• Littleboss

    Min sambo skadar min hund

    Hej, jag har ett dilemma som håller på att dra ner hela min familj under jorden. Jag och min sambo har varit tillsammans i nu 4 år och har ett barn tillsammans. Vi har en bra relation i många sammanhang, bra sex, bra samarbete med barnet mm, men det finns ett problem och det är min hund, som jag hade innan jag och min sambo träffades. Hon och jag är som mamma och dotter och hon är som en storasyster för mitt barn och det största problemet hon har är att hon pussas för mycket. En genomsnäll mellanstor hund. Men ända sedan hon träffade min sambo har hon blivit mer och mer osäker, han var schysst mot henne i början men ju mer tiden går desto värre har han blivit. hon håller huvudet lågt så fort han är nära, går och lägger sig i hörn och vill varken leka eller äta när han är hemma. Han tycker detta är kul och utnyttjar detta till att stampa nära henne, jaga henne och skrämma henne. Han har aldrig skadat henne fysiskt men ju mer tiden går desto mer mobbar han henne. Han har inte den respekten och kärleken för djur som jag har, och jag tror aldrig han kommer ha det eller ens förstå det. Han påstår att jag väljer en hund framför honom om jag inte gör mig av med henne, att han hatar henne mer en allt annat och att han inte vill ha hundhår i hemmet. Att jag väljer hunden framför mitt barn. Men mitt barn älskar hunden, hade hen varit allergisk eller liknande Hade jag självklart inte behållt hunden. Detta är i princip det ända vi bråkar om.

    jag försöker förklara att han inte har respekt för MIG om han behandlar hunden så för jag älskar henne. men det tycks bara provocera honom mer. Han ser inte det eftersom det inte är mig han mobbar. Det finns en del av mig som vill ge henne ett nytt hem för att hon ska slippa vara nära honom men jag känner att jag kan inte ge honom de. Han ska inte använda sådana metoder mot mig och om jag ger mig får han en makt jag inte vill att han ska ha. Jag kan inte heller låta mitt barn se att kvinnor ska bemötas så. Hade ni gett upp en hund/katt liknande för att er partner inte står ut med dess närvaro? (Kan tillägga att det finns underliggande problem som dragit igång hans ilska, då hon förstört parketten i ett rum och det blir dyrt att fixa bla.a) och jag drar jämförelsen att tänk om vårt barn målar på väggarna eller liknande, ska vi göra oss av med hen då? Nej men jag vill ha barn. Jag vill inte ha hund svarar han bara. Jag vet inte hur jag ska handskas med situationen så ingen kommer ut lidande. Jag är inte redo att ge upp våran relation än men detta drar ner mig i tankarna och jag vill inte dit. Detta har varit en pågående konflikt i snart 1,5 år och vill inte att min bebis växer upp och ser hans beteende mot hunden. vill inte heller se min hund må dåligt. Samtidigt vill jag inte förlora henne eller vika mig för sambon. Jag vet inte vad ni ska komma med för råd förutom att det enda problemet i denna situation är min sambo och jag är mycket väl medveten om det. Så det finns ingen anledning att betona det. det jag behöver är råd till hur jag får makt över honom så han blir formnog bar att lägga i rätt riktning. Jag vet att han mår dåligt generellt och håller på att gå in i väggen av allt arbete han har och jag misstänker att han har lagt all ångest och oro i hunden och att han lär hitta ett nytt ?problem? om hon försvinner ifall han inte börjar jobba på sig själv. Det senaste som hände var att han hotade med att lämna oss ifall hunden var kvar. Han stannade kvar fastän hunden också gjorde det. och sist han behandlade hunden dåligt så kastade jag ut honom och sa att kränker du henne Så kan du dra. Och visst han slutade mobbas (den kvällen) men problemet kvarstår. och vi har en ständig underliggande konflikt.

  • Svar på tråden Min sambo skadar min hund
  • viseversa

    Du dumpar aset som psykiskt misshandlar din hund. Så länge du tillåter det är du med på det. Vidrigt. Var en liknande tråd för inte alla länge sen och den ta ääälskade ju honom trots att han var elak mot hennes hund. Hur fan kan man älska ett sånt as undrar jag. Skulle du varit okej med att han behandlade barnet lika? Fy fan!

