• Mon 23 Dec 2019 11:53
    2817 visningar
    9 svar
    9
    2817

    Se på Kalle Ankas jul i efterhand?

    Någon som vet om det på nåt sätt är möjligt att se på Kalle Ankas jul i efterhand?

    Min familj vill alltid äta just då Kalle Anka börjar, och jag är tyvärr så barnslig att jag vill se det programmet! Ingen annan bryr sig, men jag skulle faktiskt vilja se det, tycker det har så många mysiga och nostalgiska inslag. De andra tycker att det räcker att Kalle Anka snurrar på i bakgrunden under tiden vi äter. Men då kan jag liksom varken koncentrera mig på maten eller Kalle Anka. Försökte föreslå om vi inte för en gångs skull kunde försöka att INTE äta mitt i Kalle Anka i år. Så att jag för första gången sen jag minns inte när kunde få se på programmet (tidigare år har ju alla andra fått som de velat). Men nej, det gick liksom bara inte. Nån ville inte, nån annan ?kan inte? ändra tiden etc.

    Kan ju tillägga att jag nu dessutom är gravid och precis just nu är i en sån period att jag blir extremt lättstött och lättretad av allt. Så nu är jag faktiskt riktigt ordentligt upprörd att ingen alls bryr sig (än en gång) i att jag skulle vilja se på Kalle Anka, hahaha :D

    Vi äter hos min mamma som har en tv som det borde gå att banda in (det j*kla) programmet på. Men trots att jag bett henne göra det i typ åtta år, så har hon aldrig orkat luska ut hur det funkar. Eller om det var nåt med att minnet var fullt eller gud vet vad. Hon använder väl aldrig den funktionen själv så jag kan väl kanske förstå att hon gång på gång glömmer att fixa det där, eftersom det inte är någon annan än jag (som en gång i året) ber om att få använda det. Borde väl själv ha åkt ut till mamma tidigare och lärt mej hur den dumma tv:n funkar.

    Själv har jag tyvärr inte en tv som jag kan banda på.

    Förstår inte varför SVT inte kan ha Kalle Anka på SVT play efter sändningen :( Ens i några timmar.

    Överväger allvarligt att äta med barnen (som kommer att se Kalle Anka) istället för de vuxna. Men är rätt säker på att det kunde tas som nån slags protest och skapa sura miner :/ Dessutom skulle väl jag då få spendera hela min middag med att be ungarna äta sin mat, sluta bråka etc. etc.

    Finns det nån som kan hjälpa en hormonstinn julfirare som verkligen skulle vilja se Kalle Anka för en gångs skull?

    Kanske det kan finnas nån youtube-spellista med de rätta klippen eller nåt, som jag bara inte hittat än..?

    Eller får jag bara än en gång vackert inse mig själv besegrad och skippa Kalle Anka, och se på ?Kan du vissla Johanna? istället (för den filmen ska minsann alla titta på) som jag avskyr.

    Dagens i-landsproblem, I know!

  • Svar på tråden Se på Kalle Ankas jul i efterhand?
  • Mon 23 Dec 2019 12:01
    #1

    Finns på youtube. Bara sök på "kalle anks jul" så är första träffen en spellista med hela programmet.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Mon 23 Dec 2019 13:47
    #2

    @TS: Om din mamma har en digitalbox med inspelningsfunktion/hårddisk borde det också gå att pausa sändningen så du kan se det lite senare. På min Comhem box kan jag pausa upp till 2 timmar.

    Eller så får du titta på Youtube som Aniiee tipsade om.

    Hoppas du får se Kalle Anka på nåt sätt och att det blir riktigt trevligt! Jag ska absolut titta!

    God Jul!

  • Mon 23 Dec 2019 14:58
    #3
    +1

    Jag hade suttit med ungarna! Kalle är en självklarhet på julafton, även om man är vuxen

  • Sommar­skugga­n
    Mon 23 Dec 2019 15:31
    #4

    Svtplay?

  • Mon 23 Dec 2019 15:55
    #5
    Sommarskuggan skrev 2019-12-23 15:31:31 följande:

    Svtplay?


    Som TS skrev så sparar SVT inte sändningen i Play. Det är endast direktsändning samtidigt som på TVn och det är ju det som TS undrar hur hon ska lösa.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Mon 23 Dec 2019 17:45
    #6
    Aniiee skrev 2019-12-23 15:55:29 följande:
    Som TS skrev så sparar SVT inte sändningen i Play. Det är endast direktsändning samtidigt som på TVn och det är ju det som TS undrar hur hon ska lösa.
    Vad är skälet till att SVT inte sparar Kalle Anka på Play? Allt annat finns där ju (nästan). Är det för att de vill ha höga tittarsiffror på julafton?
  • Mon 23 Dec 2019 21:19
    #7
    Tecum skrev 2019-12-23 17:45:45 följande:
    Vad är skälet till att SVT inte sparar Kalle Anka på Play? Allt annat finns där ju (nästan). Är det för att de vill ha höga tittarsiffror på julafton?
    Nej, det är för att de endast har licens att visa Kalle i direktsändning kl 15 den 24/12. En skitdyr licens dessutom, har jag hört (gissar att licensen ligger på runt miljonen minst. Det är Disney vi snackar om.) 
    I have a growing lack of disgust for you
  • Mon 23 Dec 2019 21:20
    #8
    Tecum skrev 2019-12-23 17:45:45 följande:
    Vad är skälet till att SVT inte sparar Kalle Anka på Play? Allt annat finns där ju (nästan). Är det för att de vill ha höga tittarsiffror på julafton?
    Nästan garanterat att de inte får göra det av rättighetsskäl. Vill de sända det igen på svtplay kostar det säkert en rejäl slant extra.
  • Mon 23 Dec 2019 21:37
    #9

    Se Kalle med ungarna du. Glad Det ska vi göra här hemma.

Svar på tråden Se på Kalle Ankas jul i efterhand?