• Anonym (Vem)
    Thu 19 Dec 2019 13:13
    694 visningar
    9 svar
    9
    694

    Vem ”bestämmer” i ert hushåll?

    En kul grej, inget blodigt allvar!

    Vem har sista ordet för det mesta hemma hos er? Varför?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem ”bestämmer” i ert hushåll?
  • Thu 19 Dec 2019 23:26
    #1

    Mitt svar är "Katterna".

  • Anonym (...)
    Thu 19 Dec 2019 23:34
    #2

    Små beslut fattar vi själva, stora beslut gemensamt. Min fru avgör från fall till fall vad som är ett litet beslut och vad som är ett stort beslut.

  • Anonym (Stina­)
    Fri 20 Dec 2019 00:00
    #3

    Det har min flickvän. Ingår i vår relation. Hon är väldig inkännande och inlyssnande men det är hon som står för besluten och också rakryggad står för eventuella felaktiga beslut.

  • Anonym (Sara)
    Fri 20 Dec 2019 00:12
    #4

    Jag.

  • Anonym (G)
    Fri 20 Dec 2019 11:42
    #5

    Båda.

  • Anonym (eee)
    Fri 20 Dec 2019 12:07
    #6

    vi är väldigt måna om att ha en fungerande kommunikation så här är det ingen som "bestämmer". Vi frågar varann vad den andre tycker. Sedan kan det vara så att han som är bättre än mig på att laga mat bestämmer oftare vad vi ska äta än jag, för att jag vet att det blir så bra då.  Jag kanske tar mer hand om husdjuren och tar beslut kring dem, av samma anledning. 

  • Anonym (Vem) Trådstartaren
    Fri 20 Dec 2019 13:49
    #7
    Anonym (Stina) skrev 2019-12-20 00:00:11 följande:

    Det har min flickvän. Ingår i vår relation. Hon är väldig inkännande och inlyssnande men det är hon som står för besluten och också rakryggad står för eventuella felaktiga beslut.


    Missuppfatta inte nu för jag kanske formulerar mig fel. Är din flickvän mer manlig eller kvinnlig i er relation om du ser objektivt på det?
  • Anonym (Stina­)
    Fri 20 Dec 2019 13:59
    #8
    Anonym (Vem) skrev 2019-12-20 13:49:23 följande:

    Missuppfatta inte nu för jag kanske formulerar mig fel. Är din flickvän mer manlig eller kvinnlig i er relation om du ser objektivt på det?


    Hon är en kvinna in i minsta detalj.

    Hon började sin bana inom BDSM som undergiven som man sa på den tiden men har under resans gång hittat sin inneboende sadist och egenskaper som man närmast bör klassa som caring dom. Själv började jag också som det kallades på den tiden som undergiven och pain slut. Jag är idag switch mot kvinnor men ren top mot män. I vår relation är rollerna helt klara hon är top och jag är bottom. Men som sagt hon är inte duminant utan en omhändertagande top som är min klippa och trygghet.
  • Anonym (Haha)
    Fri 20 Dec 2019 15:26
    #9

    Beror på, är det nåt simpelt så är det vi, men är det nåt som behöver längre diskussion så är det jag, har inte tålamod..

Svar på tråden Vem ”bestämmer” i ert hushåll?