• Fri 13 Dec 2019 15:34
    2765 visningar
    41 svar
    41
    2765

    Sova över i skolan

    Hej,
    vi är två tjejer som går i 9:an. Vi vill göra något roligt nu innan vi slutar, och ha som ett minne för livet. I vår skola har vi en källare. Ingen är någonsin där, men vi har hittat en ingång. Nu har vi fått den geniala (eller idiotiska) iden att sova över där. Vi tänker gå ner dit och låsa in oss i ett litet förråd, och inte komma ut förres morgonen. Vi vet att det är olagligt, men det är minimal risk att vi blir upptäckta. Det finns visserligen både säkerhetskameror och rörelsesensorer, men inga i källaren. Vad borde vi tänka på? Finns det någon risk vi inte haft i beräkningen?
  • Svar på tråden Sova över i skolan
  • Fri 13 Dec 2019 17:28
    #11

    Är det smygandet/"buset" ni är ute efter, eller sova över i skolan som lockar? Tänker att  det kanske går att anordna en övernattning på skolan för hela årskursen, med skolan bakom er som med-arrangör.

  • Fri 13 Dec 2019 18:59
    #12
    viseversa skrev 2019-12-13 17:06:56 följande:

    Finns det toalett i källaren? För det kommer ni behöva under dom timmar ni är där. Ni kan ju inte gå upp i själva skolan på toa för då går larmet. Mat och vatten behöver ni också såklart. Dock förstår jag inte det spännande att sova i skolan när man inte kan gå runt i korridorerna på natten.


    jaa, det där med toalett är nog vårt största problem. Vad vi vet finns det ingen i källaren. Ifall vi inte kommer på något bättre tänkte vi att vi får väl försöka dricka så lite som möjligt under dagen/kvällen och ha med en hink i nödfall.
  • Anonym (Anony­m)
    Fri 13 Dec 2019 19:03
    #13
    annonymget skrev 2019-12-13 18:59:05 följande:

    jaa, det där med toalett är nog vårt största problem. Vad vi vet finns det ingen i källaren. Ifall vi inte kommer på något bättre tänkte vi att vi får väl försöka dricka så lite som möjligt under dagen/kvällen och ha med en hink i nödfall.


    Jag tror tyvärr att risken är ganska stor att ni blir polisanmäla om någon kommer på er, inte alla som ser det där som oskyldigt. Många kommer se det som att ni gjort inbrott i skolan, tänk på att ni är straffmyndiga så ni inte gör något som ni ångrar sedan.
  • Fri 13 Dec 2019 19:04
    #14
    +1
    annonymget skrev 2019-12-13 18:59:05 följande:
    jaa, det där med toalett är nog vårt största problem. Vad vi vet finns det ingen i källaren. Ifall vi inte kommer på något bättre tänkte vi att vi får väl försöka dricka så lite som möjligt under dagen/kvällen och ha med en hink i nödfall.
    Nej jag förstår inte det roliga då. Ni har ingen toalett. Ni kan inte gå på uptäcksfärd i skolan. Ni sitter nere i en källare en hel natt utan att kunna gå runt. Låter inte superspännande. 
  • Fri 13 Dec 2019 19:32
    #15
    viseversa skrev 2019-12-13 19:04:33 följande:
    Nej jag förstår inte det roliga då. Ni har ingen toalett. Ni kan inte gå på uptäcksfärd i skolan. Ni sitter nere i en källare en hel natt utan att kunna gå runt. Låter inte superspännande. 
    vi kanske inte kan gå runt i skolan, men vi kan gå runt i källaren. Det är mycket roligare, skolan är vi ju i varje dag :) källaren är lika stor som hela skolan, full av små skumma rum att utforska.
  • Fri 13 Dec 2019 19:49
    #16

    Det skulle nog vara bättre om ni frågar lärare/rektor. Jag kommer ihåg att några elever gjorde det i skolan där jag jobbade, med rektorns tillåtelse. Och förstås med en vuxen som var med då. 

  • Anonym (v)
    Fri 13 Dec 2019 20:19
    #17

    Kommer inte era föräldrar att undra var ni är? Skulle mitt barn inte komma hem skulle jag ringa polisen

  • Fri 13 Dec 2019 20:46
    #18

    Tänk om det börjar brinna och ingen vet att ni är därinne.Gör det inte! (både av det skälet och av många andra).

  • Fri 13 Dec 2019 23:53
    #19
    Anonym (v) skrev 2019-12-13 20:19:39 följande:

    Kommer inte era föräldrar att undra var ni är? Skulle mitt barn inte komma hem skulle jag ringa polisen


    Självklart kommer vi berätta för våra föräldrar Glad
  • Anonym (Dumt)
    Sat 14 Dec 2019 00:12
    #20

    Nu är jag kanske en partypooper. Men dumt att göra det utan skolans godkännande. Skulle säga att det är brottsligt (olaga intrång). Vet inte hur troligt det är att ni skulle bli åtalade om ni blir påkomna, eller ersättningsskyldiga för eventuella utryckningar för väktarbolag. Men är det värt risken att börja vuxenlivet med en prick i belastningsregistret?

Svar på tråden Sova över i skolan