• Sat 28 Dec 2019 18:03
    416 visningar
    2 svar
    2
    416

    En fråga till det vanliga folket :-)

    Hej hej!

    Jag heter Sara och jag har flyttat till Danmark och har en son med en Dansk låssmed och målare. :D

    Jeg sedan min mammaledighet varit intressered av det hær med wordpress och hemmsidor.
    Nær jag fick min son børjade jag att gøre två hemmsidor till min mans firma. Och ær næstan blivit besatt av det, tycker det ær så kul! 

    Kunde tænka mig lite synpunkter på vad ni tænker med udseendet på mina sidor Ville ni ringa denne målare eller elektriker om de var i Sverige och ni søkte efter det? Det ær dessa två https://www.norhsikring.dk/ och
    https://www.norhmaler.dk/

    H
    oppas någon vill hjælpa :D o gøra mig bættre

  • Svar på tråden En fråga till det vanliga folket :-)
  • Barbro­45
    Sat 28 Dec 2019 18:49
    #1

    Du har gjort snygga och lättnavigerade sidor, men inget är så bra så att det inte kan förbättras. Den grå texten på vit bakgrund gör den lite svår att uppfatta om man inte har perfekt syn, vissa textavsnitt har ett för litet typsnitt som gör det svårläst.

    Nu läser jag detta på en iPad, har du anpassat så att de blir bra oavsett om man använder dator, platta eller mobil.

    När det gäller användarvänlighet så finns i Sverige riktlinjer för hur man tillgänglighetsanpassar en webbsida för personer med olika funktionshinder, där hittar du kanske lite tips och trix. Lycka till.

    webbriktlinjer.se/webbforalla/

  • Sat 28 Dec 2019 19:44
    #2

    Efter en snabb blick ser det väldigt lovande ut. Det ser väldigt mycket proffsigare ut än vad många andra målare har.
    Det jag noterade dock är att det inte kommer upp någon cookie consent (sorry, har glömt vad det heter på svenska). Enligt GDPR reglerna måste det finnas en sådan för man har en skyldighet att skydda sina besökares information.

    Du behöver helst också ha en klickbar länk någonstans på förstasidan där man kan läsa om integritetspolicyn. Speciellt då det finns ett formulär där besökarna kan skicka sina uppgifter till dig. Som tex den här: www.spotify.com/se/legal/privacy-policy/ Men den behöver dock inte vara så omfattande.

Svar på tråden En fråga till det vanliga folket :-)