• Fri 13 Dec 2019 15:34
    2767 visningar
    41 svar
    41
    2767

    Sova över i skolan

    Hej,
    vi är två tjejer som går i 9:an. Vi vill göra något roligt nu innan vi slutar, och ha som ett minne för livet. I vår skola har vi en källare. Ingen är någonsin där, men vi har hittat en ingång. Nu har vi fått den geniala (eller idiotiska) iden att sova över där. Vi tänker gå ner dit och låsa in oss i ett litet förråd, och inte komma ut förres morgonen. Vi vet att det är olagligt, men det är minimal risk att vi blir upptäckta. Det finns visserligen både säkerhetskameror och rörelsesensorer, men inga i källaren. Vad borde vi tänka på? Finns det någon risk vi inte haft i beräkningen?
  • Svar på tråden Sova över i skolan
  • Sat 14 Dec 2019 01:25
    #21

    Ta med er varma sovsäckar och sov på skolans tak istället, så gor ni iallafall inte inbrott. En termos med glogg, ett par marchaller, kan vara riktigt mysigt. Men kräver ju som sagt varma sovsäckar.

  • Anonym (Vega)
    Sat 14 Dec 2019 01:42
    #22

    Roligt och ett minne för livet?

    Ok. Hur vet ni att det inte finns larm i källaren?

    Som andra redan nämnt så kan ni bli anmälda och ersättningsskyldiga för ev utryckning av väktare.

    Fattar att det är lite av spänningen, att man kan bli upptäckt, men är det värt det?

    Tycker era föräldrar verkligen att det är ok att ni gör det?

  • Sat 14 Dec 2019 01:46
    #23
    Tow2Mater skrev 2019-12-14 01:25:56 följande:

    Ta med er varma sovsäckar och sov på skolans tak istället, så gor ni iallafall inte inbrott. En termos med glogg, ett par marchaller, kan vara riktigt mysigt. Men kräver ju som sagt varma sovsäckar.


    Ska de göra detta nu, i vinter? Jag uppfattade det som innan de slutar, dvs innan sommaravslutningen.
  • Sat 14 Dec 2019 02:04
    #24
    EmberEyes skrev 2019-12-14 01:46:23 följande:
    Ska de göra detta nu, i vinter? Jag uppfattade det som innan de slutar, dvs innan sommaravslutningen.
    ha ha, jag vet inte. Vi sov i snöbivack när jag gick i 9an... :)
  • Sat 14 Dec 2019 02:14
    #25
    Tow2Mater skrev 2019-12-14 02:04:57 följande:
    ha ha, jag vet inte. Vi sov i snöbivack när jag gick i 9an... :)
    Hahaha, ja då är du ingen skåning.... LOL
  • Sat 14 Dec 2019 14:37
    #26
    Tow2Mater skrev 2019-12-14 01:25:56 följande:

    Ta med er varma sovsäckar och sov på skolans tak istället, så gor ni iallafall inte inbrott. En termos med glogg, ett par marchaller, kan vara riktigt mysigt. Men kräver ju som sagt varma sovsäckar.


    Det låter trevligt, men frågan är bra hur man ska komma upp på skolans tak?
  • Sat 14 Dec 2019 19:31
    #27
    Anonym (Vega) skrev 2019-12-14 01:42:32 följande:

    Roligt och ett minne för livet?

    Ok. Hur vet ni att det inte finns larm i källaren?

    Som andra redan nämnt så kan ni bli anmälda och ersättningsskyldiga för ev utryckning av väktare.

    Fattar att det är lite av spänningen, att man kan bli upptäckt, men är det värt det?

    Tycker era föräldrar verkligen att det är ok att ni gör det?


     Vi har själva gått runt och letar i källaren, vi vet hur rörelsesensorerna ser ut eftersom de finns i hela skolbyggnaden. Fanns ingenting alls, inte ens något liknande. Sen försökte vi lite diskret fråga vaktmästaren, och han sa att det endast fanns på bottenplan och övervåningen. 
    Våra föräldrar tycker att det är ok, men att det är vårat eget ansvar. 
  • Anonym (v)
    Sat 14 Dec 2019 22:24
    #28
    annonymget skrev 2019-12-14 19:31:32 följande:
     Vi har själva gått runt och letar i källaren, vi vet hur rörelsesensorerna ser ut eftersom de finns i hela skolbyggnaden. Fanns ingenting alls, inte ens något liknande. Sen försökte vi lite diskret fråga vaktmästaren, och han sa att det endast fanns på bottenplan och övervåningen. 
    Våra föräldrar tycker att det är ok, men att det är vårat eget ansvar. 
    Era föräldrar tycker det är ok?
    Notan för utryckningen kommer de inte kunna vifta bort
  • Sat 14 Dec 2019 23:16
    #29
    annonymget skrev 2019-12-14 19:31:32 följande:
    Våra föräldrar tycker att det är ok, men att det är vårat eget ansvar. 
    Sedan frågar sig folk varför världen ser ut som den gör idag...
  • Anonym (v)
    Sat 14 Dec 2019 23:38
    #30
    EmberEyes skrev 2019-12-14 23:16:30 följande:
    Sedan frågar sig folk varför världen ser ut som den gör idag...
    Skolan kommer polisanmäla intrånget och då de är minderåriga komemr socialtjänsten kopplas in. När de får reda på att föräldrarna inte bara låtit bli att försöka hindra dem att begå brott utan även sagt att det är ok kommer föräldrarna i väldigt dålig dager.
Svar på tråden Sova över i skolan