• Anonym (P.A)
    Wed 11 Dec 2019 22:34
    6876 visningar
    34 svar
    34
    6876

    Hur berättar man för sin partner om otrohet på så bra sätt som möjligt??

    Lånar någon annans konto, behöver råd.

    Ni som nån gång varit otrogna och vaknat upp ur allt, åmgrat er oerhört och bestämt er för att erkänna detta för er partner, hur gjorde ni det? Hur la ni fram det?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur berättar man för sin partner om otrohet på så bra sätt som möjligt??
  • Thu 12 Dec 2019 08:31
    #1

    Finns inget bra sätt. En otrohet kommer för alltid att förgifta förhållandet. Det enda valet är hur länge man vill ha det dåligt; göra slut direkt eller dra ut på det. Helt bra blir det aldrig igen.

  • Anonym (P.A) Trådstartaren
    Thu 12 Dec 2019 09:34
    #2

    Om man jobbar på det med parterapi, att jag är öppen med allt jag gör t.ex att hon får kolla min telefon, att vi sätter oss ner och pratar om det, hon får säga hur hon känner...

    Det finns ju dom som klarat av en sån här sak. Att det kommer ta tid är jag beredd på och jag tänker inte sätta mig emot nånting.

    Det svåra blir att få henne att förstå att för mig handlade det aldrig om något annat än sex. Det var aldrig några djupare känslor ALDRIG!

    Men för min fru är sex lite likamed känslor. Hon kan inte riktigt se den där rent fysiska delen.

    Men jag har ingen aning om hur jag ska lägga fram det till henne!

  • Anonym (Gladi­ator)
    Thu 12 Dec 2019 09:38
    #3

    Man berättar det inte. Man väntar tills ångesten lägger sig och går över. Finns ingen anledning eller orsak att berätta det, det ger inget överhuvudtaget.

  • Anonym (P.A) Trådstartaren
    Thu 12 Dec 2019 09:51
    #4
    Anonym (Gladiator) skrev 2019-12-12 09:38:05 följande:

    Man berättar det inte. Man väntar tills ångesten lägger sig och går över. Finns ingen anledning eller orsak att berätta det, det ger inget överhuvudtaget.


    Känns inte som att den här ångesten kommer lägga sig den närmaste framtiden och min fru har redan påpekat att jag inte riktigt "verkar vara mig själv".

    Och om jag inte berättar och hon på nåt vis får reda på det från annat håll så är det ju absolut kört.
  • Anonym (bt)
    Thu 12 Dec 2019 10:02
    #5
    Anonym (P.A) skrev 2019-12-12 09:51:52 följande:
    Känns inte som att den här ångesten kommer lägga sig den närmaste framtiden och min fru har redan påpekat att jag inte riktigt "verkar vara mig själv".

    Och om jag inte berättar och hon på nåt vis får reda på det från annat håll så är det ju absolut kört.
    Det enda som gäller är ärlighet och förståelse. Var uppriktig, visa att du ångrar dig, var beredd på att din fru kan reagera hur som helst, och låt henne göra det. 

    Att bygga upp förtroendet igen tar lååång tid, du måste ha mycket tålamod om ni ska lyckas ta er igenom det.
  • Anonym (....)
    Thu 12 Dec 2019 10:48
    #6
    Anonym (P.A) skrev 2019-12-12 09:51:52 följande:

    Känns inte som att den här ångesten kommer lägga sig den närmaste framtiden och min fru har redan påpekat att jag inte riktigt "verkar vara mig själv".

    Och om jag inte berättar och hon på nåt vis får reda på det från annat håll så är det ju absolut kört.


    Ett snedsteg på fyllan för min del. Jag blev ett vrak, gick ner 10kg och mådde fullständigt skit i ca 1/2 år, dåligt i ytterligare ett halvår och sedan började jag hämta mig lite. Är väl kanske tillbaka 80-90%, inser att jag nog aldrig kommer komma över detta helt.

    Försöker kompensera och vara en riktigt bra kille nu istället, även om jag vet att jag varit en riktig skit den där gången. Jag har aldrig sagt något. Hade jag inte haft barn o hus hade jag nog berättat och troligen separerat. I mitt fall var jag 99% säker på att det inte skulle komma fram på annat sätt.
  • Anonym (P.A) Trådstartaren
    Thu 12 Dec 2019 10:55
    #7
    Anonym (bt) skrev 2019-12-12 10:02:32 följande:

    Det enda som gäller är ärlighet och förståelse. Var uppriktig, visa att du ångrar dig, var beredd på att din fru kan reagera hur som helst, och låt henne göra det. 

    Att bygga upp förtroendet igen tar lååång tid, du måste ha mycket tålamod om ni ska lyckas ta er igenom det.


    Ja, det är jag beredd på. Det får ta den tid hon behöver och vill hon bombardera mig med gråt, skrik, ilska säger jag inget heller. Och ärlig...frågan är hur fan ärlig jag kan vara utan att ställa till det ännu mer...

    Hon kommer förmodligen vilja kräva mig på minsta detalj om allt: möten, sex allt. Vilket hon har rätt till men risken finns att jag förklara det på nåt klantigt jävla sätt så att hon tror att det var mer mellan mig och kvinnan än vad det var...
  • Anonym (Hm)
    Thu 12 Dec 2019 13:14
    #8

    Finns inget bra sätt

  • Anonym (Sad)
    Thu 12 Dec 2019 14:09
    #9

    Finns inget bra sätt att berätta om otroheten.

    Sätt er tillsammans vid köksbordet, utan eventuella barn i närheten.

    Lägga allt på bordet, försök inte att "försköna" hela historien.

    Var beredd på alla frågor o funderingar hon har och svara ärligt.
    Det värsta är om hon inte ställer några frågor utan konstaterar att det är slut..

    Till sist, berätta nu, risken finns att det kommer fram på något sätt,
    då är det nog kört.....

  • Anonym (Sad)
    Thu 12 Dec 2019 14:09
    #9

    Finns inget bra sätt att berätta om otroheten.

    Sätt er tillsammans vid köksbordet, utan eventuella barn i närheten.

    Lägga allt på bordet, försök inte att "försköna" hela historien.

    Var beredd på alla frågor o funderingar hon har och svara ärligt.
    Det värsta är om hon inte ställer några frågor utan konstaterar att det är slut..

    Till sist, berätta nu, risken finns att det kommer fram på något sätt,
    då är det nog kört.....

Svar på tråden Hur berättar man för sin partner om otrohet på så bra sätt som möjligt??