• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9071 visningar
    424 svar
    424
    9071

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Fri 24 Jan 2020 13:18

    Någon av er som fortsätter testa? Veckoindikator för mig har stått still nu i precis 1 vecka. Morgonens visade 2-3 fortfarande fast strecken nästan nästan är lika starka och gravtesten är starkare. Kanske bara jag som fäster vid såna här dumma saker... rädd om det lilla.

    (Ja jag bröt upp testet), bifogar bild:



    Som ni ser så har det ökat på 2 dagar. Mina test är alltid starkast vid 09-10 på morgonen.

    Så även om jag är på 5+3 - 5+5 (lite oklart ändå då jag hade oregelbunden mens och äl kom tidigare) så bör den ha slagit om. MEN får intala mig att allt ändå är bra då testen stegrar!

  • Fri 24 Jan 2020 14:03
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-24 13:18:24 följande:

    Någon av er som fortsätter testa? Veckoindikator för mig har stått still nu i precis 1 vecka. Morgonens visade 2-3 fortfarande fast strecken nästan nästan är lika starka och gravtesten är starkare. Kanske bara jag som fäster vid såna här dumma saker... rädd om det lilla.

    (Ja jag bröt upp testet), bifogar bild:

    Som ni ser så har det ökat på 2 dagar. Mina test är alltid starkast vid 09-10 på morgonen.

    Så även om jag är på 5+3 - 5+5 (lite oklart ändå då jag hade oregelbunden mens och äl kom tidigare) så bör den ha slagit om. MEN får intala mig att allt ändå är bra då testen stegrar!


    Jag tycker inte att du ska vara orolig för det krävs mkt hög hcg i urinet för att det ska visa 3+ till skillnad fr 2-3. Jag läste på clearblues hemsida att hcg nivå gränsen för 2-3 är ca 150 och 3+ över 2300 nåt sånt så det är ganska stor skillnad.
  • Fri 24 Jan 2020 14:53
    emmne91 skrev 2020-01-24 06:22:49 följande:
    Jag har redan gått upp 1,5 kg och äter 1800 kcal om dagen plus tränat cross fit 4 ggr i veckan. Vilket inte borde resultera i viktökning, men barnmorskan sa till mig att mycket är hormonellt vid en graviditet och man kan inte göra så mycket åt det.

    Jag tänker på en person som har högt bmi från början får gå upp 7-11 kg vilket är mindre än vad en graviditet ens väger med bebis o moderkaka m.m. Der innebär ju att dom i princip ska gå ner i vikt under en graviditet.

    Tycker det är bra att dom informerar om hälsa o kost vad som är bra. Men att ange hur många kilon som är ok att gå upp känns inte rimligt för mig. Dom flesta i min närhet har gått upp mer än vad rekommendationen har sagt och tycker det är ångestladdat.
    Det jag fick höra sist jag var gravid var att en graviditet väger mellan 8-13 kg så det är normalt att gå upp. 

    Tror inte de menar att målet för de med högt bmi är att försöka gå ner i vikt utan kanske tänka mer på vad man stoppar i sig för att minska riskerna att gå upp ännu mer. 

    Jag förstår och tycker det är bra att de informerar om detta då det innebär så stora risker om man går upp väldigt mycket under graviditeten. Både för sig själv och barnet. Speciellt om man redan innan har högt bmi. 
  • Fri 24 Jan 2020 19:31

    Igår fick jag se ett fint litet hjärta som pickade - ny BF den 9/9 ????

  • Sat 25 Jan 2020 04:42

    Finns det någon tråd på FB för bf Sept 2020 (är ju lite mer användarvänligt)?

  • Sat 25 Jan 2020 09:02

    Hej!

    Första gången jag skriver här men väntar min andra den 2/9. Var på ul igår då jag haft problem tidigare med fördröjda missfall men allt såg bra ut!

    Mår fruktansvärt illa denhär graviditeten men äter postafen och kan iaf leva lite då!

  • Sat 25 Jan 2020 09:54
    Asparaghus skrev 2020-01-25 04:42:02 följande:

    Finns det någon tråd på FB för bf Sept 2020 (är ju lite mer användarvänligt)?


    Jag tror det finns ett flertal. Jag vågar inte hoppa in i någon än dock. Men jag förstår dig angående användarvänligheten hehe.

    Scrolla bakåt i den här tråden för att hitta namnet. Troligen BF september 2020 med ett hjärta bakom om jag minns rätt.
  • Sat 25 Jan 2020 09:57

    Jag är i vecka 7+1 och mår oroväckande bra. Jag är öm i brösten, lite trött med en uppblåst mage. Men jag mår inte illa och det gjorde jag med tjejerna så nu går jag och nojjar över att jag mår FÖR bra. Jag vet. Jag ska inte klaga och njuta medan de håller i sig. Men för lite symptom får mig att tro att ?nä, men jag är kanske inte gravid ändå??

    Hur mår ni andra?

  • Sat 25 Jan 2020 10:11

    Är i v 7,6+3 och har varit på hälsosamtal samt fått postafen utskrivet mot min illamående. De är det värsta just nu, även lite trött. Kräktes även igår. Hoppas att postafen ska hjälpa. Ultraljud på torsdag så är lite nervös. Då får vi se så det ser bra ut. Hur gör ni som mår illa? Har nån något tips?

  • Sat 25 Jan 2020 11:03
    elenoresara skrev 2020-01-25 10:11:00 följande:

    Är i v 7,6+3 och har varit på hälsosamtal samt fått postafen utskrivet mot min illamående. De är det värsta just nu, även lite trött. Kräktes även igår. Hoppas att postafen ska hjälpa. Ultraljud på torsdag så är lite nervös. Då får vi se så det ser bra ut. Hur gör ni som mår illa? Har nån något tips?


    Jag har tidigare graviditeter ätit omeprazol för min magmun blir påverkad. Mår illa konstant o kräks varje dag och när jag äter blir illamåendet värre. Blir som en ond cirkel av allt. Postafen har inte hjälpt mig. Första graviditeten tänkte jag hela tiden att det är så man ska må första tiden och höll ut till v 17. Träffade då en läkare som konstaterade att det är magmunnen som är problemet. Andra graviditeten började jag äta så fort jag hade kräkts första gången och det hjälpte mig då också. Är idag i v 5+5 och känner att illamåendet blir värre för varje dag så tror jag snart ska börja äta innan jag börjar kräkas för att slippa det. Det är ju en mardröm.
Svar på tråden BF september 2020