• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9092 visningar
    424 svar
    424
    9092

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Fri 10 Jan 2020 19:24
    +1
    maria96 skrev 2020-01-10 19:11:19 följande:

    Grattis till plusset! :). Jag plussade nydligen, bf 4 september enligt Preglife appen.

    Det känns fortfarande inte på riktigt. Är så himla glad dock! :))

    Någon som hos MVC ännu? Jag ska dit på onsdag, är så nervös inför det. (Första barnet)

    När ska man berätta för familjen? Vill så berätta då min syster också är gravid.

    När tänker ni berätta? :)


    Grattis!

    Jag är i v.6 och berättade för min mamma nästan direkt. Vi har också berättat för våra närmsta vänner idag och ska berätta för mannens föräldrar när som helst. Jag orkar inte dölja mitt mående för dem eftersom jag träffar dem ofta. Ska väl berätta för min övriga familj snart också
  • Fri 10 Jan 2020 19:46
    Myrika skrev 2020-01-10 19:24:46 följande:

    Grattis!

    Jag är i v.6 och berättade för min mamma nästan direkt. Vi har också berättat för våra närmsta vänner idag och ska berätta för mannens föräldrar när som helst. Jag orkar inte dölja mitt mående för dem eftersom jag träffar dem ofta. Ska väl berätta för min övriga familj snart också


    Okej, Jag är också v.6 (5+6) kommer berätta nästa gång jag träffar dem, bor 2 h från familjen. Vill berätta för dem irl och inte via telefon. Men mannens familj får vänta med att veta det! ;)

    Vi har redan berättat för våra 2 närmaste vänner :)

    Men vill ju kunna prata med folk om det, så de är så jobbigt att dölja de.
  • Sat 11 Jan 2020 09:03
    +1

    Blev övertygad igår kväll med digitalt test på kvällsurin (ÄL+12).



    Jag kommer berätta för min lillasyster om någon vecka men avvakta fram till kanske v. 8 innan jag berättar för föräldrarna tänker att jag då berättar för min bästa vän då också

  • Sat 11 Jan 2020 15:56

    Någon mer runt v.4 som knappt känner sig gravid?

    Jag mådde sämre imorse (lite illamående), små känningar i tjejmagen men inget annat... Hade nog en tro att jag skulle känna av mer än vad jag gör. Jag går in i v. 5 på måndag.

  • Sat 11 Jan 2020 18:44
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-11 15:56:53 följande:

    Någon mer runt v.4 som knappt känner sig gravid?

    Jag mådde sämre imorse (lite illamående), små känningar i tjejmagen men inget annat... Hade nog en tro att jag skulle känna av mer än vad jag gör. Jag går in i v. 5 på måndag.


    Jag kände mkt i veckan men nu idag har jag inte känt något knappt. Lite trött och seg men inte mkt mer än så. Går också in i v 5 på måndag!
  • Sat 11 Jan 2020 18:46
    elenoresara skrev 2020-01-11 18:44:07 följande:

    Jag kände mkt i veckan men nu idag har jag inte känt något knappt. Lite trött och seg men inte mkt mer än så. Går också in i v 5 på måndag!


    Men vad kul att följas åt

    Ja men precis, jag kände mycket både i onsdags och torsdags med mycket molvärk. Idag har jag bara haft lite värk vid ena äggstocken, ilning sen inget mer. Var dock seeeg imorse och blir lätt hungrig hela tiden haha
  • Sat 11 Jan 2020 22:55

    Jag har inbokat ett tidigt VUL den 23/1 (eftersom jag tidigare haft mola/druvbörd)

    Den 27/1 ska jag på inskrivningssamtal hos barnmorska.

    Vi ska nog inte berätta förrän vecka 13 (om det går) kanske min bästa vän som få veta bara för att få prata med någon om allt.

  • Sun 12 Jan 2020 10:08

    Hej! 
    Precis plussat, vet inte riktigt när BF blir men troligt någonstans runt 20e sep! Finns det någon facebookgrupp för oss som ska ha barn runt september? Vore kul att vara med i så fall. Glad

  • Sun 12 Jan 2020 10:20

    Hej

    Åh grattis allihop

    Jag vet inte när bim är då jag ej fått tillbaka mensen efter förlossning

    Men hade positivt ÄL-test i fredags och vill såååå gärna ha ett syskon till min snart 1-åring ????

    Förra gången kände jag av molvärk efter 4 dagar och var heelt säker efter 12 dagar, tog test dagen efter och fick bekräftat

  • Sun 12 Jan 2020 11:05

    Kanske en liten udda fråga men fortsätter ni ha sex som vanligt nu när ni plussat? eller är ni rädda/oroliga att något kan hända nu under dessa veckor?

Svar på tråden BF september 2020