• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9090 visningar
    424 svar
    424
    9090

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Sun 12 Jan 2020 12:02

    Hej! Jag är gravid i vecka 6. Bf 11 september. När kontaktade ni mvc??

  • Sun 12 Jan 2020 12:45

    Jag ringde dagen efter jag plussat till MVC!

  • Sun 12 Jan 2020 15:35

    Någon annan som mår pyton? Är i v. 6 nu och illamåendet har slagit till. Har svårt att äta och det enda jag känner någon form sug efter att äta är jättekonstiga grejer som ändras hela tiden. Inga kräkningar än men känns inte som att det är långt bort. Fryser gör jag också, typ frossa och väldigt trött samt att magen har varit lika bråkig som vid mens.

  • Sun 12 Jan 2020 17:36

    Jag har fruktansvärt ont i mina bröst!! Hemskt kan knappt sova.

  • Sun 12 Jan 2020 17:54
    Myrika skrev 2020-01-12 15:35:29 följande:

    Någon annan som mår pyton? Är i v. 6 nu och illamåendet har slagit till. Har svårt att äta och det enda jag känner någon form sug efter att äta är jättekonstiga grejer som ändras hela tiden. Inga kräkningar än men känns inte som att det är långt bort. Fryser gör jag också, typ frossa och väldigt trött samt att magen har varit lika bråkig som vid mens.


    Jag mår inte pyton, men har haft ilningar och nu massa molvärk som känns som mensvärk. Är i v. 4 (3+6) så går in i v.5 imorgon samt lite ömma bröst. Har även känningar av magkatarr + hungrig konstant.
  • Sun 12 Jan 2020 18:01
    Myrika skrev 2020-01-12 15:35:29 följande:

    Någon annan som mår pyton? Är i v. 6 nu och illamåendet har slagit till. Har svårt att äta och det enda jag känner någon form sug efter att äta är jättekonstiga grejer som ändras hela tiden. Inga kräkningar än men känns inte som att det är långt bort. Fryser gör jag också, typ frossa och väldigt trött samt att magen har varit lika bråkig som vid mens.


    Jag går också in i v 6 imorgon och har också som frossa och lite värk i kroppen, vet att jag kände så i början av förra graviditeten också. Har mest känningar i brösten, dom gör sjukt ont & lite molvärk om jag stått upp mycket på dagarna.

    Har bara haft illamående 1 dag än sålänge, då var det kräkvarning fram till kl 15, sen vände det. Fick dricka små klunkar iskallt vatten hela dan för att klara jobbdan men har sen dess skippat mitt kaffe på morgonen & tar en liten kopp te ist, mår mkt bättre sen dess.

    Hoppas det vänder för dig snart!
  • Sun 12 Jan 2020 18:26
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-12 17:54:22 följande:

    Jag mår inte pyton, men har haft ilningar och nu massa molvärk som känns som mensvärk. Är i v. 4 (3+6) så går in i v.5 imorgon samt lite ömma bröst. Har även känningar av magkatarr + hungrig konstant.


    Sol2020 skrev 2020-01-12 18:01:13 följande:

    Jag går också in i v 6 imorgon och har också som frossa och lite värk i kroppen, vet att jag kände så i början av förra graviditeten också. Har mest känningar i brösten, dom gör sjukt ont & lite molvärk om jag stått upp mycket på dagarna.

    Har bara haft illamående 1 dag än sålänge, då var det kräkvarning fram till kl 15, sen vände det. Fick dricka små klunkar iskallt vatten hela dan för att klara jobbdan men har sen dess skippat mitt kaffe på morgonen & tar en liten kopp te ist, mår mkt bättre sen dess.

    Hoppas det vänder för dig snart!


    Jag läste att illamåendet började i v.6 för många och det slog verkligen inte fel här :P Jag har också molvärk och ömma bröst (som har gjort ont sedan ägglossning), även om brösten är mycket bättre nu än i v.4-5 då jag knappt kunde ligga på sidan för att de gjorde så ont. De har också redan blivit lite större. Halsbränna och sura uppstötningar har jag gott om också.

    Jag dricker "femineral gravid och ammande" och drack "femineral kvinna" flera månader innan graviditeten på grund av dåliga järnvärden, men jag ska prova en högre dos av vitamim b6 då det sägs hjälpa mot illamåendet för ca 70%.

    Jag har turen att kunna arbeta hemifrån men om jag mår som jag har gjort idag vet jag inte om det går ändå.

    Både min mamma och syster har haft extremt graviditetsillamående och mamma fick ligga inne med dropp då hon inte fick behålla något och syster kräktes fram tills förlossningen, båda två trots lergigan comp utskrivet. Så jag har inte generna på min sida direkt haha

    Jag hoppas att ni slipper att må alltför dåligt!
  • Sun 12 Jan 2020 18:29
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-12 11:05:05 följande:

    Kanske en liten udda fråga men fortsätter ni ha sex som vanligt nu när ni plussat? eller är ni rädda/oroliga att något kan hända nu under dessa veckor?


    Jag har sex som vanligt så länge det känns bra. Jag är inte orolig, men har heller inga missfall eller blödningar i bagaget
  • Sun 12 Jan 2020 20:46

    Hej, 

    Grattis till alla som plussat! Hoppar gärna in här :) 

    Jag fick reda på inatt att jag är gravid. Strecket kom upp direkt, och superstarkt. Är osäker på hur långt gången jag är då jag har ätit minipiller... Men skulle gissa att jag är runt v 6-7 med tanke på hur starkt mitt test blev. Kan ju vara längre gången också men tror inte det. Detta blir mitt fjärde barn. 


    Jag har inte berättat för sambon än. Jag måste smälta det här lite innan jag gör det. Han vill nämligen inte ha fler barn... Såatte, jag vet inte hur det kommer bli med vårt förhållande när jag berättar detta för honom. Därav att jag väntar lite med att berätta. Jag vill inte göra abort. 


    Hoppas ni andra har partners som gläds med er <3

  • Sun 12 Jan 2020 22:30

    Hej allihopa,

    Här är en till som plussat är i skrivande stund 4+2 (v.5)

    Har ingen aptit alls, frossa, finnar längst käklinjen, ont i magen till och från, gasig mage, rapar ofta. Illamående till och från samt spända bröst.

    Hur mår ni?

    Jag ska ringa till en barnmorska imorgon är tanken då jag inte visste man är tvungen och ringa så fort man plussat om man har haft blodproppar .. jag fick blodproppar i arm och ben 2017.

    Kram på er

Svar på tråden BF september 2020