• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9091 visningar
    424 svar
    424
    9091

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Sat 4 Jan 2020 12:17
    #61


    Har fått svaga plus från äl+9 redan och lyckligtvis ökar det bara! Fick ett tidigt missfall 3 dagar efter bim i december så nu hoppas jag detta vill stanna hos oss.. Första barnet och bf beräknas vara 14 september :)
  • Sat 4 Jan 2020 12:56
    #62

    Även andra Facebook-gruppen är full och därför dold. Men det lär ju fortsätta ramla in fler här, gör som jag och starta ytterligare en grupp vetja :)

  • Sat 4 Jan 2020 17:46
    #63
    ellinor89 skrev 2020-01-04 12:56:00 följande:

    Även andra Facebook-gruppen är full och därför dold. Men det lär ju fortsätta ramla in fler här, gör som jag och starta ytterligare en grupp vetja :)


    I den första gruppen är vi bara 18 st dock, tror några fallit bort...
  • Sat 4 Jan 2020 19:13
    #64

    Plussade först på BIM+2 den 2/1 samt fick fram ett starkare plus på BIM+3 igår den 3/1. Båda är tagna på eftermiddagen runt 17tiden :) Går på moln av lycka, vaknar upp jättepigg av mig själv tidigt varje morgon samt åt middag tre gånger igårkväll ;) Är beräknad till dem 9/9 enligt preglifeappen. Min fästman är 30 år och jag 29 år. Ser fram emot att följas åt här<3

  • Sat 4 Jan 2020 19:14
    #65
    idajulia skrev 2020-01-04 19:13:10 följande:

    Plussade först på BIM+2 den 2/1 samt fick fram ett starkare plus på BIM+3 igår den 3/1. Båda är tagna på eftermiddagen runt 17tiden :) Går på moln av lycka, vaknar upp jättepigg av mig själv tidigt varje morgon samt åt middag tre gånger igårkväll ;) Är beräknad till den 9/9 enligt preglifeappen. Min fästman är 30 år och jag 29 år. Ser fram emot att följas åt här<3


  • EaL
    Sat 4 Jan 2020 21:21
    #66

    Hej! Jag hoppar in här eftersom jag misstänker om allt går vägen BF september. Plussade igår ! ????

  • Sat 4 Jan 2020 23:02
    #67

    Hej! Jag är ny på familjeliv och har precis plussat för första gången :) Vi har fortfarande inte riktigt tagit in det ännu. Min man och jag har varit tillsammans i 12 år och velat ha barn länge men då jag under flera år var väldigt sjuk och vår ekonomiska situation var allt annat än bra (då jag var utförsäkrad) så har vi inte vågat förrän nu då allt äntligen har stabiliserat sig. Och vi känner oss både förvånade och tacksamma då det visst gick på första försöket :D

    Enligt preglife-appen är jag beräknad 10/9 och ska på mitt första besök hos barnmorskan 22/1.

    Hur mår ni? Jag har väldigt ömma bröst och lite molvärk, samt trötthet och halsbränna. Och det är väl bara en tidsfråga innan illamåendet dyker upp. Jag är också väldigt nervös, speciellt på morgonen då jag kan vakna med ångest. Jag har asperger och problem med psykisk ohälsa och äter Sertralin, som jag tyvärr inte vågar sluta med. Någon annan som äter SSRI?

  • Sat 4 Jan 2020 23:23
    #68

    Hejsan! Jag hoppar in :) jag plussade 29/12 och har lite olika BF enligt olika appar.. men enligt Preglife är BF 2020-09-01. Det är mitt andra barn, första föddes oktober 2017.

    Mår tack och lov inte illa och gjorde det inte förra graviditeten heller så hoppas jag slipper det. Är ju så tidigt ännu, de symptom jag märkt hittills är att magen är lite knas (gasig typ..) vet inte om det beror på grav eller nåt annat. Har också noterat att jag börjat vakna innan klockan ringer varje morgon för att jag är kissnödig. Annars är det inget särskilt. Dricker fortfarande kaffe, kommer ihåg att jag inte klarade av det en period förra graviditeten.

  • Sun 5 Jan 2020 00:35
    #69

    Hej!

    Hoppar också in här, plussade tydligt igår på BIM -4. Bf beräknas till den 15 september.

    Första gången jag är gravid! Jag är 26 och min sambo är 25. Detta ska bli så spännande, hoppas allt går vägen! :)

  • Sun 5 Jan 2020 09:40
    #70

    Ska vi starta en ny grupp kanske på Facebook? :) vore jätteroligt att kunna följas åt.

Svar på tråden BF september 2020