• Fri 20 Dec 2019 18:29
    5719 visningar
    27 svar
    -1
    27
    5719

    Elak dotter

    Jag flyttade till Norge för min dotter behövde mig trodde jag

    Men nu blev vi osams och hon säger massa elaka saker till mig så jag har gråtit i 2 dagar. Har inte svarat alls på hennes skit som hon kastar på mig men senast skrev hon att vi krigar o att vi inte borde ses så ofta.Det är bara hon som krigar i så fall och jag ångrar bittert att jag lämnade allt för att flytta hit men samtidigt vill jag inte mista kontakten med min 1 månad gamla dotterdotter Vad gör man i sån här situation! Just nu tycker jag inte om henne alls och vill inte fira jul tillsammans.

  • Svar på tråden Elak dotter
  • Fri 20 Dec 2019 19:00
    #1

    På vilket sätt är det hon som krigar? Tror ni behöver sätta er ner och lyssna på varandra.

  • Fri 20 Dec 2019 19:03
    #2

    Ge henne utrymme ett tag , har hon 1 månaders gammalt barn så är hennes hormoner upp och ner och antagligen är hon uttröttad och behöver utrymme och stöttning när hon själv vill
    Skriv till henne att du förstår att hon behöver utrymme och att du självklart ställer upp för henne när hon vill och orkar ta emot hjälp, att du bara är ett SMS bort om hon behöver vila och du kan köra barnvagn en timme eller så, så hon kan vila lite.

  • Fri 20 Dec 2019 19:31
    #3

    Svårt att gå vidare och vara trevlig just nu.

    Hon har aldrig respekterat mig och är alltid så sarkastisk mot mig. Droppen var när jag beklagade mig o hon sa att ja då får du hoppa från en bro då. Jag är redan pressad av min situation i nytt land utan jobb o dessutom brutit armen o svårt att göra allting ensam men hon erbjuder aldrig nån hjälp, förväntar sig bara att få hjälp själv, då helst ekonomiskt. Hon vill inte prata om problem alls men pratar gärna och ofta om allt som måste köpas, köpas, köpas. Hon är väldigt ytlig tyvärr och vill bara prata om henne själv och vad som ska köpas. Tyvärr har hon blivit bortskämd med att svärföräldrarna som har det bättre ställt, hjälper till med allt och vi kan inte ha ett normalt samtal längre utan att prata om pengar. Jag tycker att hon har utvecklats till en bortskämd fjortis men det är just vad hon kallar mig för men hon är 33 nu o borde ha lärt sig vad empati är tycker jag.

  • Fri 20 Dec 2019 19:47
    #4
    Agdaa skrev 2019-12-20 19:31:32 följande:

    Svårt att gå vidare och vara trevlig just nu.

    Hon har aldrig respekterat mig och är alltid så sarkastisk mot mig. Droppen var när jag beklagade mig o hon sa att ja då får du hoppa från en bro då. Jag är redan pressad av min situation i nytt land utan jobb o dessutom brutit armen o svårt att göra allting ensam men hon erbjuder aldrig nån hjälp, förväntar sig bara att få hjälp själv, då helst ekonomiskt. Hon vill inte prata om problem alls men pratar gärna och ofta om allt som måste köpas, köpas, köpas. Hon är väldigt ytlig tyvärr och vill bara prata om henne själv och vad som ska köpas. Tyvärr har hon blivit bortskämd med att svärföräldrarna som har det bättre ställt, hjälper till med allt och vi kan inte ha ett normalt samtal längre utan att prata om pengar. Jag tycker att hon har utvecklats till en bortskämd fjortis men det är just vad hon kallar mig för men hon är 33 nu o borde ha lärt sig vad empati är tycker jag.


    Trist. Låter som du gjort ett riktigt dåligt jobb när du uppfostrat henne.
  • Fri 20 Dec 2019 20:26
    #5

    Ja det kan man tro o jag undrar oxå men hon har blivit helt förändrad sedan hon träffade sin pojkvän. Men respekten för mig har hon aldrig haft.Jag var dock ensamstående o hon sprang alltid till sin pappa när hon inte fick nåt av mig o där fanns tydligen överflöd ????

