• Anonym (Undra­r)
    Sat 21 Dec 2019 19:33
    1664 visningar
    11 svar
    11
    1664

    Hur vet man om man är slapp

    Har läst på olika trådar och ibland nämner killar att tjejer är slappa efter att ha fött barn. Jag har fött för två år sedan, och tycker själv sexet är ganska lika som förr. Men hur vet jag om jag blivit slapp? Har frågat min kille men han säger att det känns som förr. Men jag vet att han aldrig skulle medge ifall jag blivit slappare. Han får utlösning väldigt snabbt när vi har samlag, kan det tyda på att jag inte blivit slapp? Vet inte om varför men har blivit osäker efter förlossningen.

  • Svar på tråden Hur vet man om man är slapp
  • Anonym (Meh)
    Sat 21 Dec 2019 19:49
    #1

    Högst tveksamt och ovanligt, oroa dig inte.

    Men vill du vara på säkra sidan så googla knipövningar och ha kul.

  • Anonym (3)
    Sat 21 Dec 2019 20:13
    #2

    Jag har fött 3 barn och min ena slidvägg har gett vika lite. Inget som syns utanpå men inbillar mig det kan påverka muskulaturen som helhet. Har ett svagt knip då jag slarvat med det så gett mig tusan på att dagligen köra på nu kommande år och skulle jag inte märka skillnad får jag väl kolla upp om allt är som det ska. Min man kommer dock också fort så skönt måste det ju vara. Jag tycker det känns som innan, kanske lite annorlunda så något större är man väl. Men ärligt vad gör det så länge båda njuter?

  • Anonym (.)
    Sat 21 Dec 2019 20:28
    #3

    Att han kommer snabbt är ju ett tecken på att det är skönt, vilket bl.a. innebär att du troligtvis inte är slapp.

    Är man slapp och eller för våt blir det för lite friktion och inte så skönt, och svårt att komma.

    Oroa dig inte över det, men kör knipövningar i alla fall. Det rekommenderas ju.

  • Anonym (Anna)
    Sat 21 Dec 2019 21:03
    #4

    När jag var yngre så läste jag om en kvinna som hade tränat upp sina muskler genom knipövningar så hon kunde få sin man att komma bara genom att sitta på honom som om hon skulle rida honom, men sen bara använda musklerna för att få honom att komma. Efter det så blev det ett mål för mig :), nu är jag äldre men kan det fortfarande. Testa att sätta in knipkulor och ställ dig upp och gör vardagssysslor, är dom kvar inne i dig är du inte slapp :).

  • Anonym (V)
    Sat 21 Dec 2019 22:39
    #5
    Anonym (Undrar) skrev 2019-12-21 19:33:49 följande:

    Har läst på olika trådar och ibland nämner killar att tjejer är slappa efter att ha fött barn. Jag har fött för två år sedan, och tycker själv sexet är ganska lika som förr. Men hur vet jag om jag blivit slapp? Har frågat min kille men han säger att det känns som förr. Men jag vet att han aldrig skulle medge ifall jag blivit slappare. Han får utlösning väldigt snabbt när vi har samlag, kan det tyda på att jag inte blivit slapp? Vet inte om varför men har blivit osäker efter förlossningen.


    Låter som fittan fungerar bra. Hur snabbt kommer han?
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Sun 22 Dec 2019 06:03
    #6
    Anonym (V) skrev 2019-12-21 22:39:54 följande:

    Låter som fittan fungerar bra. Hur snabbt kommer han?


    På ca 1-4 minuter ( måste ta pauser för att inte komma typ genast)
  • Sun 22 Dec 2019 06:54
    #7
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-21 21:03:51 följande:

    När jag var yngre så läste jag om en kvinna som hade tränat upp sina muskler genom knipövningar så hon kunde få sin man att komma bara genom att sitta på honom som om hon skulle rida honom, men sen bara använda musklerna för att få honom att komma. Efter det så blev det ett mål för mig :), nu är jag äldre men kan det fortfarande. Testa att sätta in knipkulor och ställ dig upp och gör vardagssysslor, är dom kvar inne i dig är du inte slapp :).


    En fantastisk känsla, bara träffat en som kan göra så
  • Anonym (Brude­n)
    Sun 22 Dec 2019 10:12
    #8

    Läst från många gynekologer och barnmorskor att vaginan återgår oftast till sin normala form efter förlossning. Vaginan är rätt töjbar. Så att man skulle bli "slapp" efter förlossning är en skröna men såklart blir det väl liite skillnad. Knipövningar kan bra även till att träna kissblåsa mm. Så inte bara till sex;)

  • Anonym (Brude­n)
    Sun 22 Dec 2019 10:12
    #9

    Läst från många gynekologer och barnmorskor att vaginan återgår oftast till sin normala form efter förlossning. Vaginan är rätt töjbar. Så att man skulle bli "slapp" efter förlossning är en skröna men såklart blir det väl liite skillnad. Knipövningar kan bra även till att träna kissblåsa mm. Så inte bara till sex;)

  • Smed75
    Sun 22 Dec 2019 10:36
    #10
    Anonym (Bruden) skrev 2019-12-22 10:12:43 följande:

    Läst från många gynekologer och barnmorskor att vaginan återgår oftast till sin normala form efter förlossning. Vaginan är rätt töjbar. Så att man skulle bli "slapp" efter förlossning är en skröna men såklart blir det väl liite skillnad. Knipövningar kan bra även till att träna kissblåsa mm. Så inte bara till sex;)


    Ja det borde ju nästan snarare att den blir tightare med tanke på all träning den får vid en förlossning.. Men det är en myt att man blir slapp av att föda barn.. Då ska de ske nått annat vid förlossningen.. Men som nån sa, är du orolig prova med knipkulor. Eller att du känner efter själv med finger/fingrar och försöker knipa tag om dem!

    Tror du oroar dig i onödan!
  • Anonym (Knip)
    Fri 10 Jul 2020 23:06
    #11

    Köp knipkulor och gör Snippgympa

Svar på tråden Hur vet man om man är slapp