• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9337 visningar
    424 svar
    424
    9337

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Thu 16 Jan 2020 14:42
    +1

    Är det inte underbart när sidan låser sig och man trycker på "skicka" knappen flera gånger och det skickas varje gång!!?? hahaha sorry hörrni! Obestämd

  • Thu 16 Jan 2020 17:59
    Mezzy skrev 2020-01-16 14:40:03 följande:
    Jag är nog mer nojjig denna graviditet än vad jag var förra haha! Men inte över att jag inte har så många symtom då jag inte hade några förra heller utan över nu vet man mer om allt som kan hända. Men försöker att slappna av och bara ta det lugnt :)

    Mina appar säger också olika fast bara på en dag. Konstigt det där! :) Jag går in i v 6 på lördag och hoppas inte på nå mer symtom haha
    Hehe, har hänt mig också att jag skickat 500 meddelanden.. 

    Fick som en ljusrosa flytning idag och som mensvärk och ont vid ryggslutet. Antar att min nojighet hade sin rätt...
  • Thu 16 Jan 2020 18:27
    S9191 skrev 2020-01-16 17:59:14 följande:

    Hehe, har hänt mig också att jag skickat 500 meddelanden.. 

    Fick som en ljusrosa flytning idag och som mensvärk och ont vid ryggslutet. Antar att min nojighet hade sin rätt...


    Vill bara peppa dig i att vissa får rosa flytningar så här i början på grund av att livmodern kan blöda lite samt av en massa andra orsaker men där det faktiskt inte är farligt eller leder till något annat. Jag håller tummarna att allt går bra för dig! <3
  • Thu 16 Jan 2020 20:46
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-16 18:27:51 följande:

    Vill bara peppa dig i att vissa får rosa flytningar så här i början på grund av att livmodern kan blöda lite samt av en massa andra orsaker men där det faktiskt inte är farligt eller leder till något annat. Jag håller tummarna att allt går bra för dig! <3


    Jag skrev samma här för någon v sen, fick ljusbruna /ljusrosa flytningar som höll på i ca 3 dar, hade även molvärk mm, var helt säker på att det var kört men sen slutade det efter ca 3 kanske 4 dagar. Tror det är en Nidblödning som sker under dom första v.

    Håller tummarna för dig!
  • Thu 16 Jan 2020 21:00

    Hej tjejer!

    Jag tycker det är svårt att hitta i tråden ibland.

    Jag hoppas allt är bra med er alla. Imorgon ska jag till barnmorskan för inskrivning. Går in i V.7 imorgon. Är trött, kissar ofta, öm i brösten (fast det var värre fram till igår). Hade lite mensvärk igår. Men fick mycket kraftigare mensvärk nu ikväll. Så nu sitter jag här och nojjar. Varje toalettbesök är en vädjan om att inte finna blod på pappret... Finns det fler med rejäl ?mensvärk??

  • Thu 16 Jan 2020 21:49

    Åh idag har ett dovt illamående funnits under hela dagen! Bröstvårtorna ömmar fortfarande. Jag är i vecka 7 (6+1) idag.

  • SoSk82
    Fri 17 Jan 2020 08:44
    Dashess skrev 2020-01-16 21:00:08 följande:

    Hej tjejer!

    Jag tycker det är svårt att hitta i tråden ibland.

    Jag hoppas allt är bra med er alla. Imorgon ska jag till barnmorskan för inskrivning. Går in i V.7 imorgon. Är trött, kissar ofta, öm i brösten (fast det var värre fram till igår). Hade lite mensvärk igår. Men fick mycket kraftigare mensvärk nu ikväll. Så nu sitter jag här och nojjar. Varje toalettbesök är en vädjan om att inte finna blod på pappret... Finns det fler med rejäl ?mensvärk??


    Hej!

    Vecka 6+4 idag. Har haft extrem molvärk sedan ägglossning. Även de andra symptomen (illamående, ont i brösten, trött och kissnödig) är sju resor värre den här gången, för att inte tala om oron!

    Väntar fjärde barnet och har även gjort två aborter i ung ålder, så det är ju min sjätte graviditet och jag tror kroppen vet vad den ska göra nu. Ser även ut som att jag skulle vara i minst vecka 16 redan, jättesvullen!
  • SoSk82
    Fri 17 Jan 2020 08:55
    Janniiique skrev 2020-01-16 21:49:43 följande:

    Åh idag har ett dovt illamående funnits under hela dagen! Bröstvårtorna ömmar fortfarande. Jag är i vecka 7 (6+1) idag.


    Jag mår illa heeeela tiden, känns som jag ska kräkas om jag inte äter något varannan, var tredje timme. Skitjobbigt. Har mått illa i alla graviditeter, värst i första där jag kräktes konstant dygnet runt från vecka 5 till vecka 20.
  • Fri 17 Jan 2020 10:42
    Sol2020 skrev 2020-01-16 20:46:31 följande:
    Jag skrev samma här för någon v sen, fick ljusbruna /ljusrosa flytningar som höll på i ca 3 dar, hade även molvärk mm, var helt säker på att det var kört men sen slutade det efter ca 3 kanske 4 dagar. Tror det är en Nidblödning som sker under dom första v.

    Håller tummarna för dig!

     


    Brukar inte nidblödning ske när ägget fäster? Har inte blött något mer nu så hoppas...Bokade om mitt tidiga ultraljud till 28/1 då får man vet iallafall. 

  • Fri 17 Jan 2020 11:07
    S9191 skrev 2020-01-17 10:42:31 följande:

     

    Brukar inte nidblödning ske när ägget fäster? Har inte blött något mer nu så hoppas...Bokade om mitt tidiga ultraljud till 28/1 då får man vet iallafall. 


    Åh vad glad jag blir att höra det! Jag trodde också att jag fick liten rosa flytning Igår eftermiddag men det var jag som torkat för hårt med sandpappret (toalettpappret) på jobbet och fått ett litet sår. Hur mår du annars? Jag hade en del känningar i äggstockarna igår och fick ilningar i magen, sen är mina bröstvårtor ömma som tusan. Tog ett digitalt igår som visade 2-3 så det stämmer ju. Ska kanske ta ett nästa vecka också för att se om det slagit över till 3+
Svar på tråden BF september 2020