• Längtanefterenfamilj

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Önskarbebis2020
    elenoresara skrev 2020-01-13 17:46:31 följande:

    Åh förstår, är lite nojig med när de kommer stark mensvärk /molvärk. Man blir rädd att något är fel..

    Ja verkligen, kul att följas åt. Är de första barnet eller har du barn sen tidigare?


    Ja men precis! Dock tror jag att det är mina tarmar som spökar också så jag försöker tänka så hehe.

    Det är första barnet hur är det för dig?
  • vestliii

    Hej!

    Plussade imorse, och undrar om det finns någon Facebook grupp för oss med bf September 2020?

    Hade gärna varit med där!

  • Saris123

    Hej och grattis till plusset! Det finns info om Facebook-gruppen lite längre upp i tråden, tror inte vi har stängt den ännu.

  • S9191

    Hej!

    Känns som jag inte har så mycket symptom v.5 (4+5). Hade ganska kraftig mensvärk och kunde mig svullen för några dagar sen. Nu mår jag bara bra, liiite molvärk kanske, och liiiite ömma bröst. Bör man vara nojig?

  • Anni K
    Dashess skrev 2020-01-13 16:18:18 följande:

    Hej!

    Jag behöver gravida vänner! 37 åring som är gravid i vecka 5+3. Ska till mödravården på fredag. Så spänd!

    Hur mår ni? Jag mår inte illa än, brösten är så spända, det molar lite i magen, vilket skrämmer mig.


    Hej!

    Vad kul! Är det första gången? För mig är det första (är 39). Känns overkligt fortfarande. Jag ska på VUL på tisdag den 21:a. Jag mår inte heller illa (än), men har känsliga och spända bröst och är trött och ibland yr. Har varit rätt frusen också. Många verkar ju ha molvärk så jag tror inte det är något att vara orolig för.
  • elenoresara
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-13 17:49:10 följande:

    Ja men precis! Dock tror jag att det är mina tarmar som spökar också så jag försöker tänka så hehe.

    Det är första barnet hur är det för dig?


    Spännande. Här tror jag att jag hade räknat fel (är nog i v 4+4) nya veckor på fredagar inte måndag. Annars stämmer de inte alls haha.

    Tycker inte jag känner så mkt idag. Molvärk till och från och öm lite här och där. Undrar när illamåendet kommer?? Haha. Jag hoppas jag slipper må illa asså!

    De är första barnet för mig med.
  • vestliii
    Saris123 skrev 2020-01-14 08:07:47 följande:

    Hej och grattis till plusset! Det finns info om Facebook-gruppen lite längre upp i tråden, tror inte vi har stängt den ännu.


    Den verkar stängd då jag ej hittar den på Facebook
  • Mint
    Anni K skrev 2020-01-14 11:28:31 följande:

    Hej!

    Vad kul! Är det första gången? För mig är det första (är 39). Känns overkligt fortfarande. Jag ska på VUL på tisdag den 21:a. Jag mår inte heller illa (än), men har känsliga och spända bröst och är trött och ibland yr. Har varit rätt frusen också. Många verkar ju ha molvärk så jag tror inte det är något att vara orolig för.


    Kul med några fler lite ?äldre? förstagångsmammor! Jag har typ spänningar i ljumskarna och så är min aptit påverkad, brukar kunna äta hur mycket som helst men nu har ut plötsligt blivit liten i maten. Det kanske är ett förstadium till illamåendet. Märkte på joggingturen i lördags att brösten var ordentligt ömma.
  • Önskarbebis2020
    elenoresara skrev 2020-01-14 11:45:32 följande:

    Spännande. Här tror jag att jag hade räknat fel (är nog i v 4+4) nya veckor på fredagar inte måndag. Annars stämmer de inte alls haha.

    Tycker inte jag känner så mkt idag. Molvärk till och från och öm lite här och där. Undrar när illamåendet kommer?? Haha. Jag hoppas jag slipper må illa asså!

    De är första barnet för mig med.


    Men vad kul! Jag tror att jag räknat relativt rätt men vem vet haha

    Jag har lite molvärk idag samt fått mer ömma bröst. Tog ett clear blu imorse (ett sånt som visar plus) och nu är teststrecket starkare än kontrollstrecket så jag tror och hoppas att hcg stiger som det ska.

    Jag har lite ont i huvudet till och från också och som hungerkänsla i magen haha. Men är tacksam att jag mår så pass bra fortfarande. Har ni berättat för några ännu?
  • Mint
    vestliii skrev 2020-01-14 07:06:07 följande:

    Hej!

    Plussade imorse, och undrar om det finns någon Facebook grupp för oss med bf September 2020?

    Hade gärna varit med där!


    Det finns en som heter ?Bf september 2020? och sen en hjärt-emoji.

    Hur är det, kan man vara med i en grupp på Fb utan att ens kontakter där ser det?
Svar på tråden BF september 2020