• Anonym (MrR)
    Thu 19 Dec 2019 19:12
    1395 visningar
    69 svar
    -3 +2
    69
    1395

    Rätt till neka eller ej?

    Hej!

    Har ibland funderat på en sak som jag tänkte kolla med er vad ni tycker.

    Kanske denna fråga går till de som ofta nekar sin partner sex ?

    I ett förhållande är man två stycken, ett givande och tagande, man inleder ett förhållande på bådas vilja och villkor..

    Låt oss säga att du älskar din partner, såklart alltid orolig för förlora denna, ser en framtid, vill ha ett lyckligt och fungerande förhållande, alltid vill dennes bästa, vill att allt skall flyta på och minimalt med små bråk.

    Du märker att din partner vill ha sex med dig flera gånger i veckan och du nekar gång på gång.

    Hur tänker du där?

    Tycker du att det känns mer rätt att du skall få din vilja igenom än din partners ? (det är din kropp jag vet men varför han ett förhållande om man inte är villig att dela med sig av sin kropp till sin partner)

    Nu kommer väll feminister tända till och säga "vill man inte ha sex så skall man inte ha det!"

    Till er med det tankesättet, tycker ni att det är konstigt att det bara blir fler och fler skilsmässor mot vad det var förr?

    Efter läst ett x antal trådar ang ens partner nekar sex hela tiden så förstår jag att detta är ett faktiskt större problem än vad många kan förstå.

    De som inte är i samma behov av sex som de som är det ser inte problemet i det men bör kanske försöka få en förståelse för de om ni nu vill att förhållandet skall fungera.

    Att neka 9 av 10 gånger och sen undrar varför din partner väljer att skilja sig eller vara otrogen känns det konstigt?

    Låt oss hitta en liknelse?

    Säg tex att du vill åka och träna eller träffa dina vänner, men 9 av 10 gånger så hittar din partner på alla möjliga anledningar till att du inte kan göra det, kommer du då gilla läget i det långa loppet och stanna kvar?

    Kommer du då tycka det är ok att få träna eller träffa dina vänner kanske 10 gånger per år bara för din partner vill det?

  • Svar på tråden Rätt till neka eller ej?
  • Thu 19 Dec 2019 19:33
    #1
    -2 +2

    Nä, man går ju in i ett förhållande där förhållandena är de rätta, ändras förhållandena, ja då ändras förhållandet negativt, inte konstigt saker sker som skillsmässor och otrohet.

  • Anonym (Jupp)
    Thu 19 Dec 2019 19:36
    #2

    Lägg då även till att all form av ?hjälp? är utesluten så har du beskrivit min partner, h*n vill ha/förväntar sig allt, men total vägrar nån form av intimitet om inte månen, stjärnorna och vädret står i rad, sen klagas det på att man inte försöker förföra.. eller bara har h*n som sexleksak beroende på tillfället.

  • Anonym (P)
    Thu 19 Dec 2019 19:38
    #3
    +4

    Man har rätt att neka sin partner sex och man har rätt att göra slut eller ta ut skilsmässa. Att människor skiljer sig för att de inte är sexuellt kompatibla är inte något dåligt.

  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Thu 19 Dec 2019 19:41
    #4

    Grejen är ju att om man har sex när man inte är sugen så minskat åtrån till partnern och sexlusten så då blir det ju bara värre. Dessutom är det oschysst mot partnern att ha sex med denne när man inte är sugen, för partnern lär ju inte vilja ha sex med någon som inte är kåt (hade då inte jag velat) och om man då låtsas vara sugen är det oärligt. 

    Det går inte riktigt att jämföra sex med andra grejer... 


    Men om det är stor skillnad i sexlust tycker jag att den som inte vill bör se det som ett problem och jobba tillsammans för att hitta en lösning som känns bra för båda. 

  • Thu 19 Dec 2019 19:41
    #5
    -2

    Så klart, när barnen är födda behövs ju inte männen längre

  • Anonym (MrR) Trådstartaren
    Thu 19 Dec 2019 19:59
    #6
    -1
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-12-19 19:41:05 följande:

    Grejen är ju att om man har sex när man inte är sugen så minskat åtrån till partnern och sexlusten så då blir det ju bara värre. Dessutom är det oschysst mot partnern att ha sex med denne när man inte är sugen, för partnern lär ju inte vilja ha sex med någon som inte är kåt (hade då inte jag velat) och om man då låtsas vara sugen är det oärligt. 

    Det går inte riktigt att jämföra sex med andra grejer... 

    Men om det är stor skillnad i sexlust tycker jag att den som inte vill bör se det som ett problem och jobba tillsammans för att hitta en lösning som känns bra för båda. 


    Förstår helt klart hur du tänker, inte jätte kul att ligga med nån som inte är sugen men ibland kanske man får släppa till och (ursäkta ordvalet) ställa upp.

    Sex föder sex, att ha mycket sex har ju bevisat att det bygger upp ett sug och behov..

    Vet att det inte går jämföra sex med andra grejer men försökte nå ut till de personer som inte har samma syn på sex och försöka hitta något "behov" av dessa.

    Lika väl som som jag inte förstår att folk tycker att det är kul att rida på hästar så kanske man behöver jämföra det med något jag tycker det är roligt för att jag skall förstå :)
  • Anonym (.)
    Thu 19 Dec 2019 20:27
    #7
    Giftskåneman skrev 2019-12-19 19:41:43 följande:

    Så klart, när barnen är födda behövs ju inte männen längre


    Tala för dig själv...
  • Thu 19 Dec 2019 20:33
    #8
    -2 +2
    Anonym (.) skrev 2019-12-19 20:27:34 följande:

    Tala för dig själv...


    Läs i trådarna här, när barnen är födda blir kvinnan endast mamma och bra kompis med pappan att ha sex är inte så noga tydligen i de beskrivna förhållandena.
  • Anonym (Ts man)
    Thu 19 Dec 2019 20:44
    #9
    +1

    TS är man helt klart. Jag man har aldrig nekat frun sex. Nu på äldre dar vill hon faktiskt mer. Jag är tacksam för det. Din partner har naturligtvis rätt att neka annars är det våldtäkt. Bara så du vet

  • Anonym (M)
    Thu 19 Dec 2019 21:26
    #10
    Giftskåneman skrev 2019-12-19 20:33:47 följande:
    Läs i trådarna här, när barnen är födda blir kvinnan endast mamma och bra kompis med pappan att ha sex är inte så noga tydligen i de beskrivna förhållandena.
    Det finns också många trådar om kvinnor som klagar över att deras män har låg sexlust.
Svar på tråden Rätt till neka eller ej?