• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9139 visningar
    424 svar
    424
    9139

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • SoSk82
    Mon 13 Jan 2020 08:50

    Firar in vecka 6+0 med första spyan.

    I mina tre tidigare graviditeter har jag mått illa mer eller mindre fram till vecka 20, hoppas verkligen att jag slipper det.

    Första gången brösten är så här ömma, att ta på och av sig BH:n är rena tortyren. Har även mer växtvärk i magen den här gången.

    Hur mår ni andra?

  • Mon 13 Jan 2020 09:57

    Fler som är i V5 (4+) som har mensvärk/molvärk? Hade ilningar igår men idag känns det mer som mensvärk vilket gör mig lite orolig. Är inte illamående utan har endast ömma bröst samt magkatarrskänsla.

  • SoSk82
    Mon 13 Jan 2020 10:30
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-13 09:57:44 följande:

    Fler som är i V5 (4+) som har mensvärk/molvärk? Hade ilningar igår men idag känns det mer som mensvärk vilket gör mig lite orolig. Är inte illamående utan har endast ömma bröst samt magkatarrskänsla.


    Klev in i vecka 7 idag, men har haft ganska kraftig "mensvärk" ända sedan ägglossning. Om jag går/står så är det rätt lugnt, men så fort jag sätter mig eller lägger mig så kommer det. Ibland känns det nästan som att jag skulle ha sammandragningar.
  • Mon 13 Jan 2020 15:21
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-13 09:57:44 följande:

    Fler som är i V5 (4+) som har mensvärk/molvärk? Hade ilningar igår men idag känns det mer som mensvärk vilket gör mig lite orolig. Är inte illamående utan har endast ömma bröst samt magkatarrskänsla.


    Gick in i v 5 idag och igår gud vilken molvärk jag hade och ont i ryggen?? . Idag känner jag mig trött och även molvärk, ömma bröst, lite illamående på morgonen men inte att jag behöver kräkas.
  • Mon 13 Jan 2020 15:34

    jag känner igen mig själv i er ovan som skrivit ang molvärk osv.

    Ringde till barnmorskan idag fick tid för ultraljud/läkarbesök redan på måndag 20/1 pga jag haft blodpropp tidigare. Finns det fler som haft blodpropp & vet vad som händer samt hur man går tillväga ?

    Vilket län är ni inskrivna på? Själv bor jag i Helsingborg Kram på er

  • Mon 13 Jan 2020 16:01
    elenoresara skrev 2020-01-13 15:21:23 följande:

    Gick in i v 5 idag och igår gud vilken molvärk jag hade och ont i ryggen?? . Idag känner jag mig trött och även molvärk, ömma bröst, lite illamående på morgonen men inte att jag behöver kräkas.


    Ja alltså herregud vad det slog till idag... har haft riktigt ont idag under någon timme och blev såklart orolig för mf. Jag brukar nämligen inte ha mensvärk så pass mycket så nu när det slog till så blev jag rädd. Men det har gett med sig en del nu kul att vi är i exakt lika v och dag
  • Mon 13 Jan 2020 16:01
    elenoresara skrev 2020-01-13 15:21:23 följande:

    Gick in i v 5 idag och igår gud vilken molvärk jag hade och ont i ryggen?? . Idag känner jag mig trött och även molvärk, ömma bröst, lite illamående på morgonen men inte att jag behöver kräkas.


    Ja alltså herregud vad det slog till idag... har haft riktigt ont idag under någon timme och blev såklart orolig för mf. Jag brukar nämligen inte ha mensvärk så pass mycket så nu när det slog till så blev jag rädd. Men det har gett med sig en del nu kul att vi är i exakt lika v och dag
  • Mon 13 Jan 2020 16:02
    SoSk82 skrev 2020-01-13 10:30:54 följande:

    Klev in i vecka 7 idag, men har haft ganska kraftig "mensvärk" ända sedan ägglossning. Om jag går/står så är det rätt lugnt, men så fort jag sätter mig eller lägger mig så kommer det. Ibland känns det nästan som att jag skulle ha sammandragningar.


    Åh okej! Ja för mig har deg verkligen krampat som stark mensvärk och jag som aldrig har så svår mensvärk blir ju livrädd. Men satte mig på toaletten på jobbet och bara pustade ut och nu har det avtagit.
  • Mon 13 Jan 2020 16:18

    Hej!

    Jag behöver gravida vänner! 37 åring som är gravid i vecka 5+3. Ska till mödravården på fredag. Så spänd!

    Hur mår ni? Jag mår inte illa än, brösten är så spända, det molar lite i magen, vilket skrämmer mig.

  • Mon 13 Jan 2020 17:46
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-13 16:01:04 följande:

    Ja alltså herregud vad det slog till idag... har haft riktigt ont idag under någon timme och blev såklart orolig för mf. Jag brukar nämligen inte ha mensvärk så pass mycket så nu när det slog till så blev jag rädd. Men det har gett med sig en del nu kul att vi är i exakt lika v och dag


    Åh förstår, är lite nojig med när de kommer stark mensvärk /molvärk. Man blir rädd att något är fel..

    Ja verkligen, kul att följas åt. Är de första barnet eller har du barn sen tidigare?
Svar på tråden BF september 2020