inte vet vart den är. Jag ser nått som lyser i tvättkorgen och hittar den. När jag låser upp telefonen är det första jag möts av en porrsajt som heter xnnx eller dylikt.

    Jag blev helt ärligt förkrossad. Det kändes på något sätt som ett svek. Jag försökte hålla mina känslor i styr men det gick ej. Jag blev genuint ledsen. Jag kände mig riktigt besviken och mitt självförtroende sjönk till botten.

    Jag pratade med honom och han skämdes rejält och sa att detta är något han väldigt sällan kollar på och att det aldrig var meningen att jag skulle veta det. Han bad om ursäkt och sa att han ska sluta då han själv inte hade uppskattat om jag tittade, tände och onanerade till andra män.

    jag var ledsen men tog självklart emot hans ursäkt då den kändes genuin och även han kände sig ledsen och att han svikit mig och sedan var det inte mer med den saken.

    MEN ikväll gjorde jag någonting som jag inte trodde jag någonsin skulle göra.. Min man står åter igen i duschen och jag går in på hans historik och hittar då att han kollat på porr den 27 november.

    Inte ens 48 timmar efter vi pratat om det. Saken är den att han har troligtvis kollat på jobbet vilket får mig att undra... Finns det kanske en kollega som han tänder på...

    Nu känner jag mig bara tom på ord men även sviken och faktiskt lite arg.

    Vad ska jag göra... Hjälp ????

  • Svar på tråden Min sambo kollar på porr
  • Tue 3 Dec 2019 23:19
    #1
    -1 +6

    Förstår inte riktigt vad du har med hans privata sexualitet att göra? Att han kollar på porr ibland och runkar är ju inte en kritik mot dig. Det betyder inte att du inte duger. Det står ju er båda fritt att fantisera om vad ni vill, det kan man ju inte kontrollera. Porr är just det, en fantasi.

  • Anonym (Ledse­n partne­r) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 23:27
    #2

    Jag hör vad du säger men min man hade blivit väldigt sårad om jag tittar på porr och andra män men för honom är det fritt fram och dessutom efter vårt samtal tycker jag är

    Ett äckligt beteende mot mig.

  • Anonym (.)
    Tue 3 Dec 2019 23:29
    #3
    -1 +3

    Förstår inte hur du drar slutsatsen att han kollat på porr pga att han är sugen på en kollega? Känns extremt långsökt.

    Hörde nånstans att 70% av killarna ser på porr halvregelbundet.

    Förstår inte varför hans porrvanor är ett problem för dig så länge som du får ditt? Nekar han dig sex? Eller är det tvärs om han som generellt sett är småkåt för jämnan och du som halvofta avvisar honom? I sådan fall kanske lite porr och en runk är hans lösning på hans kåthet.

    Känns rätt dåligt av dig att rota i hans mobil också...

  • Anonym (Ledse­n partne­r) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 23:30
    #4

    Det ska också tilläggas att han avvisat mig flera gånger

    Med alla möjliga ursäkter men att sitta och onanera går ju fint.

  • Anonym (Ledse­n partne­r) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 23:38
    #5
    -1

    Jag är den i vårat förhållande som är kåtast. Jag klär gärna upp mig och är inte rädd för att testa nya grejer i sängkammaren. Jag älskar att se honom njuta och Inget är förbjudet. Jag kan inte förstå varför han hellre kollar på andra kvinnor och det gör mig sårad.

    Jag har ångest över att jag kollade i hans mobil men jag blev paranoid då han inte känns närvarande eller intresserad.

  • Tue 3 Dec 2019 23:40
    #6
    -1 +2

    Att din man tittat på porr på jobbet är inget som helst tecken på att han skulle vara sugen på någon kollega som jag ser det.. låter snarare som att han har för lite att göra på jobbet?

    Menar du att du själv aldrig onanerar? För det är väl, i min värld, helt naturligt att man gör fast man är i en relation och betyder inte att man är missnöjd med det sexliv som man har ihop! Sen kanske killar, generellt, inte har lika lätt att fantisera på egen hand utan "behöver" få det serverat genom porr?

