• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9354 visningar
    424 svar
    424
    9354

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Mon 30 Dec 2019 20:52
    #41

    Plussade igår med andra barnet ????

  • Tue 31 Dec 2019 12:58
    #42

    Jag vill också vara med i en liten Facebook-grupp men missade chansen innan den stängdes. Det är säkert fler som känner samma? Så jag gjorde en egen! Döpte den till Gott nytt 2020. Kör på samma koncept. Blir hemlig när den fyllts.

  • Wed 1 Jan 2020 12:01
    #43

    Hej, grattis alla! 
    Jag plussade igår, slutade med minipiller för ett halvår sedan och började med natural cycles för att förhindra graviditet. Såklart visste vi att det inte är 100% metod men vi tänkte att blir vi gravida så blir vi. 
    Kände mig varm och konstig hela julhelgen. Första graviditeten och känns som jag knappt har någon koll alls, så superkul att kunna följas åt lite! 

  • Wed 1 Jan 2020 12:34
    #44

    Hej!

    Grattis alla!

    Jag plussade för två dagar sedan. Andra försöket. Har en son på 11 månader sedan innan. Det tog ett år innan jag plussade sist så blev lite chockad att det gick så fort denna gång! Men så spännande! Jag har rejäla humörsvängningar och är torr i munnen. Precis som sist. :)

  • Wed 1 Jan 2020 12:35
    #45

    Hej!

    Grattis alla!

    Jag plussade för två dagar sedan. Andra försöket. Har en son på 11 månader sedan innan. Det tog ett år innan jag plussade sist så blev lite chockad att det gick så fort denna gång! Men så spännande! Jag har rejäla humörsvängningar och är torr i munnen. Precis som sist. :)

  • Wed 1 Jan 2020 12:52
    #46

    Hej!

    Jag plussade 28/12 och är beräknad 3 september!

    Jag gick igenom ett missfall för ett par månader sedan så är lite orolig...

  • Wed 1 Jan 2020 12:59
    #47
    TindraVilma skrev 2019-12-29 19:26:30 följande:

    Hej, har precis plussat och vill gärna vara med i en fb-grupp där vi kan följas åt. Gärna en där dem flesta bor i närheten av Bjärred/Lund i Skåne. Ngn som vet? :)


    Grattis!! Jag har startat en grupp på fb som heter Bf augusti 2020-Skåne. Du är välkommen där om du vill:) tänkte byta namn till typ Juli-september eller något! Så kan vi hjälpas åt att samla ihop lite skåningar!
  • Wed 1 Jan 2020 14:57
    #48

    Hej och grattis till alla! :)

    2020 kunde inte börja bättre!

    Jag plussade i söndags och kan knappt tro att det är sant! Min mens har inte kommit igång sedan jag slutade med p-piller i april. Senast jag hade mens var den 20 september så det har varit svårt att veta när ägglossning ska ske och det har känts otroligt frustrerande. Jag kände att något var på g den 17-18/12, tog ägglossningstest som visade positivt! Jag vet att jag blev gravid något av dessa datum. Hur skulle ni räkna ut BF baserat på detta?

    Någon mer som förresten känner av som en kraftig spänning i magen??

  • Wed 1 Jan 2020 17:27
    #49
    jmoon91 skrev 2020-01-01 14:57:09 följande:

    Hej och grattis till alla! :)

    2020 kunde inte börja bättre!

    Jag plussade i söndags och kan knappt tro att det är sant! Min mens har inte kommit igång sedan jag slutade med p-piller i april. Senast jag hade mens var den 20 september så det har varit svårt att veta när ägglossning ska ske och det har känts otroligt frustrerande. Jag kände att något var på g den 17-18/12, tog ägglossningstest som visade positivt! Jag vet att jag blev gravid något av dessa datum. Hur skulle ni räkna ut BF baserat på detta?

    Någon mer som förresten känner av som en kraftig spänning i magen??


    Räkna med sista mens som 14 dagar innan ägglossningen, så borde det stämma ungefär! Grattis! Jag har som lite mensvärk till och från.
  • Wed 1 Jan 2020 18:07
    #50
    ellinor89 skrev 2020-01-01 17:27:50 följande:

    Räkna med sista mens som 14 dagar innan ägglossningen, så borde det stämma ungefär! Grattis! Jag har som lite mensvärk till och från.


    Tack! Då tänkte jag rätt, Bf blir omkring 9/9. Ok! Inga problem med finnar?? Jag har fått så fruktansvärt mycket finnar på hakan och längs käkbenen.
Svar på tråden BF september 2020