• Mon 16 Dec 2019 18:29
    983 visningar
    4 svar
    4
    983

    Dagen efter insemation tog jag dumt nog ett ägglossningstest

    Hej! Ska fatta mig kort: gjorde en insemation i söndags. Har i den cykeln tagit letzerol, gjort två ultraljud för att kolla äggblåsor (och storlek). Skulle ta ovitrelle i fredag kl 22 för att bli inseminerad kl 10 i söndags. Ovitrellen ska ju göra att äggen släpper i ?rätt? tid om jag fattat det rätt?

    Tog iaf (dumt nog) ett ägglossnignstest, idag måndag, för att kolla så ägglossningen har varit, och den visade fullt positivt... vilket gör mig orolig över att jag blivit inseminerad för tidigt??? Eller kan ovitrellen ge utslag på ett sådant test med? Kan ju visa ?falskt? positivt på graviditetstest... kanske konstig fråga, men någon som har erfarenhet är jag så tacksam för svar.

  • Svar på tråden Dagen efter insemation tog jag dumt nog ett ägglossningstest
  • Mon 16 Dec 2019 18:41
    #1

    Eftersom ovitrelle kan ge falsk utslag på gravtest och ägglossningstest kan ge utslag vid graviditet så är det inte helt omöjligt att det är ovitrellen som spökar.

  • zey
    Mon 16 Dec 2019 18:43
    #2

    Ovitrellen ger också positivt på ägglossnings testen! Min kliniken sa att man inte ska testa något mer efter man tagit sprutan :)!

  • Mon 16 Dec 2019 18:58
    #3

    Tack så mycket för era svar!! Ni har lugnat en orolig själ ????

  • Mon 16 Dec 2019 19:00
    #4

    Skulle såklart vara en glad smily och inte massa frågetecken. Väntan efter insemationen är ju värst.... (har gjort fyra tidigare samt en ivf som inte lyckats) men har aldrig använt mig av ägglossningstest tidigare.

Svar på tråden Dagen efter insemation tog jag dumt nog ett ägglossningstest