• Sat 7 Dec 2019 17:15
    1191 visningar
    3 svar
    3
    1191

    Vilken bok om kroppen till 11 åring?

    Tänkte köpa en bok om kroppen och allt som händer på väg mot tonåren till vår 11 åriga dotter.

    Funderar på KP:s "Stora boken om kropp och knopp" eller "Världens viktigaste bok".

    Har någon dessa böcker och kan recensera vad era barn tyckt?

  • Svar på tråden Vilken bok om kroppen till 11 åring?
  • Sat 7 Dec 2019 19:37
    #1

    I dagens tidning är recensenten mycket positiv till "Världens viktigaste bok" och kallar den "en uppslagsbok med svar på alla möjliga och omöjliga frågor som ungdomar inte alltid är bekväma med att ställa."

  • Sat 7 Dec 2019 20:11
    #2
    Tecum skrev 2019-12-07 19:37:33 följande:

    I dagens tidning är recensenten mycket positiv till "Världens viktigaste bok" och kallar den "en uppslagsbok med svar på alla möjliga och omöjliga frågor som ungdomar inte alltid är bekväma med att ställa."


    Ja jag har också hittat väldigt många positiva recensioner av den. Jag har dock inte bläddrat i någon av dem själv och kommer inte ha möjlighet till det innan jul och det ska vara en julklapp. Så jag tänkte om någon kanske hade bägge böckerna och kunde jämföra upplägget lite!
  • Sat 7 Dec 2019 20:21
    #3

    Jag köpte världens viktigaste bok när dottern var knappt tio men väntade sen med att ta fram den. För den är ju mer om pubertet, kärlek, känslor och allt sånt. Den tog jag fram när de hade börjat prata om det ämnet i skolan och dottern också har börjat få bröst osv.

Svar på tråden Vilken bok om kroppen till 11 åring?