  • Fri 20 Dec 2019 20:28
    #6

    Ja det kan man tro o jag undrar oxå men hon har blivit helt förändrad sedan hon träffade sin pojkvän. Men respekten för mig har hon aldrig haft.Jag var dock ensamstående o hon sprang alltid till sin pappa när hon inte fick nåt av mig o där fanns tydligen överflöd ????

  • Fri 20 Dec 2019 20:35
    #7
    Agdaa skrev 2019-12-20 19:31:32 följande:

    Svårt att gå vidare och vara trevlig just nu.

    Hon har aldrig respekterat mig och är alltid så sarkastisk mot mig. Droppen var när jag beklagade mig o hon sa att ja då får du hoppa från en bro då. Jag är redan pressad av min situation i nytt land utan jobb o dessutom brutit armen o svårt att göra allting ensam men hon erbjuder aldrig nån hjälp, förväntar sig bara att få hjälp själv, då helst ekonomiskt. Hon vill inte prata om problem alls men pratar gärna och ofta om allt som måste köpas, köpas, köpas. Hon är väldigt ytlig tyvärr och vill bara prata om henne själv och vad som ska köpas. Tyvärr har hon blivit bortskämd med att svärföräldrarna som har det bättre ställt, hjälper till med allt och vi kan inte ha ett normalt samtal längre utan att prata om pengar. Jag tycker att hon har utvecklats till en bortskämd fjortis men det är just vad hon kallar mig för men hon är 33 nu o borde ha lärt sig vad empati är tycker jag.


    Men om hon nu har en dotter på 1 mån är det kanske svårt att ha tid att hjälpa dig. Kanske backa lite och ge henne utrymme?
  • Sat 21 Dec 2019 15:54
    #8
    +1

    Flytta hem igen.

    Jag tror inte det är bra att ge upp sitt liv för att vara tillgänglig för vuxna barn.

    Hon valde att flytta till Norge och du kan hälsa på.

  • Sat 21 Dec 2019 17:15
    #9
    Agdaa skrev 2019-12-20 19:31:32 följande:

    Svårt att gå vidare och vara trevlig just nu.

    Hon har aldrig respekterat mig och är alltid så sarkastisk mot mig. Droppen var när jag beklagade mig o hon sa att ja då får du hoppa från en bro då. Jag är redan pressad av min situation i nytt land utan jobb o dessutom brutit armen o svårt att göra allting ensam men hon erbjuder aldrig nån hjälp, förväntar sig bara att få hjälp själv, då helst ekonomiskt. Hon vill inte prata om problem alls men pratar gärna och ofta om allt som måste köpas, köpas, köpas. Hon är väldigt ytlig tyvärr och vill bara prata om henne själv och vad som ska köpas. Tyvärr har hon blivit bortskämd med att svärföräldrarna som har det bättre ställt, hjälper till med allt och vi kan inte ha ett normalt samtal längre utan att prata om pengar. Jag tycker att hon har utvecklats till en bortskämd fjortis men det är just vad hon kallar mig för men hon är 33 nu o borde ha lärt sig vad empati är tycker jag.


    Det är inte läge att beklaga sig överhuvudtaget för en nybliven mamma. Hon har det tufft, stor omställning med hormoner, föga sömn, enormt ansvar, och behöver endast positiv energi som hon ska ge till den lilla bebisen.

    Du verkar ha stora behov själv av stöd, men din dotter ska inte ge det till dig. Kanske bäst du flyttar men till Sverige igen?
  • Sun 22 Dec 2019 18:03
    #10

    Hon trivs som fisken i vattnet som mamma och allt har gått toppen. Enda molnet på hennes himmel är att hon inte har pengar till allt hon vill köpa men har fått väldigt mycket av svärföräldrarna som har det bättre ställt än mig. Hon kommer hela tiden med pikar till mig om allt hon måste köpa men jag har inte samma möjlighet tyvärr. Tänkte att jag kunde hjälpa till mer istället nu när vi flyttade hit men hennes elaka ord bara fortsätter och jag har ingen lust att fira de 4 timmar som vi får träffa dom i deras pressade schema (prioriterar pappans släkt)

Svar på tråden Elak dotter