• Längtanefterenfamilj

    BF september 2020

    Hej!! Hittade ingen tråd än med bf2020. Har ni precis plussat och väntar en liten bebis i september så vore det kul om vi kunde följas här :) jag plussade förra veckan och är gravid för andra gången (fått ett tidigare missfall), så hoppas detta går vägen nu.

  • Svar på tråden BF september 2020
  • Sol2020
    saramanda skrev 2020-03-14 14:36:13 följande:

    Hej! För oss med BF i september finns en nystartad grupp som heter ?Gravida med BF september 2020?. Alla är välkomna!


    Är gruppen hemlig? el syns det om man går med?
  • Mint

    Hur är det med mvc-besök nuförtiden, får partnern följa med? Sist vi var där för en och en halv månad sedan fick han ju det. Hade RUL i veckan på ett sjukhus i en annan stad och där fick han inte komma in.

  • hannis12345

    Heej!

    Hur går det för er här inne?

    Har ni varit på kub/ RUL än?

    Har ni fått nytt BF än när ni utgått från er sista mens första dag?

  • Mint
    hannis12345 skrev 2020-05-04 13:25:25 följande:

    Heej!

    Hur går det för er här inne?

    Har ni varit på kub/ RUL än?

    Har ni fått nytt BF än när ni utgått från er sista mens första dag?


    Har varit på kub och RUL

    Datumet flyttades tre dagar på kub men fick ligga kvar efter RUL. Allt gick bra, bebisen växer som den ska vilket är en stor lättnad! Jag har förresten fortfarande inte behövt skaffa nya kläder :-O
  • hannis12345

    Åh vad skönt!

    Vet du vad det är ännu? Har ni kollat kön?

    Har oxå vart på kub o RUL men dom har aldrig sagt något om annat datum än det jag räknat ut från min sista mens första dag ) 23 nov) så antar jag ligger kvar?

    Men min mens har varit extremt oregelbunden så vet inte om man kan utgå från den, men det verkar ju barnmorskan göra då

    Dom ibte ändrat något datum!

    När har du bf?

    När plussade du?


    Mint skrev 2020-05-04 13:59:55 följande:

    Har varit på kub och RUL

    Datumet flyttades tre dagar på kub men fick ligga kvar efter RUL. Allt gick bra, bebisen växer som den ska vilket är en stor lättnad! Jag har förresten fortfarande inte behövt skaffa nya kläder :-O


  • Mint
    hannis12345 skrev 2020-05-04 14:34:57 följande:

    Åh vad skönt!

    Vet du vad det är ännu? Har ni kollat kön?

    Har oxå vart på kub o RUL men dom har aldrig sagt något om annat datum än det jag räknat ut från min sista mens första dag ) 23 nov) så antar jag ligger kvar?

    Men min mens har varit extremt oregelbunden så vet inte om man kan utgå från den, men det verkar ju barnmorskan göra då

    Dom ibte ändrat något datum!

    När har du bf?

    När plussade du?


    Barnmorskan trodde det var en flicka.

    Har de inte sagt något datum så stämmer nog det första du hade. De tar ju alla möjliga mått för att räkna ut hur långt gången graviditeten är så hade måtten sagt något annat hade du fått veta det.

    Jag hade sista mensen i mitten av december och plussade några dagar efter uteblivna mensen i mitten av januari.
  • Snurranfian
    hannis12345 skrev 2020-05-04 13:25:25 följande:

    Heej!

    Hur går det för er här inne?

    Har ni varit på kub/ RUL än?

    Har ni fått nytt BF än när ni utgått från er sista mens första dag?


    Jag va på KUB och blev flyttad bakåt 2 dagar. Enligt sista mens BF 17 sep och enligt KUB 19 sep.

    På RUL mätte de ju alla möjliga mått och jag va då enligt KUB i 18+1. De lägsta måttet de fick va 18+3 och högsta 18+6. Ändå ändrade de mig inte. Tycker det är skumt. Samtidigt så hon att man inte ska gå över så mkt när man är 41. Men det gör jag ju automatiskt om jag inte dateras om. Oh well..är väl inte hela världen med några dagar....
  • Omermammashjerta
    hannis12345 skrev 2020-05-04 13:25:25 följande:

    Heej!

    Hur går det för er här inne?

    Har ni varit på kub/ RUL än?

    Har ni fått nytt BF än när ni utgått från er sista mens första dag?


    Hej , jag blev flyttad BF från 25september till den 18 september , vilket stämmer med min mens.

    RUL & kub såg bra ut har 3 pojkar 1 på snart 7 år och våra tvillingar blir snart 5 , och väntar nu ännu en pojke dock var hon inte säker men jag tror ju det är lite svårt och se fel när man ser en snopp hehe . Hur går det för dig? Hur känner du dig? Hur mår du?
  • hannis12345

    Aha, skönt o bli flyttad tidigare! Fick du BF 25 sep från ultraljud först?

    Å grabb ligan ;)

    Jag har en dotter på 4 sedan innan men detta blir min sambos första barn!

    Alltså jag mår så bra, känner absolut inte av någonting ( förutom att jag säkert gått upp 5-6 kilo)?????????????

Svar på tråden BF september 2020