• Sat 21 Dec 2019 06:40
    446 visningar
    2 svar
    2
    446

    Barn tät

    Hej jag undrar ni som har barn tät. Vad tycker ni är fördelarna med det. Och nackdelar med det. Jag funderar på och så snart som möjligt skaffa ett barn till. Men vist jag har ingen direkt lust och va gravid just nu.

  • Svar på tråden Barn tät
  • Anonym (Tätt)
    Sat 21 Dec 2019 08:02
    #1

    Vi fick tätt och har aldrig ångrat det. Barnen är bästa vänner och har aldrig uppvisat konkurrens. Vår familj mår väldigt bra.

    Men! Det hade inte gått lika bra om vi inte haft möjlighet att vara föräldralediga väldigt länge, samtidigt. Det behövs två närvarande vuxna för att ge två så små barn det dom behöver. Hade det bara varit en vuxen hemma så hade den äldre fått vänta och stå tillbaka mer vilket säkert hade skapat svartsjuka och lagt grunden för en dålig syskonrelation. Amningen hade varit på gränsen till omöjlig. Den som hade varit hemma själv hade säkert blivit lite tokig av att aldrig någonsin få sitta ner och hela tiden ätas upp av dåligt samvete.

  • Sat 21 Dec 2019 22:21
    #2
    Anonym (Tätt) skrev 2019-12-21 08:02:40 följande:

    Vi fick tätt och har aldrig ångrat det. Barnen är bästa vänner och har aldrig uppvisat konkurrens. Vår familj mår väldigt bra.

    Men! Det hade inte gått lika bra om vi inte haft möjlighet att vara föräldralediga väldigt länge, samtidigt. Det behövs två närvarande vuxna för att ge två så små barn det dom behöver. Hade det bara varit en vuxen hemma så hade den äldre fått vänta och stå tillbaka mer vilket säkert hade skapat svartsjuka och lagt grunden för en dålig syskonrelation. Amningen hade varit på gränsen till omöjlig. Den som hade varit hemma själv hade säkert blivit lite tokig av att aldrig någonsin få sitta ner och hela tiden ätas upp av dåligt samvete.


    Tack för ditt svar. Jag har långt imellan min första och min andra. Och funderar som sagt på och skaffa en till när kroppen tillåter. Men självklart vill jag njuta lite av den lilla också.
Svar på tråden Barn tät