• Anonym (längt­an)
    Sat 28 Dec 2019 15:08
    1812 visningar
    41 svar
    41
    1812

    Ägglossning efter MA

    När fick ni ägglossning igen efter MA? Fick ett i V.9 men tvillingarna slutade växa i V.7. Skrapades efter misslyckad tablett behanding då rätt mycket rester fanns kvar.

    Slutade blöda helt den 19/12 och började ha sex igen dagen efter.

    När kan jag räkna med ägglossning? Har en cykel på ca 32 dagar normalt och mensen brukar komma 25/26 varje månad. Kan ägglossning skett under tiden jag blödde efter skrapningen?

    Nån som blivit gravid innan första mensen kom?

    Tacksam för svar, behöver lite hopp! <3

  • Svar på tråden Ägglossning efter MA
  • Anonym (Testa­t)
    Sat 28 Dec 2019 15:12
    #1

    Jag beklagar ditt MA...

    Har du testat negativt på graviditetstest?

  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Sat 28 Dec 2019 15:25
    #2
    Anonym (Testat) skrev 2019-12-28 15:12:18 följande:

    Jag beklagar ditt MA...

    Har du testat negativt på graviditetstest?


    Tacj! Ja förra fredagen testade jag blankt
  • Anonym (Testa­t)
    Sat 28 Dec 2019 15:45
    #3

    För mig har ägglossningen kommit typ två veckor efter negativa test de två gånger jag haft missfall.

    Lycka till nästa vecka isf

  • Anonym (Testa­t)
    Sat 28 Dec 2019 15:45
    #4

    För mig har ägglossningen kommit typ två veckor efter negativa test de två gånger jag haft missfall.

    Lycka till nästa vecka isf

  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Sat 28 Dec 2019 19:30
    #5
    Anonym (Testat) skrev 2019-12-28 15:45:17 följande:

    För mig har ägglossningen kommit typ två veckor efter negativa test de två gånger jag haft missfall.

    Lycka till nästa vecka isf


    Ja det är det jag har funderat och hoppats på också.

    Vi kör på varannan dag så får vi hoppas, känns bara stressande med ägglossningstester :)
  • Anonym (Anony­m som hoppas­)
    Thu 2 Jan 2020 20:52
    #6

    Hej!

    Jag fick ma 20 dec och håller tummarna för att det är ägglossning som är på g nu. Samma typ av flytningar som jag brukar ha vid ägglossning. Men kan ägglossning ske trots att hcg hormon finns kvar i kroppen?

    Kram J

  • Anonym (Testa­t)
    Thu 2 Jan 2020 21:00
    #7

    Jag fick ägglossning efter att allt hcg var borta ur kroppen. Vilket tog 9 veckor...!

    Men jag tror att det är vanligare att det går fortare än så

  • Anonym (Anony­m som hoppas­)
    Thu 2 Jan 2020 21:36
    #8

    Okej Ja jag hoppas mitt går ur tidigare. Varje dag känns som en evighet.

    Men så konstigt att det känns som att jag har ägglossning. Men kanske är hormonerna som är kvar som spökar.

    Nu är det iaf nytt år och nya möjligheter och det var vad jag behövde.:)

    /j

  • Anonym (Mf, men ändå)
    Thu 2 Jan 2020 21:51
    #9

    Fick missfall den 20 oktober (5+4), ägglossning 3 november som resulterade i graviditet som fortfarande finns kvar. Så ett par skillnader från dig är ju såklart att det var ett missfall, inte en missed abortion, att jag inte gick så långt som du med det som resulterade i missfall, samt att jag inte skrapades. Men visst finns det möjlighet att bli gravid direkt!

  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 22:09
    #10
    Anonym (Mf, men ändå) skrev 2020-01-02 21:51:06 följande:

    Fick missfall den 20 oktober (5+4), ägglossning 3 november som resulterade i graviditet som fortfarande finns kvar. Så ett par skillnader från dig är ju såklart att det var ett missfall, inte en missed abortion, att jag inte gick så långt som du med det som resulterade i missfall, samt att jag inte skrapades. Men visst finns det möjlighet att bli gravid direkt!


    Har hamnat i en riktig svacka.. bara gråter och orkar ingenting. är så ledsen för mitt MA. Det var en så efterlängtad graviditet... kännee mig ensam då mannen verkar ha gått vidare men inte jag. Börjat tänka att jag kanske aldrig kan bli gravid igen eller att jag får ytterligare missfall :(
Svar på tråden Ägglossning efter MA