• Andrea­s90
    Thu 26 Dec 2019 02:07
    4283 visningar
    12 svar
    12
    4283

    Födelsedagspresent till dejt

    Har träffat en tjej sen början av december, men hon fyller år 1 Januari och jag vet inte vad jag ska köpa till henne som födelsedagspresent ( fyller 27 år). Har tänkt på kanske nå sexiga underkläder eller pyjamas. Men är det för tidigt för det?

    Hur skulle ni tjejer tänka? ????

  • Svar på tråden Födelsedagspresent till dejt
  • Prakti­sk58
    Thu 26 Dec 2019 02:21
    #1

    Blommor, vin, chokolade. Inte att du ska se henne sexig.

  • Sommar­skugga­n
    Thu 26 Dec 2019 02:51
    #2

    Nej, inte sexiga underkläder! Det är mer en present för dig, inte för henne. Köp något romantiskt eller något som visar att du har lyssnat på henne. Vad är hon intresserad av?

  • Andrea­s90
    Thu 26 Dec 2019 02:59
    #3

    Sant, ska satsa på en mer romantisk present istället. :)

    Känner inte henne superbra än så länge, men hon är äventyrlig, en aktiv person. Gillar träning, klättring, cykling, skidor bl.a.

  • Andrea­s90
    Thu 26 Dec 2019 03:00
    #4

    Sant, ska satsa på en mer romantisk present istället. :)

    Känner inte henne superbra än så länge, men hon är äventyrlig, en aktiv person. Gillar träning, klättring, cykling, skidor bl.a.

  • Thu 26 Dec 2019 03:58
    #5

    Eftersom ni inte dejtat så länge så kan det uppfattas som om du är för på om du ger något stort. Blommor, choklad, vin etc är bra.

  • Thu 26 Dec 2019 05:32
    #6

    Jag började dejta tjejen som numera är min fru ca 2 veckor innan jag fyllde år och min present blev en helkväll tillsammans med henne med bio och restaurangbesök där jag fick välja film och restaurang.

    Nu är ju inte den presenten anledningen till att jag gifte mig med henne men jag tyckte det var en riktigt bra present ändå.

  • Thu 26 Dec 2019 06:58
    #7

    Ni har ju knappt lärt känna varandra! Hade jag varit hon hade jag nog bara velat ha blommor och kanske käka middag ute för att lära känna varandra mer. Inga andra fysiska gåvor.. Det är för tidigt tycker jag!

  • Thu 26 Dec 2019 08:50
    #8

    Jag fyllde år tre veckor efter första dejten och jag fick ett fint ritblock och en kalligrafipenna då han snappat upp att jag gärna ritar/tecknar.

    Det var en bra present. Lagom neutral men ändå personlig.

  • Thu 26 Dec 2019 11:55
    #9

    Bjud ut henne på nån film och middag, hon väljer film och restaurang

  • Fillib­om
    Thu 26 Dec 2019 12:07
    #10
    +1

    Planera en trevlig halvdag/kväll efter hennes intressen. Är du också en aktiv träningsmänniska? Planera då in något aktivt som passar, kanske packa en picknickkorg (den här årstiden varm dryck, smörgåsar och kanske korvgrillning) och ta med henne på en lång vandringstur i någon härlig natur. Kanske boka in er på inomhusklättring med åtföljande middag? Är du själv inte lika sportig funkar alltid bowling eller biljard (bowling hall eller biljardcafe) och påföljande middag.

    Planera in något som ni kan göra tillsammans det blir roligt och ett fint minne.

    Men undvik simhallen eller spa där man får visa sig väldigt lättklädd eftersom ni inte träffats så länge.

  • Thu 26 Dec 2019 13:09
    #11

    Någon kul aktivitet hade jag röstat på. Kanske ett escape room? "Murder mystery"-middag? Spökvandring?

  • Andrea­s90
    Fri 27 Dec 2019 02:00
    #12

    Tack fillibom! Det var bra tips :) är aktiv själv så finns en del att göra :) klättring vore en kul grej faktiskt! men vi har sett varandra nakna så spa skulle funka oxå :) tack för tips alla!

Svar på tråden Födelsedagspresent till dejt