• Thu 5 Dec 2019 11:48
    12366 visningar
    294 svar
    294
    12366

    Ruvning dec 2019

    Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?


    Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

  • Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • Anonym (Sandr­a)
    Thu 5 Dec 2019 15:44
    #1

    Har gjort FET och precis fått mens...så ledsen och besviken. Fick mensen två dagar innan testdag, hur vet man vilken dag mensen är beräknad?

  • Thu 5 Dec 2019 16:28
    #2

    Hej!

    Jag gjorde ET den 2/12 med en blastis, fick testdag den 20/12.

    Min mens beräknas komma om 7 dagar.

    Hur känns det, något symtom som kanske kan vara graviditet än? :)

  • Thu 5 Dec 2019 21:56
    #3
    Kallamakka skrev 2019-12-05 16:28:28 följande:

    Hej!

    Jag gjorde ET den 2/12 med en blastis, fick testdag den 20/12.

    Min mens beräknas komma om 7 dagar.

    Hur känns det, något symtom som kanske kan vara graviditet än? :)


    Oj då! Då är det nästan exakt samma. Nej verkligen inga tydliga symptom :/ mådde rätt illa dagen efter, men det gjorde jag på tidigare ET också o det var inget den gången så det säger ju inget. Har bara symptom av Lutinus så som styva bröstvårtor. Har du känt något?
  • Thu 5 Dec 2019 22:01
    #4
    Anonym (Sandra) skrev 2019-12-05 15:44:50 följande:

    Har gjort FET och precis fått mens...så ledsen och besviken. Fick mensen två dagar innan testdag, hur vet man vilken dag mensen är beräknad?


    Näej vad tråkigt :( Så ledsen för din skull! Man kan ju följa sin cykel i appar o liknande, jag har en som heter Clue. Jag vet att i vanliga fall har den alltid helt rätt på vilken dag jag ska få mens, alltså den förutspår det baserat på tidigare cykler. Men tar man Lutinus eller blir stimulerad kan cykeln förstås rubbas eller förlängas lite, men med appen har man iaf någon slags indikation.
  • Fri 6 Dec 2019 06:21
    #5
    Lookingfor skrev 2019-12-05 21:56:58 följande:

    Oj då! Då är det nästan exakt samma. Nej verkligen inga tydliga symptom :/ mådde rätt illa dagen efter, men det gjorde jag på tidigare ET också o det var inget den gången så det säger ju inget. Har bara symptom av Lutinus så som styva bröstvårtor. Har du känt något?


    Ja jag såg att det var väldigt lika, hoppas det går bra för oss båda. :)

    Nja.. Det är som du säger med symtomen, det är ju mycket som kan antas vara lutinus med. Men jag har en del molvärk då och då, började med lutinus 3 dagar innan återföring en och då hade jag det inte. Så, lutinus eller ej.. Time Will tell ;)

    Har tagit graviditetstest. Och idag var det äntligen blankt. Så otrivelle verkar inte ge utslag mera i alla fall. :)
  • Fri 6 Dec 2019 06:50
    #6

    Hej

    Jag satte in ett 2-dagars igår och har testdag 21/12.

    Detta är vår första IVF denna omgång. Har en son som vi fick via IVF för 2 år sedan (på andra försöket, inget i frysen).

    Känner än så länge inga biverkningar av Lutinus. Tycker dock nästan att den är det värsta med hela behandlingen, känner mig så ofräsch hela dagarna!

    Håller tummarna för oss alla!

  • Fri 6 Dec 2019 12:01
    #7
    Försökermedivf skrev 2019-12-06 06:50:49 följande:

    Hej

    Jag satte in ett 2-dagars igår och har testdag 21/12.

    Detta är vår första IVF denna omgång. Har en son som vi fick via IVF för 2 år sedan (på andra försöket, inget i frysen).

    Känner än så länge inga biverkningar av Lutinus. Tycker dock nästan att den är det värsta med hela behandlingen, känner mig så ofräsch hela dagarna!

    Håller tummarna för oss alla!


    Välkommen hit! :)

    Lutinus verkar vara så olika för alla.

    Minns att jag förut bara försökt trycka in pinnen och inte kom lika långt in varje gång, men nu har jag en ny strategi och gör cirkel rörelser för att få in den. Är också noga med att få 8 timmars mellanrum, upplever att det inte alls är lika kladdigt denna gång. :)
  • Fri 6 Dec 2019 15:12
    #8
    Kallamakka skrev 2019-12-06 06:21:02 följande:
    Ja jag såg att det var väldigt lika, hoppas det går bra för oss båda. :)

    Nja.. Det är som du säger med symtomen, det är ju mycket som kan antas vara lutinus med. Men jag har en del molvärk då och då, började med lutinus 3 dagar innan återföring en och då hade jag det inte. Så, lutinus eller ej.. Time Will tell ;)

    Har tagit graviditetstest. Och idag var det äntligen blankt. Så otrivelle verkar inte ge utslag mera i alla fall. :)

    Okej! Jag orkar typ inte ta något gravtest förrän efter min beräknade mens.. Så less på att tagit gravtest i 4 år med negativt resultat varendaste gång hehe. Mycket bortkastat hopp och pengar. Men skönt för dig att veta att Ovitrelle gått ur. Jag tog inte ovitrelle utan gjorde stimulerad.

    Ska du fortsätta testa eller ska du avvakta till något speciellt datum nu??

  • Fri 6 Dec 2019 15:22
    #9
    Försökermedivf skrev 2019-12-06 06:50:49 följande:

    Hej

    Jag satte in ett 2-dagars igår och har testdag 21/12.

    Detta är vår första IVF denna omgång. Har en son som vi fick via IVF för 2 år sedan (på andra försöket, inget i frysen).

    Känner än så länge inga biverkningar av Lutinus. Tycker dock nästan att den är det värsta med hela behandlingen, känner mig så ofräsch hela dagarna!

    Håller tummarna för oss alla!


    Okej samma testdag, wow! Härligt för dig som redan har barn. Hoppas det går bra för er denna gång med! Får man fråga varför ni körde 2-dagars? Har själv fått en 2-dagars en gång och det var för att vi hade problem med embryoutvecklingen. 


    Va, vad spännande så känner inte jag. Tycker typ inte ens Lutinus är jobbigt alls? Men tips från mig är att använda den pinnen som kommer med i förpackningen så går tabletten in jättesmidigt, utan att man behöver nudda med fingrarna, sen använder jag alltid trosskydd med fräsch lukt så det inte rinner ut i trosorna. 


    www.apotekhjartat.se/produkt/always-dailies-fresh-protect-fresh-scent-trosskydd-30-st/

  • Fri 6 Dec 2019 16:42
    #10
    Lookingfor skrev 2019-12-06 15:12:50 följande:

    Okej! Jag orkar typ inte ta något gravtest förrän efter min beräknade mens.. Så less på att tagit gravtest i 4 år med negativt resultat varendaste gång hehe. Mycket bortkastat hopp och pengar. Men skönt för dig att veta att Ovitrelle gått ur. Jag tog inte ovitrelle utan gjorde stimulerad.

    Ska du fortsätta testa eller ska du avvakta till något speciellt datum nu??


    Förstår absolut din tanke, jag har dåligt tålamod jag så att vänta går inte för mig. ;)

    Jag har lyckats få plus två gånger men blev missfall av båda.

    Kommer testa om några dagar, har plussat på dag 10 de gånger jag plussat. Så om inte mensen kommet så kommer jag att testa där nån gång. :)
Svar på tråden Ruvning dec 2019