• Sat 21 Dec 2019 07:00
    56611 visningar
    2517 svar
    +1
    2517
    56611

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • Thu 30 Jan 2020 10:41

    Det blir FET nästa vecka 4/2 :)
    Längtar!!

    Någon som har tips på bra hotell nära kliniken, Ovumia i Helsingfors?

    Och en till fråga: Hur mycket brukar ni dricka och hur lång tid i förväg innan besöket dricker ni för att komma med full blåsa?

  • Thu 30 Jan 2020 13:01
    Fertilitetsresa skrev 2020-01-30 10:41:59 följande:

    Det blir FET nästa vecka 4/2 :)
    Längtar!!

    Någon som har tips på bra hotell nära kliniken, Ovumia i Helsingfors?

    Och en till fråga: Hur mycket brukar ni dricka och hur lång tid i förväg innan besöket dricker ni för att komma med full blåsa?


    Vad kul! Vi har insättning nu den 3/2 men det blir Prag istället för Helsingfors.

    Det med hur man ska få till det med blåsan frågar jag mig också. I mitt mejl stod det: ha en halvfullblåsa. Alltså hur i hela världen ska jag bedöma detta.


    Äggdonation feb 2020 - AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - tidigare 2 IVF 2019 med ICSI - noll av nio ägg befruktades
  • Thu 30 Jan 2020 13:01
    Fertilitetsresa skrev 2020-01-30 10:41:59 följande:

    Det blir FET nästa vecka 4/2 :)
    Längtar!!

    Någon som har tips på bra hotell nära kliniken, Ovumia i Helsingfors?

    Och en till fråga: Hur mycket brukar ni dricka och hur lång tid i förväg innan besöket dricker ni för att komma med full blåsa?


    Vad kul! Vi har insättning nu den 3/2 men det blir Prag istället för Helsingfors.

    Det med hur man ska få till det med blåsan frågar jag mig också. I mitt mejl stod det: ha en halvfullblåsa. Alltså hur i hela världen ska jag bedöma detta.


    Äggdonation feb 2020 - AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - tidigare 2 IVF 2019 med ICSI - noll av nio ägg befruktades
  • Thu 30 Jan 2020 13:08
    Uppdatering:
    På gång:
    Fertilitetsresan 4/2 Ovumia Finland
    Limaria ED nr 1 egentligen v.6 (Ovumia Finland) men nu 3/2 Prag, Gennet
    Smulantobe ET nr 1 (Ovumia Finland) feb/mars
    sandraabinger ÄD - FET nr 1 v8 Sahlgrenska
    CrockedTail FET ?/? (AVA Riga)
    Syskon2018 FET jan?

     
    Ruvar:
     
    Gravid:
     
    Barnet fött:

    Har vi glömt någon?
    Äggdonation feb 2020 - AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - tidigare 2 IVF 2019 med ICSI - noll av nio ägg befruktades
  • Thu 30 Jan 2020 14:58
    Limarie skrev 2020-01-30 13:08:12 följande:

    Uppdatering:


    På gång:
    Fertilitetsresan 4/2 Ovumia Finland
    Limaria ED nr 1 egentligen v.6 (Ovumia Finland) men nu 3/2 Prag, Gennet
    Smulantobe ET nr 1 (Ovumia Finland) feb/mars

    sandraabinger ÄD - FET nr 1 v8 Sahlgrenska

    CrockedTail FET ?/? (AVA Riga)

    Syskon2018 FET jan?
     
    Ruvar:
     
    Gravid:
     
    Barnet fött:

    Har vi glömt någon?
    Du har glömt mig !

    Du har även glömt Lilly2013, hon ruvar nu. Hon gjorde FET på Avaclinic i Riga 24/1-2020.
  • Thu 30 Jan 2020 15:21
    På gång:
    Undrande sökare Riga
    Fertilitetsresan FET 4/2 Ovumia Finland
    Limaria ED nr 1 egentligen v.6 (Ovumia Finland) men nu 3/2 Prag, Gennet
    Smulantobe ET nr 1 (Ovumia Finland) feb/mars
    sandraabinger ÄD - FET nr 1 v8 Sahlgrenska
    CrockedTail FET ?/? (AVA Riga)
    Syskon2018 FET jan?

     
    Ruvar:
    Lilly FET 24/1 (-vi håller tummarna)Hjärta
     
    Gravid:
     
    Barnet fött:

    Har vi glömt någon?
    Äggdonation feb 2020 - AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - tidigare 2 IVF 2019 med ICSI - noll av nio ägg befruktades
  • Thu 30 Jan 2020 17:43
    Limarie skrev 2020-01-28 14:33:26 följande:

    Donatorn fick avbryta. EevaLiisa ringde, koordinatorn. Inget vi är ledsna eller så. Och tyvärr har de inga ägg i äggbanken kvar. Så det går inte heller. Så nu är detta kört. Väntan sedan i oktober, massa med energi för att få pengarna från FK, pengarna för läkemedel osv.

    Hon sa att de ska leta efter en ny donator men de har egentligen ingen riktig donatorbank som i Tjeckien eller Ryssland. Därför fått vi en donator som inte ens passade mig.

    Tidigast kan vi göra ett nytt försök i april. Nice.

    Alltså efter allt vi har upplevt kan jag absolut inte rekommendera Ovumia! Kommer längre fram skriva ett inlägg separat där jag skriver ned allt så att man kan få en samlad bild.

    Jag hatar denna process. Vi blir aldrig ruvare! Nu håller vi på i ett år och ändå inte ett enda embryo.


    Vad tråkigt!! ( Så surt när man tagit mod till sig för att gå igenom denna process med ÄD och så skiter det sig ändå på vägen så att man får tänka om (igen!) och kastas in i den känslomässiga torktumlaren!!

    Väldigt imponerad över er dock som så snabbt tog beslut om Tjeckien, verkligen strongt gjort! Ni får klappa er själva på axeln för att ni är så handlingskraftiga och modiga! Det kommer vara värt det i efterhand om det funkar!!<3<3

    Vad är status med Huddinge annars? Ni kanske kan ringa upp dem igen och se om ni kan få en kallelse snart igen?

    Kraam, kämpa på!!
  • Thu 30 Jan 2020 17:45

    Du får gärna lägga till mig. På gång med första besöket 17/2.

  • Thu 30 Jan 2020 18:25
    Jiana skrev 2020-01-30 17:45:47 följande:

    Du får gärna lägga till mig. På gång med första besöket 17/2.


    Blir det Ovumia eller Gennet för dig/er? Eller är Gennet plan B precis som Limarie gjorde?
  • Thu 30 Jan 2020 18:42
    På gång:
    Undrande sökare Riga
    Fertilitetsresan FET 4/2 Ovumia Finland
    Limaria ED nr 1 egentligen v.6 (Ovumia Finland) men nu 3/2 Prag, Gennet
    Smulantobe ET nr 1 (Ovumia Finland) feb/mars
    sandraabinger ÄD - FET nr 1 v8 Sahlgrenska
    CrockedTail FET ?/? (AVA Riga)
    Syskon2018 FET jan?
    Jiana Ovumia, Finland

    Ruvar:
    Lilly FET 24/1 (-vi håller tummarna)Hjärta
     
    Gravid:
     
    Barnet fött:
    Äggdonation feb 2020 - AMH 0,9 (34 år) /spermafaktor - tidigare 2 IVF 2019 med ICSI - noll av nio ägg befruktades
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020