• Sat 21 Dec 2019 07:00
    56595 visningar
    2517 svar
    +1
    2517
    56595

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • Tue 31 Dec 2019 15:19
    #31

    Hej alla!

    Vi står i kö för äggdonation i Helsingfors på Felicitas.

    Om 6 månader är det dags för oss.

    Gott nytt år! ????????

  • Tue 31 Dec 2019 15:21
    #32

    haha gick visst inte så bra att lägga till emojis!

  • Wed 1 Jan 2020 10:00
    #33

    Inledde dagen med att ta ett graviditetstest. Det var negativt.

    Vi gör syskonförsök på Ovumia i Helsingfors. VI har tvillingar födda 2014 genom ÄD på samma klinik.

    Nu hoppas jag att vi alla får ett fantastiskt 2020 - där våra önskningar slår in!!

  • Wed 1 Jan 2020 11:06
    #34
    Fertilitetsresa skrev 2020-01-01 10:00:21 följande:

    Inledde dagen med att ta ett graviditetstest. Det var negativt.

    Vi gör syskonförsök på Ovumia i Helsingfors. VI har tvillingar födda 2014 genom ÄD på samma klinik.

    Nu hoppas jag att vi alla får ett fantastiskt 2020 - där våra önskningar slår in!!


    Å , tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång! 

    Hoppas på 2020 för oss alla, med nya krafter och nya plus!! 
    Planerar äggdonation 2020 | Tidigare: 2019 3 st IVF med 1 ET/försök, 1 IVF med 0 ET
  • Wed 1 Jan 2020 12:28
    #35
    Smulantobe skrev 2020-01-01 11:06:15 följande:
    Å , tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång! 

    Hoppas på 2020 för oss alla, med nya krafter och nya plus!! 
    Tack! Önskar detsamma!

    Såg att du och Limaria också går på Ovumia i Finland. Vilken stad? Jag har Helsingfors. Är det första gången för dig/er?
  • Wed 1 Jan 2020 13:23
    #36

    Då blir vi många som är på Ovumia. Vi är också i Helsingfors. Har Katriina som läkare. Tyvärr har vi inte upplevt ett trevligt och pålitligt bemötande ännu. Men nu hoppas vi på att allt går bra. Precis tagit Procren för att nerregleras, fått en del ont i brösten och väntar nu på mensen.

    Och ni gör syskonförsök? Gör ni försöket med frysta embryo från syskonen ? Eller startade ni en ny behandling? Är det samma donator?

    Och så tråkigt att det blev ett minus denna gång.

    Hoppas ni får snart göra en ny insättning.


    Äggdonation 2020 - tidigare: 1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - 0 befruktades
  • Wed 1 Jan 2020 13:25
    #37

    Hej på er!

    Jag hoppar också in i tråden.
    Vi var på gång med äggdonation redan efter sommaren i Grekland men blev övertygade om att göra en till sista IVF. Den misslyckades, fick ett ägg som blev ett dåligt embryo som aldrig fäste. En aning irriterande att bli övertygade om att ta en väg som vi redan kände oss klara med och på så sätt förlora både tid och en massa pengar.

    Men men, vi försöker släppa det och tänka framåt nu.

    Vi lutar åt att det blir äggdonation på Minerva i Uppsala. 80 000 kr ska det kosta. Det är ju dyrare än tex Grekland och Polen men känns logistiskt lättare.

    Min största oro är att detta inte heller kommer att fungera....det finns ju inga garantier naturligtvis.

    Men hur ska man veta att man väljer rätt? Gällande klinik, metoder (fryst/färskt) osv. 

  • Wed 1 Jan 2020 14:03
    #38
    Limarie skrev 2020-01-01 13:23:37 följande:

    Då blir vi många som är på Ovumia. Vi är också i Helsingfors. Har Katriina som läkare. Tyvärr har vi inte upplevt ett trevligt och pålitligt bemötande ännu. Men nu hoppas vi på att allt går bra. Precis tagit Procren för att nerregleras, fått en del ont i brösten och väntar nu på mensen.

    Och ni gör syskonförsök? Gör ni försöket med frysta embryo från syskonen ? Eller startade ni en ny behandling? Är det samma donator?

    Och så tråkigt att det blev ett minus denna gång.

    Hoppas ni får snart göra en ny insättning.


    Då kan vi följas åt :) Är det ert första försök?

    Ja vi har blasocyster i frysen, helsyskon. Jag väntar på besked på hur många vi har, då de odlade på några vid senaste försöket.

    Vi har Eija denna gång, kommer inte ihåg vem vi hade förra gången. Men mailkontakt har jag alltid haft med Riitta och det har funkat bra :) Hoppas ni får det bemötandet ni behöver framöver!
     
  • Wed 1 Jan 2020 14:03
    #39
    Limarie skrev 2020-01-01 13:23:37 följande:

    Då blir vi många som är på Ovumia. Vi är också i Helsingfors. Har Katriina som läkare. Tyvärr har vi inte upplevt ett trevligt och pålitligt bemötande ännu. Men nu hoppas vi på att allt går bra. Precis tagit Procren för att nerregleras, fått en del ont i brösten och väntar nu på mensen.

    Och ni gör syskonförsök? Gör ni försöket med frysta embryo från syskonen ? Eller startade ni en ny behandling? Är det samma donator?

    Och så tråkigt att det blev ett minus denna gång.

    Hoppas ni får snart göra en ny insättning.


    Då kan vi följas åt :) Är det ert första försök?

    Ja vi har blasocyster i frysen, helsyskon. Jag väntar på besked på hur många vi har, då de odlade på några vid senaste försöket.

    Vi har Eija denna gång, kommer inte ihåg vem vi hade förra gången. Men mailkontakt har jag alltid haft med Riitta och det har funkat bra :) Hoppas ni får det bemötandet ni behöver framöver!
     
  • Wed 1 Jan 2020 18:40
    #40
    Fertilitetsresa skrev 2020-01-01 10:00:21 följande:

    Inledde dagen med att ta ett graviditetstest. Det var negativt.

    Vi gör syskonförsök på Ovumia i Helsingfors. VI har tvillingar födda 2014 genom ÄD på samma klinik.

    Nu hoppas jag att vi alla får ett fantastiskt 2020 - där våra önskningar slår in!!


    Åh, vad tråkigt att höra :( Hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020