    Förstår din känsla av att du blev besviken att han kollat igen fast ni precis haft en diskussion om att detta. Men ni har nog bara olika syn på detta och han förstår nog inte, på riktigt, varför detta sårar dig då han själv inte kan se varför hans porrtittande skulle ha något samband med dig. För det tror jag verkligen inte att det har!

  • Tue 3 Dec 2019 23:45
    #7
    Anonym (Ledsen partner) skrev 2019-12-03 23:38:12 följande:

    Jag är den i vårat förhållande som är kåtast. Jag klär gärna upp mig och är inte rädd för att testa nya grejer i sängkammaren. Jag älskar att se honom njuta och Inget är förbjudet. Jag kan inte förstå varför han hellre kollar på andra kvinnor och det gör mig sårad.

    Jag har ångest över att jag kollade i hans mobil men jag blev paranoid då han inte känns närvarande eller intresserad.


    Om du upplever att han avvisar sex med dig och hellre tittar på porr så förstår jag dig bättre, har varit med om liknande så kan relatera till det!
    Då tror jag att ni behöver ta en djupare diskussion om det om du inte redan har förklarat att du känner dig utkonkurrerad av porren och varför du blir sårad!

    Sen är det aldrig bra när man känner att man vill/behöver kolla upp sin partner! Försök motstå de tankarna!
  • Anonym (Ledse­n partne­r) Trådstartaren
    Tue 3 Dec 2019 23:53
    #8

    Men varför avvisar han mig gång på gång??

    Varför är det inte okej för mig att titta på andra män men han väljer att fortsätta titta själv efter vårt samtal.

    Det hade varit bättre om han stod fast vid hans behag av porr än att sitta och gråta och säga att det var dumt osv.. Men sedan då välja att fortsätta.

    Jag tycker det är oärligt. Jag erbjöd honom att vi kanske ska titta tillsammans för att prova något nytt men åter igen vill han inte att jag ska bli kåt av att kolla på andra.... Tankarna snurrar om en annan kvinna och det kanske inte är helt hållbart men jag blir orolig och sårad

  • Anonym (Victo­ria)
    Wed 4 Dec 2019 00:19
    #9
    +1

    Jag förstår dig TS. Jag skulle inte heller vilja att min partner kollade på porr. Det är inget jag vill ha i mitt förhållande. Vill han kolla på porr kan han göra det singel. 

    Om jag var du skulle jag prata med honom igen. Han hade ju sagt att han skulle sluta, och det gjorde han inte. Berätta bara vad du sett och att du blev ledsen. Om han själv inte skulle vilja att du kollar kan han ju inte tycka att det är schysst av honom att kolla (när han dessutom sagt att han skulle sluta!). Fråga bara om du kan hjälpa honom på något sätt att sluta.

    Jag håller dock med de övriga om att det troligtvis inte finns något sammanband mellan hans porrtittande och att han skulle vara kåt på en kollega.

  • Anonym (Ledse­n partne­r) Trådstartaren
    Wed 4 Dec 2019 00:36
    #10

    Jag vill prata med honom men vet inte när det är rätt tillfälle då jag inte vill att vår son ska höra samtalet och min man uppskattar inte diskussioner vid läggdags.

    Jag vet att han kommer bli arg och besviken att jag inte litar på honom och kollade i hans historik vilket jag ångrar men samtidigt inte med tanke på resultatet.

    Han lovade dyrt och heligt att han skulle sluta och sa till mig att han skäms och känner att han svikt mig genom att tillfredsställa sig till andra kvinnor och att han förstår verkligen varför jag blev så ledsen. Han bad om ursäkt och jag godtog den och har inte nämnt något om det.

    Jag tycker man håller sitt ord och visar sin partner respekt speciellt när jag blev sårad. Är det värt det liksom... Och INTE ENS 48 TIMMAR HANN GÅ!

    ÄR DU SERIÖS känner jag litegranna.

Svar på tråden Min sambo kollar på porr