• Wed 25 Dec 2019 11:30
    9004 visningar
    424 svar
    424
    9004

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Sat 25 Jan 2020 11:44

    Usch, jag lider med er som mår illa!

    Jag hade alltid ett paket med mariekex sidan om sängen så jag kunde börja knapra så fort jag vaknade under mina andra graviditeter. Ingefära ska tydligen vara bra mot illamående också.

    Jag glömde lägga till att det molar i magen, sticker i sidorna emellanåt. Finns det någon tes som säger att illamående ena graviditeten men inte med andra kan bero på annat kön?

  • Sat 25 Jan 2020 16:30
    Dashess skrev 2020-01-25 11:44:48 följande:

    Usch, jag lider med er som mår illa!

    Jag hade alltid ett paket med mariekex sidan om sängen så jag kunde börja knapra så fort jag vaknade under mina andra graviditeter. Ingefära ska tydligen vara bra mot illamående också.

    Jag glömde lägga till att det molar i magen, sticker i sidorna emellanåt. Finns det någon tes som säger att illamående ena graviditeten men inte med andra kan bero på annat kön?


    Tack för tips! Det hjälpte lite med medicinen idag iaf, dock blev jag himla trött.
  • Sat 25 Jan 2020 20:09
    +1

    Det här är, som många andra här, min första graviditet så kan ju inte sånt här med ul osv, och jag har förstått att om allt verkar bra så får man första ultraljudet runt v 13 eller till och med senare ?

    Finns det ingen möjlighet att man får se pyret innan?

  • Sat 25 Jan 2020 20:11
    Tjoppa12 skrev 2020-01-25 20:09:44 följande:

    Det här är, som många andra här, min första graviditet så kan ju inte sånt här med ul osv, och jag har förstått att om allt verkar bra så får man första ultraljudet runt v 13 eller till och med senare ?

    Finns det ingen möjlighet att man får se pyret innan?


    Vi bokar privat i Sthlm där kan man göra från v 6+0, oftast dock i 8+0 och uppåt. Kostar en del men vi tycker att det är värt tänker att det förmodligen finns i de större städerna!
  • Sat 25 Jan 2020 20:18
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-25 20:11:56 följande:

    Vi bokar privat i Sthlm där kan man göra från v 6+0, oftast dock i 8+0 och uppåt. Kostar en del men vi tycker att det är värt tänker att det förmodligen finns i de större städerna!


    Okej, och då måste du inte vara inskriven där eller så? Och inte ha nån mer anledning än att du vill se ? Får kolla om det kanske finns nåt sånt här uppe (:
  • Sat 25 Jan 2020 20:46
    Tjoppa12 skrev 2020-01-25 20:18:02 följande:

    Okej, och då måste du inte vara inskriven där eller så? Och inte ha nån mer anledning än att du vill se ? Får kolla om det kanske finns nåt sånt här uppe (:


    Nej precis bor i en helt annan stad och bokar man privat så behövs oftast ingen anledning
  • Sun 26 Jan 2020 19:15
    +1

    Hej allihopa! Plussade idag, enligt app är bf datum 20 september. Har under hösten fått 1 missfall och 1 kemisk graviditet och nu gravid igen, allting utan mens emellan haha.. hoppas så att jag får behålla det här lilla pyret nu.

  • Sun 26 Jan 2020 20:53

    Hej allihopa! Jag plussade 17/1 och gick in i vecka 6 igår. Det var vårt första försök till att bli gravida och det fäste direkt, var duktigt chockade både jag och min sambo när vi såg plusset :) Beräknad BF är 25/9 och det är första gången jag är gravid. Jag är 28 och sambon 26 år och vi är hemmahörande i Skaraborg.

    Har haft stickande/molande värk i nedre del av magen under veckan som varit. Har även upplevt illamående efter lunch och middag men det har lugnade ner sig nu under helgen. Däremot är jag supertrött och känner mig låg och rastlös i kroppen från och till haha????.

    Jag sökte på nämnd FB-grupp "BF september 2020<3" men hittade tyvärr inte den :/ någon som har startat någon ny? :)

    Grattis till oss alla! :D

  • Sun 26 Jan 2020 21:46

    Grattis till plussen och välkomna in!

    När ultraljuden görs är varierande beroende på var i landet du bor. Jag ska på läkarbesök på fredag och går då in i vecka 9, tydligen gör de ett ultraljud då samt ett test för att se sannolikheten för att få barn med kromosomförändringar.

    Bra tycker jag. Utifrån det resultatet får jag ta ställning till om jag behöver ta fostervattensprov eller ej.

  • Sun 26 Jan 2020 21:48

    Grattis till plussen och välkomna in!

    När ultraljuden görs är varierande beroende på var i landet du bor. Jag ska på läkarbesök på fredag och går då in i vecka 9, tydligen gör de ett ultraljud då samt ett test för att se sannolikheten för att få barn med kromosomförändringar.

    Bra tycker jag. Utifrån det resultatet får jag ta ställning till om jag behöver ta fostervattensprov eller ej.

Svar på tråden BF september 2020