  • flygrl

    Kan bara instämma i det viseversa skriver. Hur fan kan du fortsätta va ihop med en så vidrig människa som misshandlar din hund som du säger dig älska? Det har tydligen pågått flera år och du låter det fortgå.

    Du tillåter att hunden har det så här, att den får sitt liv och sin trygghet förstörd. Jag skulle aldrig kunna älska ett sånt f*****g kräk och jag skulle aldrig kunna lita på honom i nåt avseende. En människa som behandlar djur illa är också fullt kapabel behandla människor illa, ditt barn tex. :/

    Jag skulle aldrig kunna lita på en djurplågare. Den personen har gått över en grundläggande gräns och jag vill inte ha såna människor i mitt liv. Sätt för fan ner foten nu och gör slut med kräket! För din stackars hunds skull, för ditt barns skull och faktiskt också för din egen skull. Du är iofs vuxen och kan välja bli trampad på men du har ett självklart ansvar skydda ditt djur och ditt barn från bli trampade på. Sätt stopp nu!

  • Anonym (Va helvete!!!)

    För helvete ts! Du är lika stor djurplågare som låter detta fortgå. Hur fan kan du säga att du älskar din hund? Det finns inga IT-säkerhet du kan komma med som gör detta ok. Du har två val släng ut karljäveln eller omplacera din hund omedelbart. Hur fan kan du ens tänka tanken att skaffa barn med ett sånt as?

    Hade min man visat ett sånt beteende mot vår hund hade han åkt ut snabbare än fan

    Usch vidrigt! Blir arg så ja kokar av sånt här

  • pyssel

    Han har något fundamentalt fel i sin empati. Alla kan inte gilla hundar men att NJUTA av att kuva och skrämma..? Nej, det där är så stört så jag hade varken velat lämna barn eller hund ensam med honom. Hade inte kunnat fortsätta med en sådan man. De bitarna du beskriver som bra, hur kan du koppla bort det grymma han gör och tycka att det är "bra sex"? Ni är ju i ett riktigt förhållande, en liten familj, det är ingen KK. Kanske blir du hjälpt av att läsa om misshandel som inleds med våld mot partnerns husdjur.


    #inteensamaldrigglömd
  • viseversa

    Omplacera den stackars hunden på en gång. Hon blir ju misshandlad och kuvad hos er och du låter det hända. Du säger att hon är som din dotter men ändå låter du detta AS misshandla och krossa hennes trygghet dagligen. Hon förtjänar fan bättre. En familj som älskar och respekterar henne. För ni gör det INTE någon av er. Kräks av detta. Såå vidrigt. Ring genast till hundstallet eller liknande och fråga om dom kan omplacera hunden till ett hem hon förtjänar för ditt as till man misshandlar henne och du tillåter det hända.

  • Anonym (Ylva)

    Känner verkligen igen detta. Du har skrivit om detta tidigare va?

  • Anonym (Anonym 666)

    Både din sambo och DU håller på med djurmisshandel!! För h-vete, släng ut karln eller skänk hunden till ett bättre hem!

  • viseversa
    Anonym (Ylva) skrev 2019-12-05 20:04:57 följande:

    Känner verkligen igen detta. Du har skrivit om detta tidigare va?


    Ja antingen är det samma ts eller en annan hundägare som är gift med ett as. För den ts fick exakt samma svar som här. Att så länge hon tillåter att han är elak mot hunden så är hon med på misshandeln. Där skyllde hon på mannens kultur att i det landet han kommer ifrån sågs hunden som smutsig. Som om det var en jävla ursäkt.
  • Anonym (Anonym 666)

    Vänta ni bara, snart ger han sig på ts också eller barnet, eller båda! Och ts lär ju låta det fortgå också! Säger man inte nej då det redan gått så här långt så undrar man var det slutar, på akuten för någon av dem kanske.

    Finns det möjligen någon hacker därute som kan ta reda på vem ts är och anmäla djurmisshandel? Russia, if you're listening...!

  • Anonym (Erika)

    En man som inte är snäll mot djur som inte kan försvara sig är inte mycket att lita på ts! Det dröjer inte länge förens han ger sig på andra (barn?) (dig?)

    Usch jag hade inte velat dela mitt liv med en sån man

Svar på tråden Min sambo skadar min hund